Wie heeft een contract met zijn bijrijder?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 20:48

Ik ga volgende week even met de eigenaar om de tafel over hoe en wat.

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 22:48

Zal even het contract hier zetten dat wij hadden opgesteld.
Dit kan je dus naar eigen inzicht opstellen..... dus als je verzorgster niet mee betaald dan komt dat stukje kosten te vervallen... of jullie hebben een andere verdeling..... dan kan je dat ook neerzetten.



Overeenkomst t.a.v. (paardennaam invullen)

Naam eigenaar , wonende aan ……………………..te ……………………. (eigenaar)
en
Naam verzorgster , wonende …………………….. te ……………………..(verzorgster)

Hierna genoemd “partijen” zijn ten aanzien van het paard genaamd naam paard. (hierna het paard) het volgende overeengekomen:

1. Bepaling relatie personen tot paard.

Personen zijn Eigenaar – Verzorgster van het paard.

2. Onderhoud.

Partijen betalen ieder tijdig de overeengekomen onderhoudskosten van het paard.
De kosten voor de verzorgster bedragen de onder *) genoemde kosten en deze zullen gedeeld worden met de eigenaar. Verzorgster betaalt aan de eigenaar het overeengekomen bedrag van € ……………….(bedrag in letters ) per maand, ingaande datum invullen.
Alle overige kosten en de gedeelde kosten genoemd onder punt 1 t/m 3 komen ten laste van de eigenaar.

Betreft:
1. stalling en voeding * (gedeelde kosten)
2. beslag hoeven * (gedeelde kosten)
3. wormen kuur * (gedeelde kosten)
4. inenting en benodigde kuren (overige kosten)
5. Medische kosten. (overige kosten)
6. Verzekering (overige kosten)
7. Diverse niet genoemde kosten (overige kosten) deze rij naar eigen inzicht invullen.

3. Ziekte.

In de situatie dat het paard langdurig ziek zal zijn en herstel onzeker zal zijn of een onoverzienbare termijn kan bestrijken, zal van geval tot geval worden besloten hoe hier mee om te gaan. De verzorgster zal na 2 maanden ontheven worden van de overeengekomen betaling.

4. Stalling.

Het paard wordt gestald op naam stal waar paard staat. Gebruik van de binnenbak is in de wintermaanden mogelijk.

5. Gebruik.

Partijen zullen zorgvuldig omgaan met het paard zonder onnodige risico’s te nemen.
Deelname aan wedstrijden wordt in onderling overleg afgesproken de verzorgster mag gebruik maken met het paard van de lessen/binnenbak/buitenbak en buiten de manege.
Alle overige zaken zullen in onderling overleg worden afgesproken.
Uitsluiting voor Verzorgster. Aansprakelijkheid (incl. kosten dierenarts) i.g.v. normaal zorgvuldig gebruik
Hierbij kan je nog toevoegen dat je bv verplicht een cap moet dragen, of dat je niet mag buitenrijden zonder begeleiding of iets dergelijks.


6. Gebruik door derden.

In overleg met de eigenaar.

7. Materiaal.

Partijen zullen zorgvuldig omgaan met elkaar materiaal. Het materiaal blijft het eigendom van de partij die het materiaal heeft aangeschaft. Gebruik van trailer in overleg met de eigenaar. De gereden schade is voor rekening van de veroorzaker.

8. Beëindiging overeenkomst.

De onderhavige overeenkomst eindigt in beginsel op datum invullen .
Ingeval partijen mochten besluiten de overeenkomst te verlengen, wordt ze telkens geacht stilzwijgend met een periode van een halfjaar te worden verlengd.
Indien samenwerking wordt beëindigd geldt er een opzegtermijn van 1 maand voor beide partijen waarin de eigenaar mogelijkheden heeft om een andere verzorgster te zoeken.

9. Tussentijdse beëindiging overeenkomst.

In de navolgende gevallen kunnen partijen de overeenkomst tussentijds beëindigen

8. Het paard niet meer bruikbaar is voor de sport/recreatie.
9. Het paard langdurig ziek is in de zin van punt 3.
10. Een partij om gezondheidsredenen het paard niet meer kan berijden
11. Een partij wegens werkeloosheid de onderhoudskosten van het paard niet meer kan betalen
12. Een partij verhuist naar een plaats van waaruit de stalling van het paard naar redelijkheid niet meer is te bereiken.

10. Verkoop.

Indien het paard zal worden verkocht zal de verzorgster als eerste recht hebben op koop van het paard.

11. Onderling overleg.

Alle overige zaken welke niet nadrukkelijk in deze overeenkomst zijn vastgelegd worden in onderling overleg tussen beide partijen afgehandeld.

12. Aansprakelijkheid.

Verzorgster dient zorgvuldig met het paard/pony om te gaan en geen onnodige risico’s te nemen.
Eigenaar is niet verantwoordelijk voor schade aan derde en letsel die de verzorgster heeft of heeft gemaakt.



Getekend te plaatsnaam op …….... (datum) getekend te plaatsnaam op ……..(datum)


Handtekening Eigenaar Handtekening Verzorgster.

Naam eigenaar. Naam verzorgster.

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 18:42

Bedankt!
Ik zal dit voorleggen aan de eigenaar.
Misschien vindt ze het wat vreemd omdat ze al jaren haar paarden verhuurt en ik geen idee heb hoe die andere meiden dit geregeld hebben, maar volgens mij is het voor beide partijen prettiger als alles goed geregeld is.

desi_verona

Berichten: 564
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 18:51

Ik heb geen contract.

garfieldjuh

Berichten: 1361
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Groesbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 19:01

ik rijd een paard bij maar heb geen contract afgesloten.

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 19:11

Ik heb geen contract, ik weet zelf wel wat ik wel-niet kan doen.

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 21:42

Ja dat weet ik dus ook.... het contract heb ik afgesloten omdat ik de eigenaar dus helemaal niet kon.... en soms wel eens wat negatieve dingen te horen kreeg en ik wilde dus ellende voorkomen.
Achteraf heb ik dus gelijk gekregen... en was ik blij met deze opstelling.

Ik rij nu een paardje en de eigenaar kon ik dus al en wist dus ook wat ik aanhaar had en nog steeds heb... dus ik heb nu geen contract nodig omdat ik mijn rechten en plichten weet. en zij dit dus ook weet.