Waar moet een pensionhouder aan voldoen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 21:09

dat de sfeer goed is, en dat de pony`s het naar hun zin hebben Knipoog

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..


CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-04 23:37

Bedankt voor al jullie reacties. Wij streven er naar om een goede pensionhouder te zijn waar dus de paarden en de eigenaren gelukkig kunnen zijn. Veel dingen zijn we ons gelukkig bewust van en heel bewust mee bezig. Maar het is fijn om te zien wat er zoal leeft bij de pensionstallers. Ik zou denk ik zelf ook erg kritisch zijn, voeren, en weidegang vind ik erg belangrijk. Een paard is toch niet niets, zeker niet o zomaar in vreemde handen te geven, denk ik altijd. Dan moet er gewoon een goed vertrouwen zijn.

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

narretje
Berichten: 334
Geregistreerd: 07-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 00:42

joyce B"]
[quote="Kusia schreef:
Afspraken na komen. Dat vind ik het belangrijkste!

En de sfeer die wordt meestal toch gecreëerd door de stallers zelf Verward Tenminste, bij ons op stal is het zo. Wij hebben namelijk niet zo heel veel te maken met de pensionhouder, maar die is ook altijd gezellig Haha!


Hmmm, heb ooit op een pensionstal gestaan waar de sfeer toch voornamelijk bepaald werd door de vrouw des huizes... Dat was een echte roddeltantie die alles beter wist...
[/quote]

Heel herkenbaar. Mijn paard heeft ook een tijdje op een stal gestaan waar de eigenaress heel dominant aanwezig was. Dat ging op een gegeven moment zo ver dat ik haar echt even duidelijk heb moeten maken dat dit toch echt MIJN paard was en niet die van haar. Meedenken: altijd oke OK dan! maar je eigen mening opdringen aan je pensionklanten Niet nodig om te zeggen dat ik daar niet meer sta denk ik Knipoog

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 06:43

joyce B"]
[quote="Kusia schreef:
Afspraken na komen. Dat vind ik het belangrijkste!

En de sfeer die wordt meestal toch gecreëerd door de stallers zelf Verward Tenminste, bij ons op stal is het zo. Wij hebben namelijk niet zo heel veel te maken met de pensionhouder, maar die is ook altijd gezellig Haha!


Hmmm, heb ooit op een pensionstal gestaan waar de sfeer toch voornamelijk bepaald werd door de vrouw des huizes... Dat was een echte roddeltantie die alles beter wist...
[/quote]
Ok, ik trek mijn woorden terug, omdat de sfeer de laatste dagen bepaald wordt door de stalhouder. En dat is niet zo een fijne sfeer.

Zou een stalhouder dan alleen voor slechte sferen zorgen Verward

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

NANZA
Berichten: 738
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 10:00

Dat ik erop kan vertrouwen dat mijn paardje het goed heeft, op tijd gevoerd wordt, buiten wordt gezet en goed wordt behandeld. Dat de pensionhouder zijn afspraken nakomt en op de gezondheid let van mijn paardje en zodra hij iets ziet me belt. ook vind ik het heel erg prettig dat de stal waar ik sta goede afspraken heeft i.v.m. met kinderen(ook goede afspraken i.v.m alles!). Onder de 15 niet zonder begeleiding naar/bij de pony. Je krijgt dan niet dat er de gehele dag van die (krijsende) kinderen rond rennen en ouders die de kinderen sòchtends afzetten en s`avonds komen ophalen. Cocnlusie: meer rust voor de paarden!Ik ben nu heel gelukkig met waar ik sta en als het niet hoeft/of niet anders zou kunnen, ga ik er ook zeker nooit meer weg!!!

De faciliteiten maken me opzich niet veel uit, al ben ik nu wel blij dat ik een buitenbak heb Haha!

In my head I`m so ugly, but that`s oke because so are you!

3 jarige ruin Future x Farmer ..... Super paardje!

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 10:15

NANZA schreef:
Onder de 15 niet zonder begeleiding naar/bij de pony

Dus dan zou ik niet naar mijn pony toe mogen zonder begeleiding van iemand??

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 12:33

Er moet een goede sfeer zijn, pensionhouder moet betrokken zijn bij zijn klanten, paarden moeten goed verzorgd worden, er moet een oogje op de paarden gehouden worden als de eigenaar van het paard er niet is...

Er zijn vast nog wel meer dingen, maar daar kan ik nu even niet opkomen Haha!

NANZA
Berichten: 738
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 16:58

idd onder de 15 jaar niet zonder begeleiding! Ik vind het een hele goede en fijne regeling . . . . . . .
Snap dat jij dat waarschijnlijk minder zult vinden Knipoog

In my head I`m so ugly, but that`s oke because so are you!

3 jarige ruin Future x Farmer ..... Super paardje!

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 17:33

NANZA schreef:
idd onder de 15 jaar niet zonder begeleiding! Ik vind het een hele goede en fijne regeling . . . . . . .

Ben het daar niet mee eens. Er staat een meisje bij mij op stal, die is ongeveer 13 jaar en die gedraagt zich nog volwassener dan haar eigen moeder! Dat kind is supernetjes!
En de dochters van een andere stalgenoot zijn echt engeltjes! Daar hoor, zie, merk je nooit wat van.

Hoe moeten ouders het dan doen als ze een 4-jarige koter hebben? Elke dag oppas regelen. Dure hobby, paardrijden Scheve mond

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!

Klaasje

Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 17:54

ruime stallen, geen uitstekende spijkers etc, weidegang, en natuurlijk moet het er ook fris uitzien. ik heb op een manege gereden daar de paarden in hun eigen stal stonden te soppen. ik ben daar weggegaan omdat ik de verzorging niet goed vond en dat niet meer kon aanzien.

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 18:18

goede verzorging, afspraken nakomen, veiligheid, goede bak, goede/gezellige sfeer, respect.

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: sassycas en 33 bezoekers