wat zou je doen als... je niet meer kunt rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat zou jij doen als je paard nooit meer bereden mag worden?

Ik zou hem/haar absoluut zelf houden en de liefde geven die hij verdient
74 (63%)
Ik zou op zoek gaan naar een goed tehuis voor hem/haar (dus verkopen) bijvoorbeeld als gezelschapspaard
29 (25%)
Ik zou hem/haar in laten slapen of naar de slacht brengen
2 (1%)
Ik zou hem/haar naar een rusthuis brengen, maar wil wel zelf de eigenaar blijven.
11 (9%)

Totaal aantal stemmen: 116


Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 15:59

Het ligt eraan.
Heeft het paard pijn of last ervan tijdens gewoon lopen/spelen/leven? Dan zou ik hem laten inslapen.
Anders zou ik hem verkopen aan iemand die hem als gezelschapsdiertje erbij wilt, waar ik zeker van weet dat hij het daar goed heeft. En dat ik hem zo af en toe een sop mag zoeken.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 16:51

Ik heb hier al veel over na gedacht aangezien dit heel dichtbij leek te komen.
Als ik zeker weet dat Magic gelukkig kan blijven mag ze van mij lekker op een stukje land de rest van haar dagen doorbrengen, mits ze natuurlijk pijnvrij is.

Maar het grootste probleem vind ik nog wel dat het geen paard is dat je zomaar op 'rust' kan zetten.
Alleen maar op het land vind ze geen hol aan en je ziet langzaam die oogjes steeds minder gelukkig worden.

Het is een paard dat nou eenmaal graag wil werken. Vorige zomer heeft ze ook een maand volledig met rust op het land gestaan, maar na een maandje stond ze voor het hek en wilde wel weer eens wat gaan doen.

Mits mijn paardje gelukkig zou blijven zou ik er alles voor doen om haar die 'oude' dag te gunnen, daar is geen twijfel over mogelijk Lachen