heb je een jong paard, voed je dr niet goed op!!!

Moderators: Neonlight, Amaryllis, Just_Sannee, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Marije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-01 15:51

Op stal staat een hele leuke fries, genaamd Renske.
Ze is echt een poepie en haar eigenaresse een schat.
Maar.....ze is nog heel jong en kent niet veel meer dan zadel,hoofdstel,mens erop en sjokken maar.
Die eigenaresse kan wel rijden, maar is te 'soft'.
Ik rij er ook wel eens op en dat is echt een ramp! Als je rechtsom rijdt, gaat dat koppie een halve meter naar links, argh Boos!
En ik doe heel erg mn best om haar stelling en buiging te leren, ik rij veel voltes en bijna alleen rechtsom.
Maar die eigenaresse, doet dat niet!!! ze probeert het wel ff, maar als Renske het niet doet, laat ze het zitten! Dat is natuurlijk absoluut niet goed, zo'n paard moet je NU alles leren!
Ik wil haar graag helpen, maar hoe kan ik haar uitleggen dat ze wat strenger moet zijn?

Alvast bedankt, Marije

Tessa_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 15:55

Je kan denkt ik het beste gewoon vertellen wat er aan de hand is zoals je hier hebt gedaan. Zeg haar gewoon dat het zonde is als ze het nu niet leert. *LOL* *LOL* Ik denk dat dat het beste is.

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 16:03

Zorgen dat t meisje lesneemt!
Hoe oud is t paard dan? Verward

Marije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-01 16:16

ze heeft wel les, van een hele goede instructeur, maar ze doet er niet zo veel mee....
Renske is 4.

¡!Ellen!¡

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 16:20

Zeg dat ze het der paard wel moet leren, omdat ie het anders nooit zal doen!

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 16:46

Hmm, ik denk dat ie het echt nog wel leert hoor. Maarre, als je naar rechts gaat, doet ze haar hofd naar links? Ik zou dan zelf NIET overdreven veel voltes rijden naar rechts. Ik denk dat ze rechts meer vasthoudt dan links (sterk is in de mond?). Dan moedig je dat sterk zijn alleen maar aan. Denk er bij zo'n paard vooral aan om de linker teugel 'strak' te houden, zodat ze links meer vast gaat houden. Rechts kun je dan een keer aanvragen, maar dan daarna vooral weer LOSlaten. Dus zeker niet rechts pakken en hem de volte rond trekken. Als ze dan nog naar buiten loopt met haar hoofd, geeft niet. Leert ze vanzelf wel. Als het contact op twee teugels beter wordt, wordt de balans (en dus de stelling/buiging) ook beter. Enne..veel doen in stap: voor jou makkelijk omdat het niet zo hard gaat, en voor het paard ook makkelijker.
Om nu even terug te gaan op het eigenlijke topic: geen idee hoe je het die eigenaresse moet zeggen. Misschine kan ze het zelf ook wel niet goed? Dan zal ze blij zijn dat jij het paard netjes doorrijdt!

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 16:47

als je het nu niet goed oplost, dan krijg je net zo een bok als wjerdo, ook geen goede opvoeding grgrgrgr

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie