"Zadeltas" om je zadel in te vervoeren.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xxJacqyxx

Berichten: 557
Geregistreerd: 22-02-05

"Zadeltas" om je zadel in te vervoeren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 10:25

Hallo Allemaal!

Laatst zag ik op de site van een ruitersportwinkel een tas om je zadel in te vervoeren.

Ik ben benieuwd of er mensen zijn die ook hun zadel in zo'n tas vervoeren en wat hun ervaring hiermee is!

Alvast bedankt voor de reacties!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 10:28

Ik ben op zoek geweest naar zoiets, maar ben tot de conclusie gekomen dat de tassen zoals bijvoorbeeld BR die heeft te klein zijn voor een normaal dressuurzadel. Springzadel zou wel gaan, maar m'n dressuurzadel zat er met kromme zweetbladen in....

Als iemand iets weet wat wél past, dan hou ik me aanbevolen

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 10:29

En als je dus een zadel hebt met verlengde zweetbladen, zoals ik, dan houdt het meteen op! Eigenlijk is de zadelhoes nog de beste oplossing denk ik!

Urielle

Berichten: 50072
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 10:32

Ik zie wel eens mensen op concours ermee maar zelf heb ik mijn zadel in een hoes op een standaard liggen.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-05 10:34

Ik neem 'm iedere dag mee in de auto en die hoes schiet er nog wel eens af aan de onderkant, vandaar dat zo'n tas die er helemaal omheen gaat me wel wat leek.
Maar het past dus niet en dan heb ik nog een heel normaal dressuurzadel, verlengde zweetbladen is idd helemaal een probleem. En je zadel moet er ook weer niet té ruim in zitten, want dat werkt ook niet prettig.

xxJacqyxx

Berichten: 557
Geregistreerd: 22-02-05

Re: "Zadeltas" om je zadel in te vervoeren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 12:28

Margreet schreef:
Ik neem 'm iedere dag mee in de auto en die hoes schiet er nog wel eens af aan de onderkant, vandaar dat zo'n tas die er helemaal omheen gaat me wel wat leek.
Maar het past dus niet en dan heb ik nog een heel normaal dressuurzadel, verlengde zweetbladen is idd helemaal een probleem. En je zadel moet er ook weer niet té ruim in zitten, want dat werkt ook niet prettig.


Ook ik neem hem iedere dag mee de auto in, aangezien mijn "oude" zadel gestolen is, en ik inmiddels een nieuw zadel heb. Ik wil niet nogmaals het risico lopen dat ze mijn zadel stelen.

Natuurlijk heb ik er een zadelhoes omheen zitten, maar aangezien ik zoveel met mijn zadel zeul, vind ik extra besterming wel prettig. De kans op beschadigingen lijkt mij veel minder met zo'n tas erom.

Ik heb tevens een VZH zadel, met de nadruk op dressuur dus misschien dat het wel gaat passen?!

Toch ben ik nog zeer benieuwd naar ervaringen van mensen die zo'n tas hebben!!

xxJacqyxx

Berichten: 557
Geregistreerd: 22-02-05

Re: "Zadeltas" om je zadel in te vervoeren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-05 08:23

Heeft er echt werkelijk niemand ervaring mee?