Kennen jullie handelaar Mollema..?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 10:51

Merilyn schreef:
Wij hebben Sya als 7 jarige daar gekocht en een jaar later bleek ze al 11 te zijn. Boos! verder wel 100 % gezond. Hij zat er alleen 3!!!! jaar naast qua leeftijd.

Dat zegt niks want dat gebeurt bij wel meer geimporteerde Tinkers en handelaren. De moeder van mijn paardje is gekocht als 2,5 jarige (en drachtig Schijnheilig ) in najaar 1999. Op de keuring van het NTS in 2002 hadden wij haar dus opgegeven als 5 jarige. De DA dacht er anders over en telde er minimaal 2 jaar bij op en zei dat ze 7-8 jaar oud was.
Opvallend is echter dat van alle DA´s die haar gekeurd hebben of behandeld (onderhand een stuk of 5) hij de enige was die haar ouder schatte Boos!

dobbel

Berichten: 9041
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 11:03

Ik heb die van ons ook bij mollema weg.
Als je wat wilt weten via pb.

Spetter

Berichten: 1885
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Hoogezand-Sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 11:15

sorayalover schreef:
is dat dei vanhet land van bartje?danken cindy hem wel geloo fik van speterlover

Speterlover?????????? Spetter bedoel je. En idd, Mollema woont niet in Drenthe. Ben wel bij Mollema geweest om te kijken of ze wat hadden. Ik zou zeggen altijd je ogen open houden en een onafhankelijke keuring van je eigen dierenarts. Handelaars zijn handelaars
groetjes Cindy en Spetter

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 19:20

Hier geen verhalen over mollema Knipoog misschien een beetje offtopic, maaruh... leeftijden schatten is toch wel zeer moeilijk!!!! en aangezien er veel tinkers "zonder verleden" geïmporteerd worden, vind ik het niet zo gek dat er in mening verschild wordt. Zo werd een tinker door verschillende dierenartsen(3) en kenners(2) geschat op 2 of 5 jr dat konden ze niet zeggen Bloos! . Het was bij haar heel onduidelijk te zien aan haar tanden en haar bouw kon dus van een 2 jr tinker zijn die nog zeer groot en grof zou kunnen worden of een 5 jr tinkerkruising/sjieker paardje. Ze hebben het door zovelen laten checken, omdat zo'n groot verschil was en wat bleek niemand durfde het met zekerheid te zeggen ....

En dan ook nog een verhaal van een ruin die vanaf geboorte in NL stond en waarvan de geboortedatum dus precies bekend was een dierenarts (op de keuring) toch beweerde dat ie 8 moest zijn, terwijl hij zeker weten 6 was Verward

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 19:28

flettie"]
[quote="Merilyn schreef:
Wij hebben Sya als 7 jarige daar gekocht en een jaar later bleek ze al 11 te zijn. Boos! verder wel 100 % gezond. Hij zat er alleen 3!!!! jaar naast qua leeftijd.

Dat zegt niks want dat gebeurt bij wel meer geimporteerde Tinkers en handelaren. De moeder van mijn paardje is gekocht als 2,5 jarige (en drachtig Schijnheilig ) in najaar 1999. Op de keuring van het NTS in 2002 hadden wij haar dus opgegeven als 5 jarige. De DA dacht er anders over en telde er minimaal 2 jaar bij op en zei dat ze 7-8 jaar oud was.
Opvallend is echter dat van alle DA´s die haar gekeurd hebben of behandeld (onderhand een stuk of 5) hij de enige was die haar ouder schatte Boos!
[/quote]
Om verder off-topic te gaan:

onze DA was er vandaag weer eventjes en hij heeft weer eens naar Lowara's gebit gekeken en hij blijft erbij dat ze nu 7 jaar oud is en dat ze tijdens de keuring 2 jaar geleden dus 5 was. Volgens hem moest de DA van de keuring maar "noch ein bischen uben" Tong uitsteken

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 19:30

grid schreef:
En dan ook nog een verhaal van een ruin die vanaf geboorte in NL stond en waarvan de geboortedatum dus precies bekend was een dierenarts (op de keuring) toch beweerde dat ie 8 moest zijn, terwijl hij zeker weten 6 was Verward

Voor mij dus ook reden om straks in de zomer als ik met Fayette naar de keuring ga baby-foto's van haar mee te nemen van toen ze 1 dag oud was en waar de ontwikkelingsdatum nog op staat Tong uitsteken Hoezo mijn paard is geen 4 jaar oud?

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 20:21

Ha inderdaad marlien, dat is slim ja Lachen

Gam is tot nu toe iedere keer goed geschat, althans door meerdere mensen dezelfde leeftijd als ik hem gekocht heb. Ik ben ook benieuwd wat ze op de keuring van hem zeggen.