SPIERPIJN! KRAMP! AU!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Coentjuh

Berichten: 9845
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

SPIERPIJN! KRAMP! AU!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-04 16:23

Ik rijd elke week 3 x paard... toen ik begon met rijden, had ik natuurlijk vaak spierpijn, toen reed ik nog niet eens 1x per week! maar nu rijd ik 3 x per week, en nog heb ik last van spierpijn! Niet dat dat heel erg is, maar vaak heb ik ook kramp in m'n kuit, vaak als ik zonder zadel heb gereden ofzo...

ik dacht eigenlijk, nou ik 3x per week rijd, moet die spierpijn wel over zijn, het is wel een stuk minder als een paar jaar terug, maar oke. Hebben hier meer mensen last van?????

Sandra (15 jr)

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 16:26

Ik rijd dan bijna iedere dag (5 of 6 dagen in de week) maar ik heb er echt totaal geen last van!

Joyce1988
Berichten: 3518
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 16:26

Ik rij 6 dagen per week en had het nooit... tot vorige week. Ik rij nu iedere dag op een belgisch trekpaard en ik voel mn bovenbenen en kuiten af en toe wel dus Scheve mond Maar toen ik jessie iedere dag reed, een E-pony, had ik nergens last van hoor!! Lachen

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 16:29

Je werkt je paard natuurlijk netjes los voordat je gaat werken, maar doe je zelf ook aan warming-up voor en cooling-down na het rijden? Als je zo snel last hebt van spierpijn, dan is dat wel belangrijk voor je denk ik. En lekker warm douchen of in bad na het rijden, dat is ook goed.
Rij je iedere keer op hetzelfde paard of steeds op een andere? Dat kan ook nog schelen!

Coentjuh

Berichten: 9845
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-04 16:42

1x per week rijd ik op een KWPN (niet echt breed ofzo) van 1,70... Daar hadik pas zonder zadel opgereden en had ik nog al last van van m'n kuiten!

2x per week rijd ik op een Arabiertje (Coentjuh), rijd ik soms zonder zadel op...

Maarik heb bij alle 2 spierpijn, dus dat maakt niets uit!

Zelf doe ik eigenlijk nooit warming-up en cooling-down, wel lekker warm douche natuurlijk Haha!!

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 16:44

na het rijden idd goed warm douchen en daarna insmeren met een anti-spierpijn smeerseltje (tiger balsem of zoiets) helpt een boel. Ik spreek uit ervaring!

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 16:51

ik had bij mijn vorige paard telkens tijdens het rijden kramp in mijn kuit. al na 10 minuten, dan moest ik stappen en mijn benen strekken, maar het kwam telkens terug. ik heb het alleen bij dat paard gehad en verder nog nooit bij een ander, met mijn nieuwe paard heb ik het nooit meer gehad.