Paard 1.55, ik 1.70, te klein voor mij?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
meloentje

Berichten: 208
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 10:50

Ik denk dat het er nog niet eens zo gek uitziet. Hij kan je qua gewicht makkelijk houden dus je kan er gewoon nog op rijden. Misschien niet intensief meedoen aan wedstrijden, maar als je dat toch niet wil...
Zelfs als je nog gaat groeien en zwaarder gaat wegen, dan is er een kleine kans denk ik dat je te zwaar wordt en er niet meer op kan rijden. Als het ooit zo ver komt zijn er nog zat andere leuke dingen dan rijden. Gezellig wandelen en voor de kar bijvoorbeeld. Als je je er niet prettig bij voelt zou ik het zoals Desiree al zei ook niet doen.

KimDai
Berichten: 836
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 10:54

Mijn paardje is 1.48 en ik 1.68 en het is een draver dus ze is niet zo breed en toch is het helemaal geen gek gezicht.

Mijn benen komen ook niet onder haar buik uit. Misschien heb ik wel korte beentjes hoor!

Groetjes Kim

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 10:56

Mijn verzorgpony is 1.35m en ik 1.68m. Het ziet er welliswaar niet geweldig mooi uit, maar wij hebben beide plezier in het rijden, en ze kan me met gemak dragen.
Het ligt er denk ik aan, hoe jij met je benen zit, of je er onder uit komt of niet. En wat je er mee wilt gaan doen, voor het plaatje.

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 11:33

Ik ben 1.65 en ik heb een welshje van 1.40. Voor het goede zou een maatje groter mogen hebben, maar ik ben zo gek op deze pony dat ik echt geen ander paard wil.
Ze heeft vorig jaar een veulen gehad en ik verwacht dat die een maatje groter word.

Het ligt er helemaal aan wat je zelf wil. Ik heb ook commentaar gehad dat ik op de paarden moest overstappen, maar ik ben supergelukkig met deze pony.
Als je iets anders gaat kopen weet je nooit wat je terug krijgt, terwijl je nu weet wat je aan je pony/paard heb.

Als het niet lekker voelt, zou ik eerst eens een paar keer op een wat groter paard gaan rijden. Als dat echt beter voelt dan moet je verder kijken voor een groter paard.
Als je nou zoiets heb van 'hij is misschien wel klein, maar het voelt toch lekkerder aan' zou ik het hierbij houden.

Misschien onnodig om te zeggen, maar een groter paard is natuurlijk ook weer een stuk sterker en kan daardoor weer moeilijker zijn met rijden (hoeft niet natuurlijk). Maar het is misschien wel iets om in je overweging mee te nemen.

In iedergeval veel succes met je beslissing.

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 11:48

wat je natuurlijk ook kan doen is foto's maken, of als het mogelijk is zelfs een filmpje terwijl je aan het rijden bent. Dan kun je terug kijken en voor jezelf bedenken of het staat of niet.

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 12:04

Ik ben 1,67 lang en rij op een pony van 1,415m. Tuurlijk, echt geweldig staat het niet, maar we hebben lol Lachen

PinoLover
Berichten: 572
Geregistreerd: 11-04-02
Woonplaats: Heinkenszand

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 12:08

Ik denk dat het wel te doen is. Alleen als je nog gaat groeien, weet niet hoe oud je bent, heb niet in je profiel gekeken, dan zou ik het niet doen. Ik heb zelf een Fjord van zo'n 1.48, is nog niet officieel gemeten en ik ben zelf 1.70. Is een Fjord natuurlijk wel breder dan een normale rijpony maar dit ziet er absoluut niet raar uit. Heb ik ook het voordeel dat ik niet van die lange benen heb dat ze er niet onderuit gaan zwabberen, dus het verschilt ook wel eens per persoon, maar persoonlijk denk ik dat het wel zou moeten kunnen.

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 12:11

Volgens mij moet het best kunnen, miss staat het wat minder 'mooi', maar als jij er blij mee bent wat maakt dat dan uit??

Laat anders iemand n foto nemen als je erop zit, dan kan je zelf zien of t echt geen gezicht is.

Ididit
Berichten: 1463
Geregistreerd: 09-01-04
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 12:48

haha, ik zie niet eens echte rare combinaties hier, wat jij zegt moet MAKKELIJK kunnen!! ik ben zelf iets over de 1.70 en me pony is 1.35 en dat ziet er ook niet gek uit ofzo.... hij is wel een beetje breed maar niet super... gewoon doen!

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 13:11

Ik heb een paard van 1.55 en ik ben zelf 1.70. Dat is echt geen probleem hoor.

ikjuh

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 13:43

ik rij op mijn eigen paard van 1.55 m en rank gebouwd(zal zo wel ff een foto in mijn profiel zetten) en de haflinger waar ik op rij is 1.47 m. Ik ben zelf iets van 1.75 en heel wat zwaarder dan jou.

ikjuh

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 13:47

sorry ik moet eerst die foto uploaden en daar heb ik nu ff geen zin in.

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 14:07

Mijn pony(ja, dat zijn ze toch echt als ze 1.55 zijn) is ook 1.55, ik ben zelf 1.83. In mijn profiel staat wel een foto maar niet zoveel, als je er meer wilt zien kan ik ze wel mailen want de upload site doet een beetje vaag. Ik vind dat het bij mij nog past, ik krijg ook nooit rare reacties van dat ik te groot ben ofzo. Soms vragen mensen wel aan me waarom ik niet een "echt" paard heb gekocht, dan leg ik ze gewoon uit dat ik deze toevallig tegenkwam en dat hij veel leuker was dan alle "echte" paarden Haha!

Ik rijd er ook wedstrijden mee(L1), daar krijg ik ook nooit rare reacties.

Maar ik moet er wel bij zeggen dat mijn pony vrij fors gebouwd is, ik zit ook nog wel eens op een paardje van 1.57 die wel slank gebouwd is en daarop voel ik me toch wel te groot! Maarja, jij bent alweer ruim 10 cm kleiner dan ik dus dat zou dan wel gaan denk ik.

Ik zou zeggen, ga er een keer op rijden(als je dat nog niet gedaan hebt). Probeer te regelen dat iemand het filmt of inieder geval foto's maakt zodat je zelf ook kunt zien hoe het beeld is.