Valse knik in leren laarzen???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-04 21:12

Anoukie schreef:
Maar die valse knik, is dat niet iets wat Zep omschrijft?


Dat zal dan inderdaad wel die valse knik zijn waar dat vrouwtje op de manege het over had. Maar goed, het maakt mij niet zo heel veel uit of er een valse knik inkomt of niet. Zie het probleem niet.

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 21:19

Valse knik is toch gewoon dat ze op n andere plek steeds gebogen worden dan waar de vouwen komen met rijden (beetje onduidelijk maar k weet t ff niet anders te zeggen Lachen )

Huet zei tegen mij ook veel te fietsen, alleen vouw je dan t randje bovenaan om, dus dat doe k niet. Ik heb ze al n jaar en begin net met inlopen, na 1 uur rijden waren mijn knieen behoorlijk pijnlijk.. Maar over 2 maanden wil k niks anders meer... zeggen ze, dat moet k nog zien Haha!

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-04 20:36

Ik heb er gister mee gereden en dat ging echt prima! Heb nergens last van gehad. Daarna heb ik er nog zo'n 8 uur op gelopen omdat ik moest werken.
Gelukkig heb ik geen last van zere voeten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 15:43

Loop jij op je leren laarzen tijdens je werk? Oei... bikkel! Haha!
Ik vind het echt zonde, ik trek ze uit zodra ik van mijn laatste paard afstap.

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-04 17:07

Tsja... ik heb er mee gewerkt ja. Ik moet zeggen dat ze nog lekkerder zitten dan m'n stalschoenen. Daar krijg ik zweetvoeten in en in m'n laarzen niet. En na die acht uur erop lopen had ik alleen moeie voeten, geen zere.

Zonde vind ik het niet (zolang ik geen stallen hoef te mesten). Heb je nou laarzen van 400 euro, okay, maar van deze vind ik het niet zonde.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 18:46

Ik ben er ook meteen mee gaan rijden, ik loop er zo min mogelijk op omdat ik er blaren van krijg (ook nu nog, na 2 jaar) Ik trek ze vlak voor het rijden aan en doe ze meteen na het rijden weer uit.

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-04 19:27

Pfoeh, gelukkig heb ik daar dus geen last van. Ik ben blij dat mijn laarzen heerlijk zitten!

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 22:24

ik heb vorige week nog naar een mooi staaltje van "valse vouwen kweken" gekeken...

een meisje bij mij op stal kreeg haar een week oude rijlaarzen niet aan en ze had haar laarzentrekkers niet bij zich. Ze stond ze letterlijk aan te stampen! Daar heeft ze dus echt wel 10 minuten of zo over gedaan... ze was kwaad op haar moeder (13 jaar) en die laarzen moesten en zouden aangaan, dan maar de bovenrandjes vastpakken en stampen! Gisteren had ze haar laarzen weer bij zich en kon ik zien wat het stampen veroorzaakt had. De bovenrandjes waren aan de zijkanten allemaal naar buiten gevouwen en boven de wreef (achter de tenen) staan in beide larzen ook flinke rimpels en plooien in. Ze zien er nu al niet meer nieuw uit. Echt zonde...

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 23:24

Ik gebruik nooit laarzentrekkers... vind het maar onhandige dingen, dat geprik in je knie...

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 09:49

Ik heb ook gehoord dat als je meteen veel gaat rijden ermee, en dus je teen omhoog zet, je bovenste balijn achter je onderste balijn in je laars kan komen te vallen bij het inzakken. Die prikt dan dus constant achterin je enkel.
Je kan dit niet meer veranderen en je laarzen zullen voor altijd niet lekker zitten?

Dus bij inlopen niet alleen je teen naar boven laten wijzen, maar vooral ook je voet uitstrekken!

Leuk dat iedereen weer verschillende verhalen krijgt te horen bij een eerste paar laarzen! Lachen

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-04 12:00

miepmiep schreef:
Leuk dat iedereen weer verschillende verhalen krijgt te horen bij een eerste paar laarzen! Lachen


Ja, iedereen heeft inderdaad zijn eigen verhaal. Iedereen heeft andere ervaringen. Net zoals met zere voeten, bijna iedereen hoor ik erover, terwijl ik echt nérgens last van heb!

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 13:10

Op zich vind k ze heerlijk lopen, zolang k er maar niet mee hoef te rijden..
Ik heb van de week mn knieen open gereden...

Ik zou gewoon maar afgaan op wat die man zijn, huet, denk dat hij er toch wel het meeste van weet..

Al is fietsen met mn laarzen echt niet te doen

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-04 19:51

Ja, ik hou me ook gewoon aan de dingen die de man van Huet tegen me heeft gezegd. Net zoals hij zegt dat ik m'n laarzen alleen mag schoon maken met een vochtig doekje en 1 keer in de zoveel tijd met schoenpoets doen, maar niet met al die andere middeltjes, bijvoorbeeld zo'n glanssponsje.

Het ligt er denk ik ook wel aan hoe hoog je bogen zijn. Soms zie ik dressurlaarzen waar ik denk ik ook niet mee zou kunnen fietsen...

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 19:58

Ik heb ze vorige week zaterdag opgehaalt, 3 dagen er wat op rond gelopen (hond uitlaten enz) en toen op stal gezet. En trek ze vlak voor dat ik opstap aan, en meteen daarna uit.
Ik kon kiezen of 47 of 49. 47 zou met inzakken wel erg laag worden, dus 49 gekozen. Merk ik wel met rijden, beetje irritatie in mijn knieholte
Maar verder rijden ze wel fijn