Welke dierenarts???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hubble
Berichten: 193
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: ossendrecht

Welke dierenarts???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-04 19:28

Wij willen 2 paarden kopen en ze laten keuren voordat we ze kopen. Nou staan ze in Baarle-Nassau (NB) en wij wonen er een heel eind vandaan. Wie weet een goede betrouwbare dierenarts daar in de buurt die wij kunnen vragen om te gaan keuren? Verward

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 19:39

Wil je je paard ook verzekeren? Dan kan je eens informeren of op de site kijken bij verzekeringsmaatschappijen. Zij adviseren vaak bepaalde dierenklinieken waarbij geldt dat ze het paard zonder meer accepteren als hij daar goedgekeurd is. Dan heb je een beetje een idee van wat zij onder goede dierenartsen verstaan.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 19:52

In principe heb je recht op je eigen dierenarts. Als jij een eigen dierenarts hebt die jij liever hebt, dan kies je voor hem. Ik heb nog nooit meegemaakt dat de verkoper iets van kilometervergoeding vroeg. 't Is zijn paard en zijn verantwoordelijkheid. We hebben een keer gehad dat het paard zich volgens de eigenaar verstapt had in de trailer. Het paard werd niet goedgekeurd en wij hebben het paard niet gekocht. Dat is het risico van het verkopen van een paard als je het mij vraagt.
We hebben ook wel eens een paard opgehaald bij de verkoper, maar alles voor risico van de verkoper. Ik heb 1x een andere dan mijn eigen arts laten keuren en heb daar toch een beetje een nare bijsmaak bij. 't Is wat anders als het paard echt uit Zuid Oegandarië moet komen, maar dan nog. Een paard uit Duitsland wilden wij ook bij óns laten keuren. Een andere arts kent jou niet, weet niet hoe jij met je paarden om gaat etc etc, en de eigen arts heeft daar naar mijn idee toch een beter beeld van. Tot nu toe ook niets dan lof over die keuringen.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 21:17

hubble"]
[url=http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?p=3891246#3891246]
[quote="Kyona schreef:
Wil je je paard ook verzekeren? Dan kan je eens informeren of op de site kijken bij verzekeringsmaatschappijen. Zij adviseren vaak bepaalde dierenklinieken waarbij geldt dat ze het paard zonder meer accepteren als hij daar goedgekeurd is. Dan heb je een beetje een idee van wat zij onder goede dierenartsen verstaan.


Ja ik wil ze laten verzekeren bij de AMEV en die hebben wel klinieken maar dan moet ik ze daar naar toe zien te krijgen en dat lukt me op dit moment niet. Of komen ze ook vanuit de kliniek keuren? Volgens mij niet hoor.
[/quote]

(er was iets fout gegaan met hubble, vandaar dat ik deze reactie even hier post Knipoog )

Kuikzz

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-01-03
Woonplaats: Tilburg en Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 21:33

ook namens Hubble (=mama)


Kyona: we laten ze idd verzekeren, er zitten alleen geen dierenartsen daar in de buurt die worden aangeraden(tis nogal een gat Knipoog). om ze in de verzekering te krijgen maakt het niet uit welke dierenarts ze keurt, dus dat is geen probleem.

Laui: jij laat je paarden dus thuis keuren? ik heb ze liever daar gekeurt denk ik, met terug brengen enzo, is nogal een gedoe. of laat jij ze brengen en halen door de verkoper? ik geloof dat we je verhaal niet helemaal volgen.

maar dan nog zitten we met het probleem, welke DA? we gaan nml verhuizen, en we hebben ze wel het liefst gekeurd door de DA die we altijd hadden, maar om ze nou eerst helemaal hierheen te halen en ze dan weer bijna net zo'n stuk terug te brengen, lijkt ons een beetje omweg, niet?


-edit- Antoinette, bedankt!

confetti

Berichten: 2152
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 23:02

Dierenkliniek de Langstraat in Waalwijk, daar hebben wij goede ervaringen mee.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 00:31

Is dat die waar Theeis zit?Die vorheen bij de Baronie i Prinsenbeek werkte?
Das een echte paardenkenner die man.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 22:28

Natasha schreef:
Is dat die waar Theeis zit?Die vorheen bij de Baronie i Prinsenbeek werkte?
Das een echte paardenkenner die man.

Jep, die zit daar nu, Theeuwes bedoel je he?

de langstraat heeft ook een website: http://www.delangstraat.com/

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 22:40

Ja die bedoel ik. Knipoog

hubble
Berichten: 193
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-04 20:42

We hebben een dierenarts gevonden. Bedankt voor het meedenken