Aanstelleritus "verlatingsangst"

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Bravura

Aanstelleritus "verlatingsangst"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-04 18:45

Als ik 's avonds de paarden binnen zet en heb gevoerd, geef ik ze meestal een flinke poetsbeurt. Dat doe ik buiten. Als ik echter Bravura uit haar stal haal gaat het fout.
In de tussenwanden van de boxen zit een vierkant met tralies, zodat ze elkaar kunnen zien. Bravura staat in de 1 na laatste box en achteraan staat Digger, de jaarling hengst.
Zodra Bravura mee naar buiten gaat begint Digger met veel gehinnik. Enkele minuten later begint het "feest". Gelukkig is de box van Digger tot aan de nok toe dicht. Hij beukt met zijn kont tegen de tussenwand en steigert tegen de tussenwand aan. Dit gaat zo door totdat Bravura weer binnen staat.

Ik ben begonnen met Bravura enkele minuten mee naar buiten te nemen. Later steeds iets langer. Ik heb het gebeuk ook al eens genegeerd en vandaag maakte Digger het zo bont dat ik hem met een handdoek een klets voor zijn kont heb gegeven, waar hij wel van schrok, maar toen ik weer buiten stond, al weer was vergeten. Weer gesteiger en gebeuk....toen het even stil was heb ik Bravura pas naar binnen gezet.

Ik ben er niet voor een paard in zijn box te straffen, maar een stalwand waar een paard doorheen klapt is ook niks. Nu zal dat niet zo heel snel gebeuren...maar toch....
Ik ben nu van plan iemand anders Bravura mee naar buiten te laten nemen en Digger aan het halster in zijn stal vast te houden. Misschien dat hij dan wat manieren op stal leert. Ik denk dat het gewoon aanstelleritus is. Hij loopt momenteel nog alleen in een wei, terwijl de merries wel te zien zijn maar niet direct naast hem lopen. De shethengst staat wel naast hem in een wei, maar als hij die mist is er, buiten wat gehinnik, niet veel aan de hand. Het gekke is dat Bravura hem altijd totaal negeert!

Iemand tips?!

cindy14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 19:20

hey
paarden/pony's zijn kudde dieren, en tegen alleen staan kunnen ze dus niet!!
dus ikd enk dat digger en bravura kei goede vrienden zijn!! en misschien als je eht wil afdwingen een ander paard in de box van bravura zetten. of misschien digger ergens anders, aan allebei zijn kanten een ander paard (gaat alleen moeilijk met een hengst Verward )zetten.
suc6 groetjes cindy

mijn paardje is 4 geworden!!
haal alles eruit, wat erin zit!!
zoek 2 paards trailer liefst polyester+zadelkamer pb's me maar als je iets weet voor een aannemelijke trailer+prijs!!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie