zomerdeken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

zomerdeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-04 22:42

ik heb de zomerdeken er maar af gedaan vandaag zo warm,moet die er nou dan ook afblijven?want ik sta op en stalling en kan het niet op en af doen vandaar wat zzouden jullie doen? tot hoelang kun je de zomerdeken ook ophouden? want mijn paard heeft wel astma!! graag reactie???


Carolientje
Berichten: 5
Geregistreerd: 19-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 07:41

als het droog blijft zou ik hem af laten. een buitje is natuurlijk niet erg. maar dan wel bij 17 graden of meer.

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 07:46

Ik heb mijn paard sinds maandag met zomerdeken staan, en laat hem voorlopig ook nog met zomerdek staan, tot dat de temperatuur's avonds ook goed blijft.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 08:51

Ook afhankelijk van wat voor stal. Sta je in een buitenstal? Wij houden meestal aan als het in de stal 10 graden blijft 's nachts dan geen deken meer op. Dit is al snel bijv. als het s nachts buiten 6-7 graden is. Steeds wisselen is ook niet goed en zeker niet als ze dan overdag wel met deken blijft staan. Dan is het al gauw te warm en kan het ook irriteren. Je moet er wel voor zorgen dat ze na het rijden niet bezweet op stal komt te staan en dan extra afkoelt 's avonds. Als ze zonder deken gewend is, zou ik hem niet steeds opdoen als het 3 graden kouder wordt. Tenzij je hem dan alleen voor de nacht op kan doen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: joyce83 en 36 bezoekers