Hoe koop je pony's?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-01 21:23

De één doet er een half jaar over (mijn voorkeur Knipoog ) de ander heeft binnen een dag al een pony(s) you know who i mean.Hoelang hebben jullie erover gedaan,om dé perfecte match te vinden? En vind je zelf dat je goed heb naged8 over de koop? Ben je tot nu toe nog blij?


visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 22:22

Ik heb er lang over nagedacht, maar toen ik eindelijk zo ver was, was de pony er binnen de week. Ik dacht ook eerder iets van, oké, binnen een half jaar of een jaar (er is geen haast achter, ik wacht tot ik een paardje heb dat echt naar mijn wensen is)... maar als het zo snel gaat... je kan ook niet zeggen: "hou de pony nog maar even", als je nu eenmaal de pony gevonden hebt die jou het meeste intereseerd... nja.

En zo is het dus al 2 X gegaan. Ik houd wel altijd de pony's een paar weken op proef, want ik koop geen paard op 5 minuten en ook niet op een uur en een half. Lips are sealed

Dus het beslissen duurt altijd even, maar het vinden van de pony waarover ik kan gaan denken(toevallig de eerste de beste in de 2 keren dat ik het gedaan heb), kan soms van de ene dag op de andere zijn. Maar ik heb ok zo mijn connecties om goede paardjes te vinden Knipoog Het gaan soms sneller dan je verwacht *LOL* .

De enige zekerheid is dat men van niets zeker is...

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-01 22:23

heb jij 2 paarden dan? ik heb sunny 3 maanden lang gezocht (hihi) en toen was het *kaboem* een perfecte match Haha!

Sirius_

Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 22:23

tja.. ligt eraan. ik kan zo 2 droompaardjes opnoemen die ik zo zou willen Lovers en zondag gaan we naar shir kijken dus..

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 22:24

Ik heb Beau in een dag gekocht en ben BLIJ met hem! Hij was de eerste pony bij wie we gingen kijken en hij stond dichtbij, de omschrijving in de advertentie stond me wel aan dus eigenlijk al voor het zien besloten Haha! . In de advetrentie stond dat hij een leuke kinderpony was maar hij was niet heel lief Schijnheilig . Hij vond het erg lollig hoog te steigeren en heel hard in mijn armen te bijten. ook trappen en bijten bij het hoefjeskrabben was leuk en altijd veel te hard lopen bij het wandelen was tof. Tegenwoordig doet Beau niet zo raar meer. Bijten gebeurt praktisch niet meer, met wandelen loopt hij als een hondje achter mij aan en met poetsen en met hoefjeskrabben staat hij stil als een huis. Met rijden is hij soms te snel en soms te sloom maar wel lief en zijn gangen zitten lekker. Hij is ook altijd enthousiast als we met andere paardjes rijden gaan. Kortom; de snelle koop van Beau is mij helemaal niet slecht bevallen!

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-01 22:24

hey kewl! ik ben ook nog stilletjes opzoek,maar dat gaat verschoven worden naar volgend jaar!

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 05:59

Een pony kopen kan in een seconde gebeurd zijn, hihi....
Pylar heb ik hier via bokt aangeschaft, ik had haar alleen op foto gezien en via foto, mail/telefoon gekocht. Suzanne heeft haar toen naar de Nationale Appaloosa Keuring gebracht en van daaruit heb ik haar mee naar Limburg genomen.
Klinkt stom, maar ik kan voelen of een pony wel/niet in orde is.
Heb natuurlijk ook miskopen gehad, maar veel van geleerd. Bij een foute pony krijg ik een raar voorgevoel en dan weet ik dat er iets mis is. (het is een zesde zintuig geworden)
SPIJT: 6 jarige shetlandmerrie betuigd gekocht, die maar 2,5 bleek te zijn en niets te kunnen en zo nog een paar. Nu ben ik minder naief, als ik er eentje koop die voor de kar kan (volgens zij eigenaar) wil ik dat ook daadwerkelijk zien! De welsh A heb ik ook eerst ingespannen gezien.
Mensen verbazen zich bij mij dat ik zo kort doe over het bekijken/proberen van een paard. Zodra ik het paard zie weet ik vrijwel meteen of ie me wel/niet bevalt. Onder het zadel test ik alleen de overgangen (makkelijk en soepel in de mond) en de hulpen, binnen 3 min.ben ik er alweer af. Dat is voor mij genoeg om te weten of ik hem wel of niet wil.
MAAR: als het om een heel duur paard gaat, dan wil ik hem op proef etc. dan neem ik geen enkele risico!

Groetjes Anke

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 06:54

Ik heb 3 paardjes, want bij de kleinste is er vanachter eentje uitgefloept Clown

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 08:06

haha visje *LOL*
bij mij ging het zo. ik zou over 2 jaar een pony krijgen een shet. laterna wou ik toch een haf. toen bedacht ik als ik geen haflinger kan vinden kan ik expensive nog altijd kopen. dus ik gevraagd aan helen of dat mocht (hij stond te koop wegens verhuizing) en dat mocht. nou nog mijn ouders. voorgesteld, heel veel werk geweest en uiteindelijk ging het door. 25 mei ging ik een weekend naar helen en toen wist ik het ook zeker dat dat mijn eigen pony zou worden Lovers op 29 juni om half 8 savonds reed er een trailer het was helen en haar ouders en expensive, zo eerst jan gebeld en helen de geitjes laten zien. daarna expensive uitgeladen. en hij ging rennen joh Kwijl iedereen stond te genieten. een paar dagen later bracht me moeder helen naar huis.
het heeft 4 maanden ofzo geduurd (met erbij of het wel zou kunnen enzo)
en ik zocht niet gericht

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 21:50

Wij kopen een heleboel van onze welshjes in Engeland ongezien. We kijken gewoon naar de bloedlijnen en of die erbij passen. En vaak belt Dick Hols dan even voor ons op, kent daar namelijk veel mensen

_________________
I.H.W., Emmerweg 33,7823 TL Emmen
http://www.ihwstudbook.com

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Yootha op 2001-10-14 15:44 ]</font>

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 21:59

Om precies te zijn was de mach er al in een minuut. Echter kocht ik hem pas 11 maanden later.
Niet omdat ik het niet eerder wou, maar hij werd simpelweg niet verkocht Lachen
Toen hij ineens onverwachts verkocht moest worden heb ik niet nagedacht (nou ja, ik twijfelde simpel weg niet) en was hij in een weekje van mij.
Ik heb alle verantwoordelijkheid over hem en betaal alles zelf.
En na 1,5 jaar ben ik er nog even blij mee.

dus soms gaat het nou eenmaal snel!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 11:31

Yootha: ik kan me wel voorstelen als je zo echt in 't 'vak' zit dat je gewoon zoekt naar mooie combinaties van paarden en dat je dus gewoon op de bloedlijn afgaat.
Je moet er alleen op vertrouwen dat geen van de paarden echt 'verknoeid' is, toch?

Dat is voor mij maar een droom Clown Verdrietig

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 12:19

Mijn ouders en mijn broer kennen alle bloedlijnen zo goed dat ze een pony kunnen uittekenen. En ja je moet natuurlijk je wel er in verdiepen

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 12:36

Ik heb ook wel eens een pony ongezien gekocht. Idd afgegaan op het papier en ook de omschrijving van mijn vriendin die op dat moment in Engeland was.

En ook pony's die ik alleen in een grote groep in het land had gezien of waarvan ik alleen een foto had gezien.

Toch blijft het spannend, zeker als je door de telefoon moet beslissen of je de pony uit Engeland laat komen.
Gelukkig is het tot nu toe altijd de goede keuze geweest Haha!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 13:33

Ik heb er iets van 2 maanden over gedaan.
Maar ik ben maar naar 6 pony's wezen kijken.
Loki was de tweede pony die ik zag, en geen van de anderen maakten iets bij me los en bij Loki was het wel zo.

Dus heb ik voor hem gekozen.

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-01 15:52

Toen ik bij die KWPN er ging kijken had ik echt zo iets van wow die is tof en zij reed erg lekker. Jammer van de stalling want anders had ik haar echt gekocht. ze was gewoon super

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 10:11

Nou, wij kopen eigenlijk geen ponies meer Lachen De laatste die we gekocht hebben was Tirion, en dat is alweer 4 jaar geleden! Daarvoor was het Milky Way in 1992 en daarvoor Roman Choice en Vardra Julius in 1988.

Soms zie je gewoon een pony waar je hart sneller van gaat slaan. Dan breekt je gewoon het zweet uit en dan moet het maar.. Nou, daarna kijken we of het papier eigenlijk wel goed in elkaar zit en zo.

Als ik nu ruimte had en ik wat ponies kon en mocht kopen, dan was het vrij gemakkelijk. Met een redelijk budget van rond de 5000 gulden kan ik met gemak 3 of 4 merries kopen, waarmee ik in de nationale top kan rond draaien. De eigenaars van die ponies weten dat nog niet, maar dat is hun eigen probleem.

In veel gevallen waren we helemaal niet van plan om met een pony thuis te komen. Dat zijn vaak de beste aankopen Knipoog

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 10:53

Pony's koop je met geld!!!

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 11:51

Mijn vorige pony kende ik al bijna een jaar en als de eigenaar niet kon reed ik hem al. Toen hij te koop kwam wist ik dus al heel zeker dat hij bij me paste.
Daarna heb ik een jaarling gekocht (zij is nu twee maar het was eigenlijk de bedoeling dat ik volgend jaar mijn pony zou verkopen en dan op cheeka zou gaan, sorry beetje offtopic:)) We zijn bij haar gaan kijken en het karakter, de bouw en de bewegingen waren goed. Dus meteen besloten haar de week erna te gaan halen!
En toen ging alles ff anders als gepland en kwam er iets eerder een paard:) Bij ontario zijn we gaan kijken en het klikte meteen! Dus ook meteen besloten om hem te kopen(mits hij goedgekeurd zou worden). En daar heb ik nog geen moment spijt van gehad!!!! Lachen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 12:51

de perfecte match kun je niet kopen. Je hebt meestal toch wel een jaar nodig om met een paard een combinatie te gaan vormen.

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-01 15:15

Citaat:
Op 2001-10-15 11:53, schreef Zwelgje:
Pony's koop je met geld!!!

Ja uhhhh,maar dat was mijn vraag niet Boos! Frusty Scheve mond\

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-01 16:22

Hahaha, Zwelgje Clown
Eigenlijk heb je wel gelijk Knipoog

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-01 11:04

Mijn eerste paard dat ik kocht (ik was toen zestien). Ik had er zelf erg hard voor gespaard en was op zoek naar een merrie of een hengst, geen ruin en geen schimmel. Ik ben op een gegeven moment langs een handelsstal geweest samen met mijn moeder. We waren bij mijn oma op bezoek en die stal lag in de buurt. Hij had een aantal paarden te koop, maar geneen die ik leuk vond. Toen zei hij dat hij nog een paardje binnen had staan, was wel een ruin. Dus gekeken en het was liefde op het eerste gezicht, een zeer mooi, ondeugend koppie. Het was natuurlijk ook een schimmel Haha!
Ik moest er van mijn moeder een week over ndenken, maar ik die week was het al van: "als ik jasper hier heb" en "Jasper past wel bij hem, he?"

Nadat jasper was weggegaan, heb ik een pony gekocht die ik al vanaf veulen af aan kende, hij was toen drie en ik was hem aan het inrijden, toen wel een hengst.
Daarna kon ik mijn oude verzorgpony overkopen, die ik al 9 jaar kende.
Nu gaat het anders, ik heb de ruimte en de mogenlijkheden. Als ik een leuk paardje zie (het liefst een veulen en anders zo jong mogelijk) dan val ik op het hoofdje of niet.... Staat het hoofdje me aan, dan neem ik het risico, anders gaat de koop zowieso niet door.
Zo heb ik dus van het zomer dat bonte veulen gekocht (zie usericon). Die man bood me hem aan, ik vond het wel wat, in de auto terug het er met mijn vriend over gehad (ook weg van hengsten) en thuis die man opgebeld om te zeggen dat we hem kochten.
Tot nu toe maakt hij alles waar. Hij is groot (nu al 1.45m met een half jaar!!) en hij is erg vriendelijk en makkelijk in de omgang.

Het verschilt ds nog wel hoe ik mijn paarden koop.

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: xSCWx en 45 bezoekers