D-tox, wie kent het....??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ACSM

Berichten: 1950
Geregistreerd: 09-08-03
Woonplaats: Almere

D-tox, wie kent het....??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-04 09:38

Wie heeft ervaring met D-tox van de ppardendrogist?

D-tox zorgt voor versnelling van het afvoeren van de afvalstoffen in het lichaam.


Mazzel Z2 + 10 voor altijd op de groene weides lekker aan het grazen, je was de beste haflinger die ik mij heb kunnen wensen. Mazzel bedankt voor alles!


MissDonna

Berichten: 8103
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Zuidschermer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 09:43

Ik heb er wel wat van gehoord..
Niet gebruikt bij mn paardje.
Als het goed is moet het helpen Tong uitsteken
Woord ook wel bij paarden die droes hebben gebruikt geloof ik..
-xx-

:+:

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 09:46

Ik geef ons paard zo af en toe een kuurtje. Meestal na een drukke tijd (veel wedstrijden achter elkaar) en aan het eind van het seizoen. Ik geef het overigens altijd in combinatie met beweging, vooral veel stappen. Dat is ook goed voor het afvoeren van afvalstoffen.

Geen idee of het ook precies werkt zoals het zou moeten werken, aangezien ik het dus niet 'uitsluitend' gebruik maar altijd 'in combinatie met'. En zo'n twee potten per jaar is nog wel te overzien. Knipoog

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 09:47

Ik heb Relrite een kuurtje D-tox en MSM zwavel gegeven na haar eerste operatie. Ze vond de D-tox alleen erg vies en na de tweede operatie heb ik haar alleen nog maar MSM zwavel gegeven. Ze liet zelfs haar slobber staan als er D-tox doorheen zat.


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

ACSM

Berichten: 1950
Geregistreerd: 09-08-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-04 09:56

Mmmm, ben benieuwd of mijn haf het wel eet! Hoop van wel. Hij deed moeilijk met knoflookpoeder en doet nu moeilijk met appelazijn. Dus dat voorspelt niet veel goeds.


Mazzel Z2 + 10 voor altijd op de groene weides lekker aan het grazen, je was de beste haflinger die ik mij heb kunnen wensen. Mazzel bedankt voor alles!

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 09:57

Onze Ret is er in het begin ook niet zo gek op. Wij geven het door de muesli en de eerste twee dagen duurt het uren voordat hij die op heeft. Maar het went, iedere keer weer. Knipoog

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 11:38

Mijn hond Kyona, een jackrusselterrier krijgt het dagelijks door haar voer (een theelepeltje). Dit helpt tegen vachtproblemen en jeuk.
Het paard van een vriendin had steeds mok en dat kreeg ze met D-tox goed onder controle.

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 12:01

Ik voer het, want mijn paard heeft al heel lang eczeem aan een been, waar het been ook dik van is. Om dat zoveel mogelijk tegen te gaan voer ik D-tox. Het is niet zo dat het been sinds ik D-tox voer abso dun is, maar het helpt wel. Ook is ze op de spieren losser volgens mij, en het paard ziet er gewoon erg goed uit.
Ik krijg het btw alleen naar binnen door de slobber, anders zoekt madam alles er gewoon tussenuit, ook de muesli, of smijt het hele boeltje door de stal, of eet gewoon niet.....Maargoed, slobber is dus de oplossing.
Nadeel vind ik wel dat het dure rommel is, die D-tox!

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 12:32

Dat is een middeltje wat ik altijd in mijn kast heb staan. Ik gebruik het al best lang en het helpt mij ontzettend goed. Ik gebruik het niet dagelijks. Het is gwoon een extra middeltje wat ik mijn paard eventueel kan voeren bij bijv. een dik been.

Het werkt bij mij ontzettend snel ik voer het een paar dagen en ik gebruik het echt voor alles. Dikke benen, verkoudheid enz. enz.

gr

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 12:33

Je kan het dus overal voor gebruiken en ik geef het mijn paard gwoon door zijn voer. Maak zijn voer wat nattig met water zodat de D-tox goed blijft plakken en gelukkig heb ik geen problemen met opeten.

Je kan het ook met appelmoes proberen als hij het niet wilt opeten.

gr

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 13:31

Ik heb het ook gebruikt, beste is door het door slobber te doen en dan met een pot appelmoes of anders honing. En je kan de dosis opvoeren zodat hij rustig aan de smaak kan wennen.

Culemborg here I come!!

ACSM

Berichten: 1950
Geregistreerd: 09-08-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-04 21:15

Klinkt allemaal erg positief! Bedankt voor de reacties, heb weer een beetje moed dat het allemaal wel weer goed komt........


Mazzel Z2 + 10 voor altijd op de groene weides lekker aan het grazen, je was de beste haflinger die ik mij heb kunnen wensen. Mazzel bedankt voor alles!

CarolienS
Berichten: 95
Geregistreerd: 11-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 23:04

D tox is natuurlijk ook erg goed als een paard veel geneesmiddelen heeft gehad, bijvoorbeeld antibiotica..

boer & peerd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 08:19

CarolienS schreef:
D tox is natuurlijk ook erg goed als een paard veel geneesmiddelen heeft gehad, bijvoorbeeld antibiotica..


maar hiervoor kun je het paard ook een groene leem kuur geven, dat scheelt in de kosten..

ACSM

Berichten: 1950
Geregistreerd: 09-08-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-04 08:53

Maar groene leem (inwendig) mag niet gegeven worden aan paarden met een chip....... (las ik ergens)


Mazzel Z2 + 10 voor altijd op de groene weides lekker aan het grazen, je was de beste haflinger die ik mij heb kunnen wensen. Mazzel bedankt voor alles!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 08:55

ACSM schreef:
Maar groene leem (inwendig) mag niet gegeven worden aan paarden met een chip....... (las ik ergens)


hier heb ik nog nooit van gehoord mag ik vragen waar je dat gelezen hebt? en wat die reden dan zou zijn??

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 10:37

ik heb ook D-tox maar gam vind het niet te vreten. Lachen

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Saar

Berichten: 1225
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 10:49

Luckey"]
[quote="ACSM schreef:
Maar groene leem (inwendig) mag niet gegeven worden aan paarden met een chip....... (las ik ergens)


hier heb ik nog nooit van gehoord mag ik vragen waar je dat gelezen hebt? en wat die reden dan zou zijn??
[/quote]
Dat wordt inderdaad gezegd. Groene leem werkt namelijk alle lichaamsvreemde stoffen naar buiten, dus in principe ook de chip. Maar ik geloof niet dat er al gevallen in de praktijk bekend zijn, waar de chip ook echt is verdwenen.

strak óf kittig htg-kersje :? _O-

:# Z1+1 :#

Nathalie w

Berichten: 750
Geregistreerd: 05-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 11:51

Heb D-tox heel lang gegeven en volgens mij deed het helemaal niets.Mijn paard moets later onder behandeling bij een homeopaathe en van haar moest ik er ook gelijk mee stoppen omdat het totaal niet bij mijn paard paste. Maar er zullen misschien best paarden zijn die er wel wat aan hebben.

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 17:05

Luckey"]
[quote="ACSM schreef:
Maar groene leem (inwendig) mag niet gegeven worden aan paarden met een chip....... (las ik ergens)


hier heb ik nog nooit van gehoord mag ik vragen waar je dat gelezen hebt? en wat die reden dan zou zijn??
[/quote]

Ja heb ik ook al vaker gehoord . Groene leem zou alle lichaamsvreemde stoffen afvoeren -->dus ook een chip!!

/3 3 juni 2018 outdoor Koudbloedenwedstrijd Uden /3
Dolgelukkig met Sayla & Ruari :+: [ITP]Met Say aan Zee! :z [KS-ITP] Sneeuw & Vrieskou :z foto's van 2 buffels... 8-)
☁ ☁ Always look on the bright side of life - Life of Brian ☁ ☁

ACSM

Berichten: 1950
Geregistreerd: 09-08-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-05-04 03:21

Ik heb de info van de site van de paardendrogist..........


Mazzel Z2 + 10 voor altijd op de groene weides lekker aan het grazen, je was de beste haflinger die ik mij heb kunnen wensen. Mazzel bedankt voor alles!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 07:37

Ik heb het even nagevraagd bij mijn stage-adres (silverlinde) maar daar waren nog geen gevallen bekend..! (gelukkig!!)

Spikers

Berichten: 2205
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Way up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 10:49

We hadden een jong paard die een virus had en ze poepte alleen maar koeienvla volgens de dierenarts in Emmeloord zou ze altijd zulke mest blijven houden, nou hartstikke vervelend want ze werd ook vies van achter dus altijd staart en benen wassen. Nou daar nam ik geen genoegen mee en heb haar toen een tijd aan de D tox gezet en je zag langzaam de mest veranderen totdat het weer echte mestballen waren en dat is zo gebleven ook nadat ik ermee gestopt was. We hebben het ook wel eens op een ander paard uitgeprobeerd met een ander probleem maar daar deed het helemaal niks bij dus zijn we daar mee gestopt.

Agilitydogs get over it

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 11:47

ik heb de D-tox nooit geprobeert dus daarover kan ik je geen antwoord geven. maar ik heb wel een tip voor paarden die supplementen slecht willen eten, gooi een half flesje bier erover Tong uitsteken wel oud bier en geen amstel of zo. mijn paardje krijg op het moment relax en liet het eten staan met een smoelwerk van NOPE dit eet ik niet. een kennis kwam met de tip van oud bier en viola madam eet haar bakje leeg.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Olikea, Rhinocornn, Symke en 23 bezoekers