Verzorg, bijrijd, huur - en lease paarden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Verzorg, bijrijd, huur - en lease paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-04 22:57

Wat ik me nu afvroeg is wat men verstaat onder bijrijdpaarden, verzorgpaarden, huur - en lease paarden. Verward

Met een verzorgpaard neem ik aan dat je een deel van de verzorging op je neemd. Voeren, stallen mesten, borstelen en eventueel rijden. De eigenaar heeft meestal te weinig tijd om het dier te verzorgen. Hieraan zijn geen kosten verbonden.

Een bijrijd paard is zon beetje hetzelfde als een verzorgpaard. Stallen uitmesten of voeren is niet altijd noodzakelijk. De eigenaar heeft door tijd of geld gebrek een bijrijder. Soms vraag men er een vergoeding voor.

Met een huurpaard kun je op vaste dagen / tijden rijden. Je hoeft niet te mesten/ voeren en er staat een betaling tegenover.

En hoe zit het met een leasepaard?

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 23:02

Ik heb een verzorgpaard (brenda) en een bijrijdpony (misting). Wat het verschil is? Misting doe ik echt voor het rijden. Ik rijd die 1 keer in de week een les zodat ze buien gereden word. Bij dit rijden komt natuurlijk wel het poetsen enzo bij maar ik ben "aangenomen"vooral voor het rijden.
Brenda rijd ik ook vaak maar is meer een verzorgpaard. Die poets ik, mest ik haar stal uit, was ik, ik doe er alles mee maar dus ook rijden. Maar ook wel vaak dagen dat ik wel kom maar niet rijd.

Bij een lease paard huur je een paard voor een bepaalde periode. Dan heb je dus voor bijvoorbeeld 1 jaar een pony die je als van jezelf kan beschouwen, je bent dan niet de echte eigenaar maar je hebt wel (bijna) alles te zeggen over die pony voor een bepaalde tijd.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.