pony helemaal gek op andere merrie, wat te doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

pony helemaal gek op andere merrie, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-04 13:52

mijn merrie Evita is hele dikke vriendinnetjes met haar buurvrouw Goldflower (op stal), normaal gesproken kijkt ze altijd lelijk naar andere paarden, ze mogen niet in haar buurt komen.. behalve een paar ruinen op stal en haar vriendinnetje Goldflower.
Nou is dat opzich heel leuk, want het is voor Evita best bijzonder dat ze zo goed met een ander paard overweg kan.. maar ik wordt er nu langzamerhand een beetje gek van Scheve mond

Het begon ermee dat Evita in het land uitbrak als Goldflower aan het rijden was, terwijl Evita nog in het land stond (wel met andere paarden natuurlijk).

Nu heeft Evita sinds kort een blessure aan haar been, waarvoor ze eigenlijk op boxrust moest. ze mag absoluut niet meer dan stappen. Helaas kan Evita niet alleen op stal staan (dan wordt ze heel druk, en belast haar been dus alsnog te veel) dus ze moet gewoon, rustig, het land op.
Ik had eerst een klein stukje land afgezet voor Evita en een andere merrie met beenproblemen, zodat ze samen toch naar buiten konden maar niet kunnen rennen. Helaas was Evita het er niet mee eens ze wou naar Goldflower toe en brak door de omheining heen.. en rende vervolgens naar haar oude land Scheve mond geen succes dus.
Tot nu toe staat ze dus nog het meest rustig als ik haar bij Goldflower in het land zet, maar echte rust heeft ze daar niet.. het zijn verder allemaal jonge merries die nog wel eens een sprintje willen trekken, en 1 van die merries wil ook nog wel eens de anderen opjagen (vanochtend zat ze dus achter Evita aan Boos! in haar rug gegrepen en Evita gleed nog uit ook).
dat is dus gewoon geen doen met Evita haar been en ik wil haar het liefste niet meer in die groep hebben. Trouwens, Goldflower moet natuurlijk ook af en toe het land uit als de eigenaar wil rijden ofzo.. dan wordt Evita ook gek en ze maakt zich veel te druk.

Evita moet dus gewoon van die Goldflower-obsessie Tong uitsteken af.. dan kan ze lekker in een klein landje samen met een lieve, rustige andere merrie, en dan kan haar beentje genezen. Wie weet hoe ik dit aan kan pakken?