WIT! Hoe houd ik Coentjuh super wit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Coentjuh

Berichten: 9841
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

WIT! Hoe houd ik Coentjuh super wit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-04 16:17

Gelukkig gaan we de zomer in, zodat ik hem lekker vaak af kan spuiten als het lekker weer is, daar houd Coentjuh zoveel van! Dan staat ie wel stil hoor! Maar als het nou niet erg warm is, of 's winters en in de herfst, ziet hij vaak zoooo vies! Bloos!

Weten jullie nog wat tips of kunnen jullie bepaalde oude huishoudmiddeltjes????? Pling

Ik heb wel zo'n fles Equilux maar dat vind ik niet echt helpen. Als ik Coentjuh was, was hem met zilvershampoo.

Ik hoorde wel eens, dat je met houtskool ook een pony goed witkon krijgen, maar HOE? Verward

Weten jullie nog meer tips of kennen jullie bepaalde oude huishoudmiddeltjes???? Pling

Alvast bedankt! Sandra + Coentjuh

Daar ga je dan lieve gekke Thorin.. Y;( Veel te vroeg.. Veel te weinig kans.. Rust zacht 16 oktober 2019
TE KOOP: NIEUWE Beenbescherming bling bling, Western zadel pad stijgbeugels, Outdoorlaarzen, Graasmasker, Longeerhulp


Sani

Berichten: 27357
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 16:23

uuuuhm... wordt een beest door houtskool niet zwart Verward:?

Ik verkoop mijn (bijna) nieuwe Canon 70D (-3000 clicks), 50mm 1.4, 70-200 2.8 L USM. Stuur me een pb bij interesse!

Coentjuh

Berichten: 9841
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-04 16:25

Ja dat vroeg ik me ook al af! haha Haha! Daarom vroeg ik me ook af hoe het werkt? misschien eerst hem kleuren met houtskool, daarna insoppen met zilvershampoo, dan nog een beetje biotex erbij en dan uitwassen in de wasmachine? Verward Haha!:D:D:D:D

Daar ga je dan lieve gekke Thorin.. Y;( Veel te vroeg.. Veel te weinig kans.. Rust zacht 16 oktober 2019
TE KOOP: NIEUWE Beenbescherming bling bling, Western zadel pad stijgbeugels, Outdoorlaarzen, Graasmasker, Longeerhulp

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 16:25

Zo hee... Hier heb je geen leesbril bij nodig... Nerd
Kun je misschien de volgende keer gewoon normale letters gebruiken?

Voor het wit houden van je pony: 's winters kan hij natuurlijk een dekentje op, dat scheelt al een heel stuk in de vlekken.
Verder zou je ook de zoekfunctie hier op bokt eens kunnen gebruiken, er is al veel geschreven over het wit maken en wit houden van een schimmel. Als je niks kunt vinden moet je het maar laten weten, dan wil ik je wel helpen, maar probeer het eerst zelf maar eens! Lachen

Nulla tenaci invia est via

Coentjuh

Berichten: 9841
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-04 16:33

Margreet schreef:
Zo hee... Hier heb je geen leesbril bij nodig... Nerd
Kun je misschien de volgende keer gewoon normale letters gebruiken?


Tsja, die verschillende lettergroottes, kleuren etc, staan er toch ook niet voor niets! Is er toch nog iemand die er gebruik van maakt... OK dan! Tong uitsteken

Citaat:
Voor het wit houden van je pony: 's winters kan hij natuurlijk een dekentje op, dat scheelt al een heel stuk in de vlekken.


jahh dat heeft hij oowk op! (sorry was ik nog vergeten erbij te typen) Bloos

Daar ga je dan lieve gekke Thorin.. Y;( Veel te vroeg.. Veel te weinig kans.. Rust zacht 16 oktober 2019
TE KOOP: NIEUWE Beenbescherming bling bling, Western zadel pad stijgbeugels, Outdoorlaarzen, Graasmasker, Longeerhulp

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 17:58

Ik had er ook een keer een topic over Haha! [VMR] witte staart, hoe?
En wit HOUDEN, dat is bijna niet mogelijk met een schimmel. Een deken scheelt al een heel stuk.

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 18:19



Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 15:35

Ik kreeg laatst de tip van iemand, en ik moet zeggen,dat ie heel erg goed is.
Rackitt blue.. of blauw weet ik veel, overal geven ze het een andere naam. Het is dus om de was optisch witter te laten lijken. Het is blauw spul. Doe een beetje in het laatste spoelwater, en je paardje is witter dan wit!

A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 15:48

Tja... schoon houden lukt gewoon niet... Bij geen een paard eigenlijk Haha!

Maar ik heb altijd hele goede ervaringen met Biotex. Oplossen in heet water, en dan je pony daar mee wassen..

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 15:57

ik heb een bonte en zijn wit is vanzichzelf gewoon echt wit, zie hier;
[ITP] opgepoetst:ijslander
wat ik wel doe met dit weer is hem afspuiten na het rijden, dan rolt hij op het land, is eerst helemaal zwart, maar als hij weer droog is valt alles eraf en komt weer sprankelend wit eronder vandaan.
ik leg wel een relatie met het rollen, in de winter is hij minder nat en blijft het zand minder goed plakken als wanneer hij nat gespoten is, hij is dan ook wat viezer, of eigenlijk moeilijker schoon te krijgen.
in het verleden toen ik hem nog in schoon [bak] zand kon laten rollen wat ik nu niet meer tot mijn beschikking heb dacht ik dat het door het witte zand kwam.
maar wit zand of zwarte aarde, maakt niets uit, ik noem het 'zandstralen'!

Chère Mère Terre donne moi la sérénité d'accepter les choses que je ne peux changer, le courage de changer les choses que je peux et la sagesse d'en connaître la différence.

Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 16:29

Houtskool werkt echt.

Je wrijft de vieze plekken goed in met (droge!) houtskool. Daarna neem je een harde borstel en borstel je de houtskool met stevige slagen weer uit de vacht. Resultaat: WIT!!

Als je het niet vertrouwd, kun je het toch eerst op een onopvallende plek proberen, maar ik verzeker je, het werkt..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, GrapeshotBot en 127 bezoekers