wat doe jij als je de boswachter tegenkomt?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 12:50

Heb geen bos dus al helemaal geen boswachter.
Wel 'parkwachters'maar die zijn superaardig, die maakt het niet uit of ik wel of niet op het ruiterpad rij (voor de duidelijkheid; ruiterpad is deels onbegaanbaar).

Dealer

Berichten: 735
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 13:21

Niet dat ik een botte reactie goedpraat hoor Een boswachter heeft een publieke functie en daar moet 'ie zich naar gedragen, maar als ik op dit topic lees dat ze door vrijwel iedereen voor de gek worden gehouden (wat ze heus wel weten), dan kan ik me voorstellen dat ze eens wat minder diplomatiek worden . >;)

Anne200

Berichten: 474
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: Garderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 13:25

Ik ben heel hard weg gecrossed met de boswachter achter me aan in zn jeep. Was samen met n vriendin.
Nadat we het halve bos hadden gezien haden we ons verstopt in een maisveld.

Helaas toch nog gepakt......
Dit was overgens al heel lang geleden. Volgens mij vond ie het nog leuk ook, had de man ook een verzetje Knipoog

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 14:33

Hehe, dat werd dus een bekeuring wegens overtreding, én overtreding wegens 'ontsnapping' Knipoog

Ik ben er gelukkig maar 1 keer 1 tegengekomen. Ik was een hommeltje van 11 en begon heeeeeeeel hard te huilen Haha! En wel zo hard dat er mensen aankwamen die dachten dat die meneer wat bij me aan het doen was, kwam ik toch maar mooi onderuit hehe Cool

flettie

Berichten: 8653
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 14:42

Ligt er aan waar ik hem tegen kom Haha! Als ik hem in het bos achter onze stalling tegen kom en hij geeft commentaar op het feit dat ik daar niet mag rijden dan neem ik hem heel vriendelijk mee naar de twee ingangen waar je met paard het bos in kan komen. Daar hangen geen bordjes met verboden voor ruiters. Wel bij de ingang waar een wildrooster zit en waar je met je paard dus uberhaupt niet inkomt Haha!
Verder sta ik ze gewoon vriendelijk te woord. Ik kwam er laatst ook eentje tegen en deze zei erg vriendelijk goedendag en ik dus ook. Tja, met mijn bonte Tinkertje moet ik wel aardig doen want zoveel Tinkertjes lopen er hier niet rond in de buurt dus als ik er vandoor scheur hebben ze ons zo weer gevonden Schijnheilig

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 15:34

Inderdaad Foetsie is dan gewoon foetsieeeeeeeeeeee

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 16:09

Hahaha ik heb het 1 keertje meegemaakt, toen reed ik op een verzorgpony, samen met een vriendin op haar pony en toen kwam de boswachter ook achter ons aan. Toen zijn we er dus ook kei hard vandoor gegaan Clown Wij heel het bos doorgecrosd, dachten we eindelijk van hem af te zijn, stond hij recht voor onze neus Scheve mond

Hij:
"waren galopeerden jullie zo hard weg"

Mijn vriendin: "Mijn pony schrok van uw auto want hij is bang voor rode auto's "

Ikke helemaal in een deuk natuurlijk, en die man geloofde er uiteraard ook geen zak van, maar we kwamen er met een waarschuwing vanaf Schijnheilig

Is alweer een paar jaar terug gebeurt maar ik zal dat nooit vergeten denk ik Haha!

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 17:24

Als ik betrapt wordt op een pad waar ik niet hoor te zijn met knol is het excuus 'paard sloeg op hol, heb hem net weer rustig.' Ascot zweet nogal snel, dus dat is wel geloofwaardig.
Ik ben al een paar keer gesnapt, een keer heel stom. Ik reed met een klein kind voor me op het zadel en zie een vrouw bij de afsluitboom staan. Ik nog met m'n stomme kop vriendelijk groeten en knol gewoon over dat ding laten stappen. Blijkt dat mens boswachter te zijn...'Ja, kom jij maar weer even terug.' Mijn excuus op dat moment? Er zaten dazen bij het ruiterpad en daar wordt de pony onrustig van wat niet handig is met klein kind erbij. Ik kwam ervan af met een waarschuwing en ze vertelde me zelfs welk pad ik beter kon nemen! Haha! That was my lucky day!!!

Mellow

Berichten: 6475
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-04 19:33

@ pellie, ja klopt.
vind het belachelijk dat dat pad doodloopt terwijl dat het ruiterpad is.

dan heb ik echt zoiets van ik ben er en dan blijf ik er ook nog even dus ga er dan maar rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 20:03

Ik maak gewoon een praatje en als ik ergens reed waar ik niet mag rijden en een bekeuring krijg is dat gewoon m'n eigen schuld.
Het is me trouwens maar 1x gebeurd in ruim 25 jaar buiten de ruiterpaden rijden Haha!
Moet er wel bij zeggen dat mijn vader bij Staatsbosbeheer werkt, mijn paarden in weilanden van Staatsbosbeheer lopen en ik zelf coordinator van de "groene boa's" (groen=groen milieu en boa=bijzonder opsporings ambtenaar) ben in Harderwijk.
Ik ken dus alle boswachters en jachtopzichters in een wijde omgeving erg goed.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 21:09

TongeR schreef:
@ pellie, ja klopt.
vind het belachelijk dat dat pad doodloopt terwijl dat het ruiterpad is.

dan heb ik echt zoiets van ik ben er en dan blijf ik er ook nog even dus ga er dan maar rijden.



ja het is absurd inderdaad, die eigenaren aan het eind vna het pad houden niet van paarden, da's duidelijk dus. Maar ach, de gemeente Joure heeft meer van die debiele fratsen om paarden van bepaalde paden af te houden, dankzij die klote roosters waar ze met de hoeven tussen kunnen raken.
Als ze alles 'open' zouden zetten kom je prachtige lange ritten maken van Heerenveen tot aan het Snekermeer! Verdrietig

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 21:10

Boswachter? Die zie ik bijna nooit. Haha! Tenminste, ik ben hem zelf nog nooit tegen gekomen op het paard. Ik heb hem wel een keer een hele rare kerel op een dikke fjord achterna zien zitten die met dat beest in zo'n zwemmeertje zat wat dus niet mag. Nouja, met zo'n dikkerd kom je natuurlijk niet ver, die werd dus gepakt. Net goed dacht ik. Haha! Ik vind het een beetje dom als je probeert weg te lopen, je weet toch dat je fout zit, en als die boswachter je wéér ziet in het bos, gaat hij geheid weer achter je aan. Dat lijkt me toch niet leuk. Verward
Ik vind ook dat ze die ruiterpaden wel eens wat beter mogen onderhouden, bij ons liggen er boomstronken op, er groeien braamstruiken overheen (leuk voor je paard... en krassen op je laarzen...), er zitten enorme kuilen in en je struikelt over de vele wortels van de bomen die boven het pad uitsteken. Gelukkig zit er hier ook een huifkarrenbedrijf dat gebruik maakt van de gewone paden, dus daar mag ik ook overheen, dus ik mijd de ruiterpaden meestal. Haha!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 23:07

Sonja schreef:
Als ik de boswachter tegenkom dan zwaai ik even en zwaait hij terug, of als hij stilstaat en ik rij langs dan sta ik ook even stil en maken we een praatje (als ik daar zin in heb, anders groet ik en rij ik lekker door)

Ik heb niks te vrezen want ik rij niet op paden waar dat niet mag. En bovendien zijn het aardige kerels hoor.

Even een nadenkertje voor alle Schijnheiltjes hier die op paden rijden waar het niet toegestaan is: Denk je dat het er beter op gaat worden, of dat men steeds vriendelijker zal reageren op ruiters? Juist door ruiters zoals jullie worden er steeds meer stukken bos en heide afgesloten voor ruiters. Als je ergens niet mag komen, mag je d'r niet komen. Punt.


Bij voorkeur rijd ik op ruiterpaden, maar aangezien er bij ons in het bos maar 1 ruiterpad is... en ik geen zin heb 1 pad af te rijden en dan hetzelfde pad weer terug, of de hele tijd langs een drukke weg terug of een weg zonder goede berm terug te rijden... Begeef ik me toch regelmatig op de andere paden. Maar ik zorg er wel voor de paden niet stuk te rijden. Dus als het nat is, rijd ik op de stevige zandpaden.
Overigens maken vooral de trekkers de paden stuk... Het ruiterpad is in het najaar en de winter vaak onbegaandbaar door de enorme sporen die er in getrokken worden... Vanwege het bosonderhoud Schijnheilig

Ik zou proberen de boswachter te ontlopen, maar lukt dat niet meer, dan zal ik vriendelijk gedag zeggen, me wat onnozel houden en bij een boete mijn verlies incasseren.

In de lokale krant werd gewaarschuwd dat tot 15 mei jachtopzieners, boswachters zouden patrouileren in samenwerking met politie, dus ik kom even niet in het bos buiten de ruiterpaden Schijnheilig Haha!

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 08:42

Dan maak ik een praatje, want we hebben wel eens samen gejaagd, hij met geweer en ik mee met de hond als picker-up Haha!

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 17:01

Ben hem 2 keer tegen gekomen,
De eerste keer weet ik niet meer wat voor verhaal ik heb bedacht.

De tweede keer waren we aan het draven op een niet ruiterpad, toen we in een keer een boswachter zagen, dus wij heeeel ver van te voren netjes stappen, de boswachter groeten ( onder tussen denkend en nu komt het... ) hij groet terug zonder ook maar iets te zeggen van het feit dat we niet op de ruiterpaden reden...
Denk dus dat je met beleefd doen een heel eind verder komt dan met hard weggalopperen!

gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 17:34

ik zou keihard weg galloperen.. of ik BEN keihard weggegallopeerd.. met de boswachter achter me aan en dan gewoon de kleinste paadjes opzoeken waar hij niet in kan met zijn jeep Haha!

Mellow

Berichten: 6475
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-04 19:10

Pellie"]
[quote="TongeR schreef:
@ pellie, ja klopt.
vind het belachelijk dat dat pad doodloopt terwijl dat het ruiterpad is.

dan heb ik echt zoiets van ik ben er en dan blijf ik er ook nog even dus ga er dan maar rijden.



ja het is absurd inderdaad, die eigenaren aan het eind vna het pad houden niet van paarden, da's duidelijk dus. Maar ach, de gemeente Joure heeft meer van die debiele fratsen om paarden van bepaalde paden af te houden, dankzij die stinkmodder roosters waar ze met de hoeven tussen kunnen raken.
Als ze alles 'open' zouden zetten kom je prachtige lange ritten maken van Heerenveen tot aan het Snekermeer! Verdrietig
[/quote]

ja echt raar.
als ik dan naar joure ofzo wil moet ik wel illegaal rijden door het bos anders kan ik er niet komen, ja over het viaduct.
maar of dat zo'n goed plan is Scheve mond

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 19:57

Hard wegrijden ,want ik heb al eens een boete gekregen van 27 euro en dat vind ik toch echt teveel voor een buitenritje.

Mellow

Berichten: 6475
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-04 20:12

hahaha.
dat was zeker een duur buitenritje.

Ethelate

Berichten: 21122
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 20:32

smurf schreef:
*ahum*
ik knipper met mijn ogen, probeer onschuldig te kijken en zeg heel zielig dat ik verdwaald ben en dat ik nieuw ben in deze buurt en dat de stalhouder gezegd heeft, dat als ik ooit zou verdwalen, dat ik het paard dan lange teugel moet geven, dat hij de weg naar huis wel weet Schijnheilig

Dat zou ik dus denk ik ook doen.

Maar nog nooit zo'n boswachter tegen gekomen, terwijl ik nooit de bordjes volg.
Ze mogen eerder wat gaan doen aan die fietsers die chaggie door het losse zand fietsen, en dan verontwaardig opkijken als er paarden aan komen en dan hun frustraties maar op mij af reageren...
die ruiterpaden worden soms wel duidelijk aangegeven, alleen het is geen aan een gesloten route.