Poelenburgh

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Poelenburgh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-04 10:40

Ik wil samen met mijn zus en twee nichten een buitenrit maken bij manege Poelenburgh. Ik heb gekeken op hun site om te kijken hoeveel het kost en hoe het allemaal in zijn werk gaat. Ik kon alleen niet vinden hoeveel het kostte.

Kan iemand mij meer vertellen hoe de bos/ strandritten van Poelenburgh zijn en hoeveel ze kosten?:j

Gr mireille

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 10:43

Een strandrit van 2 uur kost bij poelenburgh 30 euro.
Het is er best leuk, door het bos is het rustig aan, af en toe een galopje. Op het strand ga je heen en terug in rengalop en soms nog een klein stukje door het water stappen en dan weer terug door het bos

joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 10:44

Poelenburgh is in schoorl toch? Als dat zo is... ik rijd daar 2 x per jaar met mijn studentenvereniging en ik kna je verzekeren dat alles er super geregeld is.
Leuke buitenritten en super paarden. De paarden zijn allemaal vrolijk en goed verzorgd er zitten natuurlijk ook wat klierige en wat saaie paarden tussen, maar dat heb je overal.
De kosten, voor ons maken ze altijd een speciale prijs, maar als je ze even opbelt..

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 10:44

Ja ik dacht ook dat het 30 euro kosten. Een vriendin van mij gaat nog wel eens vaak daarheen. Volgens haar was de strandritten het leukste

Nicolien_DF

Berichten: 647
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 12:32

Ik heb daar ook gereden en ik geloof dat je voor een buitenrit van 2,5 uur 37 euro betaald (was vorig jaar, kan nu anders zijn).

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 13:56

ik heb vorig jaar ook 30 euro betaald voor een strandrit van 2 uur (nouja mijn vader dan Haha! )
Is ook zeker de moeite waard.

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-04 14:35

ok lijkt me dus erg leuk!

Strandrit lijkt jullie dus leuker als bosrit?

Caira
Berichten: 26056
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 14:36

Pff wat een geld zeg! Ik kom ze wekelijks tegen! En die mensen die er dan op zitten vallen er bij een zuchtje wind al af!

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-04 10:24

ik heb dus een afspraak.maandagmiddag van 14.00 tot 16.00 uur!

Ik hoop dat het een geslaagde rit wordt!

Anike

Berichten: 1932
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 13:58

het is er echt leuk om een rit te maken.!!
Heb er zelf 12 jaar gereden, tot ik me eigen paardje(s) kreeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 14:00

2 uur is 30 euro. ik heb er van de zomer een strandrit gemaakt, was SUPER! ik raad je de haflinger Cindy aan, die is heel snel en super lief Haha!
is echt leuk daar!

Rytm

Berichten: 4869
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 17:07

Ga je naar het strand? Dan zijn de haffies allemaal heel leuk, Cindy ook inderdaad.
En Bastion is heel snel en ook onwijs lief, maar je hebt grote kans dat de begeleiding erop gaat :p
Koen en Olivier zijn ook stoer maar wat drukker
En Rambo natuurlijk, hij is niet zo snel maar je lacht je dood met hem!

Veel plezier trouwens!

Brit

Berichten: 4378
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 17:40

Heey ik ga waarschijnlijk ook maandag een
strandrit maken!! Ik had het ook al een keer gedaan en toen zat ik op Vosje erg leuk beesie wel makkelijk
en Chelle is erg snel maar is ook leuk en de begelijding zat vorige keer bij mij op jaap-joris

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 18:00

ik heb toen op een fries gereden, werner. Dit kon ook zo gaan rollen als je niet oplette Haha!. OP het strand was hij wel wat moeilijk vooruit ted krijgen in galop. We waren met z'n 4en in totaal. Ik 2 duitsers en begeleiding. Maar hun zagen ook al wel dat die duisers ook al niet konden rijden, dus wustige paarden meegenomen. Een van die duitsers hadden we ook achtergelaten. Die mocht niet mee het strand op. Hij kon al geen eens draven. Dus als we gingen galoperen moesten we daarna weer heel lang wachten tot hij erbij was.

Wel een leuk idee van die instructie kampen, is wel leuk voor volgend om op vakantie heen te gaan met bel Haha!

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 20:04

Ik heb er ook 2 of 3 keer gereden, een strandrit. Heel erg leuk. Ik reed alle keren op Image, een super lekker en super snel paardje!
Het is echt een aanrader hoor, veel plezier!

Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 21:45

irish_lady schreef:
Pff wat een geld zeg! Ik kom ze wekelijks tegen! En die mensen die er dan op zitten vallen er bij een zuchtje wind al af!



Nou, daar heb ik anders helemaal niets van gemerkt.

Ik vond het een harstikke nette manege, paarden staan er netjes bij, zien er goed uit, tuig is in orde. De sfeer is ook erg fijn, en er lag zelfs een paard midden op de dag met heel veel mensen in de stal rustig zijn middag dutje te doen. Dat vond ik wel opmerkelijk met zoveel mensen Haha!

Ik heb een 2 uurs rit gedaan, en dat was heel leuk.
Mooie omgeving. Vind enkel de prijs erg hoog. Ik heb voor 10 euries minder een mooiere en fijnere tocht gehad, waar de paarden ook netjes erbij stonden (wel wat minder maar toch). Verder was er ook wat fout gegaan in de organisatie van de manege's kant, waardoor we 30 euro te veel hebben betaald in totaal (waren met een groep van 90 personen) maar dat kan altijd gebeuren.

Wel vond i khet jammer dat de overgangen wat te abrupt waren en elkaar te snel op volgten. HAd ik net het ritme gevonden in de draf (ik zat op een beestje en kon daar niet goed het ritme op vinden na een tijd niet te hbben gereden) en moest je opeens op de rem staan. Maar verder was het super.

Ik vind het zeer belangrijk hoe de paarden eruit zien en erbij staan, dan hoe de rit is. Ooit eens een super rit gehad en de paarden bij afzadelen met drukplekken in kleine kale stallen moeten terug zetten geeft ook zo'n klote gevoel... Dat is hier dus echt niet zo!!

We hebben een hele rondleiding over een ander deel van de manege gekregen, het personeel was erg aardig

Een top manege eigenlijk

Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 21:45

Ik zat trouwens op Miss Ambition. Een wat houterig beestje, maar een schat van een diertje

roos_numan

Berichten: 1201
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 00:15

ik rijd daar zelf en het is een super manege ze verzorgen de paarden heel goed mooi goed onderhouden tuig en heel mooi onderhouden daaro en ook hele mooie boxen ze hebben net nieuwe gemaakt vet lux man!
en ze hebben ook hele leuke paarden, de meeste dan!
Maar dat is mijn mening, en de strantritten zijn ook heel leuk zelfs op rambo die langszame sukkel maar vedder is hij een heel goed paard voor zoiets, maar je kan inderdaat heel erg soms met heel lachen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 00:25

miss ambition is wel een beetje druk volgens mij of niet?

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 12:26

Hey poelenburgh! Daar ben ik op ponykamp geweest, ik vond het een leuke manege hoor. Weet iemand of pluk er nog steeds is? Cindy ken ik ook nog ja, en vera, de dochter van cindy, wat leuk Haha!

Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 13:18

roowz schreef:
miss ambition is wel een beetje druk volgens mij of niet?



Geen last van gehad. Ik vond haar zelfs een beetje sloom Haha!
Ik was een paard gewend die met een simpel stem geluid en lichte druk met de kuiten in actie kwam. Bij Miss Ambition moest ik weer leren drijven Tong uitsteken Ze was heel braaf en rustig. Ondanks dat we de teugels op maat moesten houden, heb ik die merendeels los gehad.
Alleen reed ze niet zo fijn. En in galop gaat ze volgens mij draf en galop tegelijk. Beetje houterige bewegingen, daar moet je echt aan wennen (was ik het eindelijk een beetje, waren de twee uur alweer om Haha!)

lovebonney

Berichten: 1862
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-04 13:33

nou zo te horen goede verhalen!

Ik moet nog ff kijken of je zelf mag kijken op wie je gaat en anders denk ik dat ik op cindy of pluk ofzo?

Ik denk dat pluk er nog wel is, want ik heb er weleens gewoon vrij gereden en toen was hij er nog!

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 15:23

Meestal mag je niet zelf kiezen op wie je gaat.
Ze hebben een aantal paarden voor die rit uitgekozen die meegaan en die worden dan verdeeld onder de ruiters. Uit die paarden mag je vaak wel kiezen (zo ging het tenminste alle keren dat ik daar op strandrit ben geweest)
AniqueN schreef:
Weet iemand of pluk er nog steeds is? Cindy ken ik ook nog ja, en vera, de dochter van cindy, wat leuk Haha!

Pluk is erg nog steeds ja Erg leuk paardje.

Rytm

Berichten: 4869
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 17:50

Tancreda4 schreef:
Alleen reed ze niet zo fijn. En in galop gaat ze volgens mij draf en galop tegelijk. Beetje houterige bewegingen, daar moet je echt aan wennen (was ik het eindelijk een beetje, waren de twee uur alweer om Haha!)


Klopt wel, miss A. kwam 2 jaar geleden bij Poelenburgh vanaf de drafbaan, toen kon ze nog geen rondje achter elkaar door de bak galopperen, gaat nu wel beter maar kan me voorstellen dat het raar zit op het strand.

MIsschien zie ik jullie nog wel, maandag van 12 tot 2 toch?
Ik ben maandag rond 1 uur bij mn paardje dus ik zie jullie nog wel terugkomen denk ik. Lachen

Leoniez

Berichten: 1500
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 19:56

Ik heb ook een keer daar gereden op chelle!
was echt heel leuk!
ik ga maandag trouwens weer een rit maken om 6 uur Haha!