Leasen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Leasen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-04 15:46

Omdat mijn moeder nu nog geen paard voor me wil kopen is het onderwerp Leasen in beeld gekomen. Ik zou graag weten wat je hier dan voor zou moeten betalen (Stallingskosten, DA, Enz.). Wat vinden jullie redelijk? En moet je er ook zegmaar 'leaskosten' voor betalen? En voor hoe lang lease je meestal een paard? En waar zou ik een paard kunnen vinden die ik zou kunnen leasen?
Zow heel veel vraagjes! Ik hoop dat jullie iets weten!

V i d a l & R i e n a & D i a n a & T i a l d a & Y l d a u


050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 15:51

Toen ik mijn pony wilde verleasen, wilde ik dat de 'leaser' de stallingskosten, hoefsmid, wormenspuiten en DAkosten die buiten de verzekering zouden vallen zou betalen. De verzekering bleef dan voor mij.

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-04 15:52

Owja, En hij ging dan gewoon op stalling bij degene die hem leasde?

V i d a l & R i e n a & D i a n a & T i a l d a & Y l d a u

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 15:53

De kosten hangen helemaal af van de eigenaar van de pony. Meestal betaal je gewoon een vast bedrag per maand. Je hoeft dan geen hoefsmid (tenzij je zelf ijzers wil), wormspuit DA enz te betalen. De periode hangt ook van jezelf af. Je betaalt meestal per maand, dus kan je er ook per maand mee stoppen.
Verder heb je ook nog verschillende "soorten" zeg maar. Je kan soms een mangepony leasen. Daar rijdt je dan wedstrijden mee, maar de pony loopt ook in de lessen. Of je least bij een particulier. Een soort bijrijdpaard zeg maar.
Succes met je zoektocht!!

“Riding a horse is not a gentle hobby, to be picked up and laid down like a game of Solitaire. It is a grand passion.”

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 15:54

Ja, mijn pony zou ook bij diegene op stal gaan.

meloentje

Berichten: 208
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 15:54

vorig jaar was ik op ponykamp bij stal het reelaer (dit jaar ga ik trouwens weer) en daar kan je ook een pony leasen. ik weet dan niet of je daar geweest moet zijn eerst zegmaar of daar op ponykamp geweest moet zijn maar het kan daar iedergeval wel. het paard dat je wil leasen kan je dan na alle ponykampen (eind augustus) pas meenemen en je moet hem dan ruim voor alle ponykampen en trektochten weer terugbrengen. volgens mij hoef je voor het leasen bij het reelaer helemaal nix te betalen, behalve dan de kosten die je zelf maakt om om zo lang een paard te houden (dus voer, stalling, hoefsmid, DA enz)), maar ik zou het even navragen en naar het reelaer bellen (www.reelaer.nl)

jeej, in mei naar tsjechie!!

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-04 15:58

Meloentje: Die pony neem je dan dus mee naar je eigen stal?

V i d a l & R i e n a & D i a n a & T i a l d a & Y l d a u

Rytm

Berichten: 4868
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 17:30

Mijn vorige pony was een lease-pony.
Ik betaalde de stalkosten en de hoefsmid, DA was voor de eigenaar.
Ik betaalde geen leasekosten want als ik (of iemand anders natuurlijk) hem niet zo leasen zou hij verkocht moeten worden.
Die pony bleef wel op stal bij de eigenaar staan maar dat hoefde niet, maar het was toch bij mij in de buurt Tong uitsteken

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 18:16

bij ons op de nieuwe manege lease je een paard,waarbij je alles mag doen:4x perweek vrij rijden en 1x per week een les,je mag op een club en je mag er wedstrijden mee rijden,verder hoef je nix te doen..alles wordt geregelt verder....

Dressuur is een jurysport,als je daar niet tegen kunt,moet je er ook niet aan beginnen!!
+:)+ Wil je mijn fotografiewerk volgen?? Klik HIER voor mijn FB pagina. Een like, zou ik leuk vinden. +:)+

QueenE

Berichten: 5056
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Burgum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-04 20:09

meiske16: wat betaalde je daar dan voor?

V i d a l & R i e n a & D i a n a & T i a l d a & Y l d a u

meloentje

Berichten: 208
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 20:26

Emmz: ja je moet zelf zorgen voor een eigen stal. als je zelf een stal bij huis hebt is dat natuurlijk sowieso geen probleem. als je naar een manege moet om stalling te vinden zijn de kosten voor jou. volgens mij zijn dierenarts en hoefsmid ook gewoon voor jou maar helemaal zeker weet ik het niet. als je het precies wilt weten zou je toch even moeten bellen naar het reelaer Lachen

jeej, in mei naar tsjechie!!

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 20:29

Emmz schreef:
meiske16: wat betaalde je daar dan voor?

nou ja ik heb zelf een eigen paard,maar ik weet dat het zo op de nieuwe manege gaat...ik zal ff vrage en bekijke,oke??!!!dan laat ik het je z.s.m weten

Dressuur is een jurysport,als je daar niet tegen kunt,moet je er ook niet aan beginnen!!
+:)+ Wil je mijn fotografiewerk volgen?? Klik HIER voor mijn FB pagina. Een like, zou ik leuk vinden. +:)+

Stekeltje

Berichten: 310
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 21:06

Voordat ik mijn paard kocht, had ik hem ook een tijdje als leasepaard. Ik betaald voor drie dagen in de week 185 gulden ( was voor de euro-tijd). De rest werd allemaal geregeld door de eigenaar. Het enige nadeel is dat je het paard als eigen gaat beschouwen en je niet meer zonder kan. Ik heb hem toen ook maar gekocht Schijnheilig en heeft nog vele fijne jaartjes bij mij gehad...

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 12:51

ik weet het nog niet zeker maar ik geloof :150 euro per maand...kun je niet veel van zeggen toch....als je ziet wat je allemaal kunt en mag Haha!

Dressuur is een jurysport,als je daar niet tegen kunt,moet je er ook niet aan beginnen!!
+:)+ Wil je mijn fotografiewerk volgen?? Klik HIER voor mijn FB pagina. Een like, zou ik leuk vinden. +:)+

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 13:06

Een vriendin van mijn had vroeger een lease paard van een manege, ze betaalde daar €75,- voor en moest dan verder alles zelf betalen (echt alles, dus ook VA kosten en stalling e.d.)
Later heeft ze een paard via een andere manege geleast, daar zat juist weer alles bij, zelfs zadel en hoofdstel, dat koste haar ik dacht rond de 300 euro per maand (vind ik dus echt niet duur als je kijkt dat je nooit meer hoeft te betalen, je weet gewoon waar je aantoe bent, zelfs als het paard ziek wordt, 1 nadeel, het paard moest daar wel op stal blijven staan, dus je bent gelijk gebonden aan die stal met zijn faciliteiten)

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 13:44

Heb het wel eens gehoord dat het op een manege bij ons in de buurt kon en daar moesten ze dan 300 gulden voor betalen, maar ja daas ook alweer een tijdje geleden

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 13:52

bij ons zit er gewoon alles bij, alleen meot je de lease kosten, hoefsmid, en wormen kuur betalen, de rest kwam bij de stalling

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

ankyfan
Berichten: 415
Geregistreerd: 21-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 14:07

oe sommige zijn duur en sommige niet vrij dure iets van 95 euro per maand...

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 14:40

meiske16 schreef:
ik weet het nog niet zeker maar ik geloof :150 euro per maand...kun je niet veel van zeggen toch....als je ziet wat je allemaal kunt en mag Haha!


Maar loopt dat paard dan ook nog mee in de lessen? Zo nee, is het zeker niet veel zo ja, zou ik het nooit doen.

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jitskenienke, Tess1, Thrive, Wopkebrok en 40 bezoekers