ik stoot constant mijn kruis.....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 12:39

Cassidy schreef:
@Ody, rij je veel licht? Probeers eens wat meer door te zitten?


Nou daar rijd ik mn hele prutje mee open!! Boos!
Bovenstaande verhalen ken ik ook allemaal. Plassen is echt not-done, jankend op de wc...

Ik moet mn bekken eigenlijk meer kantelen met het doorzitten en dus meer op mn kont gaan zitten maar dat lukt gewoon niet. Iemand tips?

DubbelFun

Berichten: 88675
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 13:34

Cassidy schreef:
Er bestaan ook bij westernzadels speciale vrouwenzadels. Ik heb een Ladies allround van Dale Chavez. Vraag me nu niet wat het verschil is met een mannenzadel, maar hij zit in ieder geval heerlijk. Ook bij mij geen probleem met openrijden, wat ik bij dressuurzadels wel deed.

Ik ken het verschil maar al te goed. Ook ik heb een 'vrouwenmodel' westernzadel. En iedereen die erop gezeten heeft is er weg van.

Van hetzelfde merk heb ik ook een 'breder' model gehad. Hier kreeg ik dus duidelijk pijn in mijn liezen van. Dus daar is nu iemand ander egelukkig mee Haha!
Vrouwenmodellen hebben een 'narrow twist' oftewel een schuiner 'dakje' dan mannenmodellen, die zijn platter.

Ik denk dat het probleem idd in het bekken zit en dat je jezelf meer moet 'trainen' om op je kont te gaan zitten, of zoals een westerninstructeur weleens zei 'op je pakje shack' Haha!

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 13:38

Ik zou absoluut geen maandverband gebruiken als schokdemper Scheve mond
Omdat het vrij syntetisch spul is kan je er zelfs als het schuurt brandwonden aan overhouden. En ja, ik spreek uit ervaring, en het doet aardig pijn!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 13:46

Suzanne F. schreef:

Ik moet mn bekken eigenlijk meer kantelen met het doorzitten en dus meer op mn kont gaan zitten maar dat lukt gewoon niet. Iemand tips?


Maar heb je dit op meerdere zadels?
Zoals ik al in mijn eerste berichtje zei had ik dit ook op mijn Ainsley, nu heb ik een KN en heb nergens meer last van. Behalve dan in het begin dat ik me dus aan de boom stootte, maar dat is over Knipoog

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 15:02

Ik heb dat vooral als een zadel te ver achterover ligt...
Zou daar als eerste naar kijken...

falabellatje
Berichten: 166
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Ergens op een stro baal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 15:30

waarom probeerd je geen zaldelbondje of gelzitting over je zadel heen, misschien ken je iemand die zo een heeft dat je het eens kan uitproberen?

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 18:12

Zadel na laten kijken misschien? Ik weet niet of het al lang geleden is dat je je zadel hebt laten opvullen, maar als het te ver achterover ligt kun je je ook gaan stoten.

Maybe

Berichten: 276
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Veen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 18:36

Hoi, mijn tip is een gelzitting (seatseaver) en een naadloze onderbroek! Die kun je kopen bij de Hema, H&M en Bristol. Aan de voorkant zit dan geen rand.. Op die rand reed ik mijn voorkant zelfs nog stuk. Een fietsbroek heb ik ook geprobeerd maar die beschermen alleen je billen en niet de voorkant. Die onderbroeken schelen echt heel veel!! Ze zijn tussen de 5 en 10 euro.

Bergje75
Berichten: 392
Geregistreerd: 16-07-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-04 18:58

*zucht*...

vandaag had ik les, aan de longe. Ik wilde graag zitlessen. Nu komt het: ik moet mijn bekken juist iets minder kantelen. Uiteraard had ik weer last, maar niet tot bloedens. Ik merk het al met stappen, het schuurt inderdaad.

Het zadel is circa 4 weken geleden weer opgevuld, maar als ik er naar kijk lijkt het of het nog steeds van achter lager ligt. Waardeloos! Dat hadden ze bij Hulsebos dus gewoon recht moeten leggen.

Volgens mannie heb ik het bij dit zadel altijd al gehad, maar toen heb ik het een keer extra op laten vullen zodat idd de achterkant omhoog kwam. Toen had ik een tijd geen last.

Misschien moet ik bij de nieuwe divoza eens alle zadels gaan proberen op zo'n bok. Dan kom ik er misschien achter welk zadel ik zou moeten hebben. ...

Eigenlijk hoor je over dit probleem maar heel weinig, vreemd hoor!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 19:18

Maybe schreef:
Een fietsbroek heb ik ook geprobeerd maar die beschermen alleen je billen en niet de voorkant.


de mijne wel en bij de fietszaak vertelden ze dat ze ze steeds meer verkochten aan amazones Knipoog

DubbelFun

Berichten: 88675
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 19:53

ody schreef:
Eigenlijk hoor je over dit probleem maar heel weinig, vreemd hoor!

Het laatste taboe van Nederland Haha!

Als je met het opvullen van je zadel minder last had, waarom laat je het dan niet weer op die manier opvullen Verward

Wat is de heersende rijtechnische denkwijze over het wel of niet kantelen van het bekken. Ik heb het iig van mijn oude 'engelse' instructeur nooit hoeven doen Verward [/u]

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 20:00

Citaat:
Ik heb het iig van mijn oude 'engelse' instructeur nooit hoeven doen


ik van mijn stokoude Duits-georiënteerde instructeur wel, die schreeuwde altijd: je zit op je doos en locker in die Hüfte wie bei Skifahren

nu kan ik niet skieën, dus heb ik nooit goed begrepen wat ie bedoelde.....het eerste snapte ik wel Schijnheilig

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 20:14

jij heb het erover dat je eigen stoot, en dat bloedingen veroorzaakt.
ik kreeg tijdens het rijden ook bloedingen, (omdat je je boeltje spant), wat bleek nou, mijn baarmoeder was verzakt, en kreeg daardoor bloedingen(ook een tijdje na de zwangerschap), dus dat kan het ook zijn. word heel simpel opgelost, door een ring te laten plaatsen door de arts.Zou daar ook eens na laten kijken., als je er meer over wil weten moet je me maar pb sturen, ga het hier niet allemaal uitleggen Haha!

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 21:24

Ik heb een KN maar die ligt eerder iets voorover dan achterover. Ik vermoed als die meer achterover zou liggen, ik lekkerder zou kunnen gaan zitten. Ik word nu op mijn doos gezet zeg maar....*beetje stom*

En tja ik moet toegeven dat toen ik nog ietsje slanker was, ik beter in mn zadel paste en lekkerder zat..... Boos!

SarahJ

Berichten: 796
Geregistreerd: 15-05-03
Woonplaats: Erps-Kwerps, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 22:50

Vreemd Verward . kHeb dit zelf nog nooit voorgehad, kan ook altijd zonder problemen naar het toilet na het rijden. Dit is echt het eerste wat ik hiervan hoor.

Het eerste wat bij me opkomt is dat je misschien teveel op je schaambeen zit? Je bekken is dan TEveel naar voren gekanteld, en je hebt dan als het ware de fameuze vorkzit Haha! . Indien dit het geval is, zou je meer op je zitbeenknobbels moeten gaan zitten.

Of misschien is het zo dat je bij het lichtrijden je kruis teveel naar voren gooit? Je kan dan misschien proberen je kruis meer omhoog te trekken (dus naar voren, maar minder fel – wel meer naar boven)?
(Moet er even bij vermelden dat ik van dit laatste niet zo zeker ben ... kben niet echt een expert wat betreft houding & zit Bloos )

Hopelijk vind je een oplossing, want ik kan me voorstellen dat dit toch echt een domper op het rijden zet.

Sall

Berichten: 6713
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 23:25

*grinnik* ik dacht echt dat ik de enige (of èèn van de weinige) was die dit probleem had.
Ik heb het met een aantal zadels, Kieffer *auw!!!*
Ik heb nu even een zadel wat ik tijdelijk mag gebruiken (een 'legend') zit keihard (ik voel iig héél goed waar mijn zitbeen knobbels zitten, elke keer dat ik ga zitten ) Maar ik rij me niet open.

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 23:34

Hihi, wat ben ik blij dat ik dit lees! Ik dacht al dat ik de enige was! Ik rijd me alleen niet voor, maar aan de achterkant steeds open, vaak op t randje bij m'n string, helaas heb ik dit bij alle strings die ik heb :/ ik weet echt niet meer wat ik moet doen hiermee, en idd t plassen doet zo zeer!
Ik weet alleen niet goed hoe jou probleem moet oplossen! ik hoop dat je er wat op vind want t is echt pijnlijk!

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 23:55

Alleen op een westernzadel heb ik nergens last van.
Op een vzh zadel gaan meestal m'n billen eraan bij lange ritten, soms moet dan ook de voorkant eraan geloven.
Ik heb weleens op een dressuurzadel gereden wat ook extra steun"blokken" achter het been had,op dit zadel had ik nergens last van.
Alleen weet ik niet welk merk dat het is.
Bij mij zal het dan toch aan de ligging van het zadel of de vorm ervan liggen lijkt me.

*Edit:Bokt wordt taboedoorbrekend. Cool Haha!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 00:04

ik had voorheen ook wel last hiervan, op te grote leren, gladde, harde manegezadels. met mijn wintecje nepsuède met niet al te diepe zit geen problemen meer. en ik gebruik een bontje om mijn zitting om het nog zachter te maken. Lachen

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 06:41

Citaat:
maar aan de achterkant steeds open, vaak op t randje bij m'n string, helaas heb ik dit bij alle strings die ik heb :/ ik weet echt niet meer wat ik moet doen


geen string dragen bij het paardrijden maar een ouderwetse degelijke onderbroek!
Sloggies deden het vroeger prima bij mij (toen ik nog niet boomloos reed)

Bergje75
Berichten: 392
Geregistreerd: 16-07-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-04 08:47

Juist geen sloggie!!!

Als ik die aan heb, rij ik mijn billen open door het randje van het ingenaaide kruisje!! Ik ga voor naadloos ondergoed!

Misschien ben ik gewoon heeeel sensiebel dat ik me overal open rij....

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 09:00

*hmm* ik heb zeker 20 jaar met Sloggies gereden, nu maakt het niet meer uit, zolang het maar geen string is, maar die verdraag ik in dagelijks gebruik ook niet.....

Naadloos ondergoed was er in mijn actieve paardrij-tijd nog niet

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 09:20

Ik heb een naadloze strakke knicker van de Hema en dat werkt perfect. Ik rijd me alleen open aan randjes van string of onderbroek, dus dat ik zo meteen opgelost. Meteen twee huidkleurige knickers aangeschaft voor de wedstrijden Knipoog

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 09:33

Dat het aan het zadel kan liggen geloof ik wel. Ik heb op de manege standaard 1 zadel waar ik me altijd op open rijd (weliswaar alleen op m'n kont dan...) De rest heb ik geen last van.

Vroeger had ik meer last, maar sinds ik regelmatig zitlessen heb, merk ik dat ik inderdaad meer op mijn kont zit, mijn bekken dus omhoog kantel, en zogezegd minder "op mijn doos" zit Lachen
(mijn instructeur gilt trouwens wel eens: hee, bekken kantelen, je kan het best, je hebt toch een vriendje!! Lachen )

Misschien kun je eens proberen een schuimrubber wigje onder je zadel te leggen zodat de achterkant wat meer omhoog komt. Hoef je niet meteen je zadel helemaal te laten bijvullen om het te proberen!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 12:40

ik draag van die microvezel boxers van de hema bijvoorbeeld. of strakke boxers van mijn vriend Haha!