mijn pony bijt me vaak.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 10:34

idd gewoon aanpakken die knol. hoe haalt hij het in zn hoofd om je te bijten. laat hem maar merken dat je dat niet pikt. en consequent zijn. iedere keer als hij jou wil bijten moet ie op zn donder krijgen. en hoe je dat dan doet is je eigen keus. een keer goed is wel beter dan tien keer half.

baister
Berichten: 370
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: venray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-04 11:09

kejz... ik vind het bijten maar een raar id.. maar volgens mij werkt het wel.. maar als ik hem nou een frelesijke opdonder zou geven.. waar kan ik dat dan het beste doen? op z'n kont.... of juist bij z'n hals..?

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 11:11


Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 11:36

Tja, als je hem dus een opdonder wil verkopen in de vorm door het slaan zit je dus met twee problemen:

1. de hals, zit toch weer dicht bij het hoofd en word ie dus gewoon kopschuw.
2. bij de kont, hierbij heb je al snel het effect dat hij z'n kont naar je toe zal draaien en proberen te schoppen.

Maar als je toch een keuze moet maken zou ik voor het laatste gaan, en dan heel goed opletten!
Gebruik ook veel je stem als je hem afstraft, dan hoef je later alleen maar je stem te verheffen en dan begrijpt ie dat ie fout zit.

Pak anders gewoon een stuk vel op z'n hals en probeer dat dan zachtjes een kwart slag te draaien. Kijk hoe hij daarop reageert, dan draai je zachtjes verder tot hij reageert. Dan kan je zien tot wanneer je kan draaien en als ie probeert te bijten dan draai je nog een stukje verder.

De keuze is natuurlijk aan jou hoe je hem straft, maar persoonlijk vind ik dat slaan vaak nergens toe leid, worden ze alleen maar dwarser van.

baister
Berichten: 370
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: venray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-04 11:45

neejz.. pony's zijn nog steeds neij bekapt... :@... de eigenaar zei dat hij de hoefsmids op een zaterdag liet kome.. maar heeft hij niej gedaan.. ik word echt ziek van diej eigenaar...... die eigenaar laat die beesten gewoon stikke.. vink ech niej gezond... ik hoop niet dat het nog lang gaat duren want de hoeven zijn helemaal aant slijte.. en aant breke. en aant splete. is ech neij gezond

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 12:14

Ik geef ook wel ooit als ik erlangs loop een stomp met mijn schouder.

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 12:15

Sorry, met mijn elleboog tegen zijn schouder.

baister
Berichten: 370
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: venray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-04 12:45

kejz... zal er op lette.. maar dat draaie van z'n vel is wel en goew id... heeft het zelfde effect als bijte Knipoog

baister
Berichten: 370
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: venray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-04 20:33

Knipoog

Niekoezz

Berichten: 1837
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 15:13

heey hier wou ik dus ook ff op reageren Haha!
Ik ben dus Aniek dat andere meisje.
Als ik de pony straf, doe ik dat niet 20 x maar 1x flink hard. Bloos
En ik doe veel met me pony, daar bedoel ik mee, met trees en de hele tijd dezelfde commando's :
*stap
*halt
*stap
*draf
*stap
*halt
*terug

Enz.. dus veel overgange rijd ik AAN DE HAND !!
En ook veel tegen hem praten.
Als hij een keertje iets doet wat jij niet precies wou, dus bijvoorbeeld als hij er lang over doet om te gaan halthouden, negeer je hem en probeer je het opnieuw. NIET STRAFFEN !!!!
En het belangrijkste onderdeel: BELONEN OK dan!
Als hij iets goed doet wat jij ook maar een beetje zo wou, vergeet hem niet te belonen.
Zo doe ik dat dus met Treesje michelle...
Zo win je respect en vertrouwen.

Groetjes Aniek.

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 15:16

belonen is niet niet straffen.... klopt.. vergeet iedereen er bij te melden.
dat werkt dus blijkbaar wel... NH..
succes ermee

Niekoezz

Berichten: 1837
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 15:25

Dus eigenlijk is dit een onzinnig topic, want michelle had het ook gewoon aan mij kunnen vragen........

Paintless

Berichten: 5654
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 15:27

eigenlijk wel.... maar zo is het leuker

LittleKathy

Berichten: 3262
Geregistreerd: 05-11-03
Woonplaats: Weert-Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 16:42

En let ook op je lichaamshouding, paarden zijn goed in het "zien" van lichaamsstaal! Schouders naar achteren, zelfvertrouwen uitstralen. Want die pony heeft het hier voor het zeggen. En je vriendin heeft die zekere uitstraling naar de pony toe wel, daarom besodemietert hij haar niet.
Vroeger had ik ook een verzorgpony die me een keer beet. Dat was eens maar nooit meer! Ik heb kei hard terug gebeten ! Clown