welk merk of wat voor zadel op fjord??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bokkertje
Berichten: 1169
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Friesland

welk merk of wat voor zadel op fjord??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-04 21:57

ok hier mijn probleem... in de zomer ga ik waarschijnlijk een fjord beleren... deze heb ik al eens eerder door handen gehad, maar door gebrek aan tijd, is dit helaas toen niet door gegaan... maar nu mijn probleem... ik heb toendestijds echt alle zadels die er in de zadelkamer te vinden waren, en zelfs bij de buren op dr gepast, maar geen enkel zadel lag goed... alle zadels waren te klein. die fjord is dus best wel breed, en ze heeft nu een poos in het weiland gestaan, en is dus alleen nog maar breder geworden. Het is dus erg moeilijk hier een goed passend zadel voor te vinden. Om nou grof geld er aan uit te geven wil ik liever ook niet, omdat het niet mijn paard is, en de eigenaar heeft er geen cent voor over. al met al is dit dus best wel lastig!!!
hebben jullie nog goeie ideeen???

groetjes ragna

XSantyX

Berichten: 387
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Bij Santos en Waldjo in de stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 21:58

Je kan er een paardenzadel opleegen (als je dat nog niet geprobeert hebt) of een haflingerzadel als die er is Knipoog .

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 22:02

een wintec? met brede boom?

bokkertje
Berichten: 1169
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-04 22:03

ik heb er zadels op gehad, die normaal op een paard ligt... en ook zadels die normaal gesproken op haflingers liggen. ook het zadel van mn eigen fjord past niet (is ook een paardenzadel)... dus moeilijk moeilijk allemaal

bokkertje
Berichten: 1169
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-04 22:03

Waterkippie schreef:
een wintec? met brede boom?


is een idee, maar ben niet zo fan van kunststofzadels

Ann

Berichten: 13253
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 22:05

Ik ben Daaleman ven Lachen Je hoeft niet perse een nieuw zadel te gaan kopen maar kunt ook kijken voor een 2e hands.

Verder heeft Thorowgood ook een aantal zadels voor brede paarden, de nieuwprijs hiervan is € 498,-

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 22:05

ik heb een wintec2000 zit erg lekker,
en als het maar goed op je paard ligt, dat is in eerste instantie het belangrijkste...

en om te beginnen is het wel een fijn zadel, doordat je hem gaat berijden veranderd zijn bouw, en dan kun je het zadel mooi op maat maken Lachen

bokkertje
Berichten: 1169
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-04 22:07

nee nieuw is ook niet de bedoeling... heb gewoon een zadel nodig dat goed past... de eigenaar was zo van naja dan maar een zadel dat minder goed past, want daar ga ik geen geld aan uitgeven, maar ik heb geen zin om dr rug te gaan verprutsen

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 22:08

Kan je niet een tijdje zonder zadel rijden tot het fjordje zijn bouw een beetje terug heeft? Lachen

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 23:17

Meisje bij ons op stal heeft er een haflingerzadel opliggen en die ligt perfect.
Maar mijn wintec 500 lag er ook goed op, en een ander meisje bij ons op stal heeft een Rossner op haar vrij brede fjord liggen.

Waren alledrie redelijk te betalen zadels.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 00:36

je hebt van thorowgood ook de maxam lijn
die zadels kosten 290 euro en je hebt daarvan ook de cob zadel, dus brede tot xx brede kamer

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 19:22

ik heb een heel breed paard zonder schoft en na een aantal zadels geprobeerd te hebben die er allemaal af gleden, heb ik een Barefoot boomloos zadel gekocht, past zich voordurend aan aan het veranderende model van je paard!