waar denk je aan als je naar een sprong rijdt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 10:54

waar is de volgende hindernis o ja ik moet ook nog netjes zitten en beetje been geven jaaaaaaaaaaa en daar gaan we en ow ja daar is de volgende hindernis Tong uitsteken

Wienna

Berichten: 3870
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Aan de kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 10:59

rustig niet te hard, denk aan het tempo. rustig ho baaf....


JUMP....... yes dat viel nog wel mee, de volgende.........

ik heb nu weer een jong dier dus wedstrijden zitten er voorlopig nog niet in, jammer.....

Boris
Berichten: 131
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 11:05

Leuk topic!
In eerste instantie wilde ik zeggen: niet! gewoon leeg in mijn hoofd en gaan, maar da's toch niet helemaal waar. Ik ben beginnend en spring dus niet hoog en al helemaal geen parcours, afstanden schatten etc. laat ik dus maar aan mijn paard over (en dat gaat goed!). Belangrijkste wat door mijn hoofd gaat is "doorlopen, niet terugvallen, doorlopen, blijven galopperen, DOORLOPEN, KOM OP NOU, DOOR (en dan volgt er zoiets als stomme knol, maar dat bedoel ik dan allervriendelijkst Haha! maar in de hitte "van de strijd" komen dit soort teksten er dan uit). Nu zakken we (allebei) na de sprong als een plumpudding in elkaar, dat moet dus anders *LOL* .

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 12:23

tadam tadam tadam en kijken naar de volgende hindernis. Ik voel of de afstand past, of ze niet links of recht wil wegschieten, tussen de benen blijft. Echt denken niet. Meer voelen.

krunsjkim
Berichten: 602
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 12:26

blijven zitten....blijven zitten...been erbij..ow nog meer been erbij..tegenohuden ow jee ik ga veel te hard ho nou ..ho nou..
daarna:
zo hee dat hebben we weer gehad...en dan begin ik weer opnieuw haha

Apple

Berichten: 76213
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 12:33

Zo vaak spring ik niet, maar de vorige keer was het vooral:

Sprong is wel hoog, ik ga wel als eerste dan heb ik het gehad, zou dit nog in draf lukken, toch maar naar galop, zitten, zitten, wachten, wachten, kijken, kijken, been geven.

Dat gaat meestal goed hoewel ik ook een sprong had waarbij paardlief het initiatief over nam.
Toen was het vooral 'OEH'

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 12:43

Als het een hoogte is wat ik nog niet (zo vaak) heb gesprongen, denk ik: "slik"
Als ik zie dat het niet helemaal uit gaat komen denk ik: "doet iets"!
(tegen me zelf, of er reactie komt van mezelf hang van de situatie af Haha!
Tegenwoordig probeer ik te tellen in gedachten, 3-2-1-spring, dat helpt me wel wat met de afstand een beetje kunnen zien. (want die zie ik meestal totaal niet!)
pas in een wedstrijd reed ik op een hindernis af, en ik dacht: dit gaat helemaal niet goed komen! even later lagen we dus samen in het zand (we hadden veel te weinig tempo en stopte met rijden omdat ik dus dacht dat het niet ging lukken, paard sprong toch (braaf zieltje), en viel toen over een blok wat onder de hindernis stond) Bloos

gewoonIsa

Berichten: 309
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 12:43

Leuk om te lezen. Onbewust denk altijd aan...Gips of goud. Haha!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 13:12

Toevallig heb ik pasgeleden een keer gesprongen, ben dus ook absoluut geen springer Haha!

Het begon met die is te hoog....dat gaat niet lukken...moet ik nou voor de sprong of tijdens de sprong mee komen?
Ppfff...als ik daar overheen kom trakteer ik mezelf vanavond op ijs Haha!

Bij nadering van de sprong is het meer: Ik kan het ik kan het ik kan het....niet

Vlak voor de sprong denk ik geloof ik helemala niets meer....als ik dat wel doe is het een paniek gedachte en toen liep Par er ook meteen langs....
Gewoon rijden en net doen alsof er niets is werkte nog het beste.

Na de sprong was het: ppffff.....he...dat viel nog best wel mee Tong uitsteken

Volgens mij moet je vlak voor de sprong gewoon niet denken, ik als schijterd tenminste niet...dan ga ik twijfelen en natuurlijk voelt paardlief dat aan en maakt er gebruik van.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 13:56

Neem wel even in gedachten dat er gewoon een balk op de grond ligt of een kruisje van 20 cm staat, dan gaat het volgende door mijn hoofd:

brr, moet ik er echt overheen? Stel je voor dat Magic een echte sprong maakt, dan lig ik weer voor het zadel....ik kan nu nog wegdraaien, zal ik???
Ja, nee niet zo'n schijbak zijn, ja, neeeeeee (terwijl ik nog ruim van te voren een volte wegdraai Schijnheilig ).

Stopcontact
Berichten: 8860
Geregistreerd: 27-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 13:57

D'r voor: "KOM OP KOM OP JE KAN 'T"
En d'r na: "YES GEHAALT" of: "*Piep* Balk eraf!"

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 14:12

Meestal voel ik me op de grond nog wel stoer als ik een hindernis neerzet. Maar als ik er op af rij denk ik '' hmm hij is toch wel hoog, hij is toch wel hoog...'' en 9 van de 10 keer denkt Chinouc hetzelfde Haha!

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 14:15

Toen ik nog regelmatig sprong, dacht ik bij het aanrijden naar de sprong ook voornamelijk 'wachten'wachten'wachten' ... Had altijd het gevoel dat we véél te langzaam op de sprong afkwamen en had nogal de neiging om er opaf te racen..Moest toen lekker 'achterover leunen' ( Knipoog ) en rustig wachten totdat de hindernis dichterbij kwam.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 14:19

Met Mirk dacht ik echt dat ik John Withaker in de vrouwelijke versie was en Mirk Milton was...
Ik dacht niet zoveel, ik rij erop af, en tel altijd... een, twee, drie, vier en SPRING!!!!!!

gomir

Berichten: 25545
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 16:53

Volgens mij denk ik nooit Clown (bij voorkeur helemaal niet trouwens, maar soms moet je weleens Knipoog )

Gisteren had ik wel even de kriebels toen ik voor het eerst sinds die rottige val van drie weken geleden weer op hoogte ging springen, maar je moet er toch weer even doorheen.
Het ging gelukkig super
Als ik een keer gallopeer en aanrijd naar de sprong is die spanning meestal ook weg trouwens

Maar ik zou niet weten wat ik denk Ik denk nog weleens ritme houden, rechtstellen, galopwisselen of meer buitenbeen erbij hij loopt uit de wending etc. maar dat is eigenlijk meer voelen dan denken Knipoog

In Ermelo heb ik na die val iig helemaal niet meer gedacht Heb nog gesprongen daarna, maar wist niet meer dat ik al gereden had en kan me nu eigenlijk ook niet meer herinneren dat ik daarna nog gesprongen heb Clown Dat moet dus wel aardig op de automatische piloot en gedachtenloos gegaan zijn Knipoog

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 16:56

Ik heb nog steeds in mijn hoofd dat ik in oktober de Tripalon ga rijden. Paard kan het zeker en het is maar 70 cm dus ik zou het ook moeten kunnen. Haha!

Ben benieuwd wat er dan allemaal wel niet door mijn hoofd zal gaan. Want daar staan heel wat meer hindernissen dan tijdens een simpel uurtje trainen bij ons in de bak. Haha!

bakkabouter

Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 16:59

een twee drie en SPRING Haha!

desi_verona

Berichten: 564
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 17:04

eigenlijk zou ik dat niet weten Bloos waarschijnlijk aan de sprong of aan het paard... Verward

Cemlys

Berichten: 14964
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 17:25

eum meestal denk ik gewoon aan de afstand of die juist zit dan het tempo en soms ieuw... zo hoog, maar voor de rest valt het mee. vroeger dacht ik veel meer aan mn houding

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 17:30

Ik spring niet vaak, maar ik probeer me wel te concentreren en naar voren te kijken.
Het is wel eens bijna mis gegaan toen ik afgeleid was Bloos

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 17:54

"En je gaat er overheen, maakt niet uit hoe":D

HeleennAnton

Berichten: 394
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 18:21

"Hoe hard is de grond erachter?"

Anton is een lijpo, hij spring als een debiel, maar wel leuk Haha!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 18:38

Hmmm...

Ik denk niet zo veel. Tong uitsteken

Gewoon gaan met die banaan.
Wel kijk ik over de hindernis weg naar boven.

Tallie1979
Berichten: 22763
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 18:40

JEEEEEEEJ.. JEEEEEEJ.... Hyper!

IK VLIEG!! Hyper!

JEEEEEEJ JEEEEEEJ Hyper!

Je begrijpt, ik vind het leuk!! Schijnheilig

Fitzroy

Berichten: 25154
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 18:55

Fitzroy schreef:
Ik zal je vanavond verslag uitbrengen, Lielle, heb voor het eerst sinds 2 jaar weer eens springles Knipoog
Ik dacht altijd: "Doet ie het of doet ie het niet" *LOL*


Oke, mijn verslagje van vandaag:

"Vooruit kijken, vooruit kijken, vooruit kijken" en
"wat gaat ie hard, wat gaat ie hard, wat gaat ie hard"

*LOL* *LOL*