Mag dit zomaar??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Savanne

Berichten: 11
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Vlakbij Zwolle

Mag dit zomaar??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-04 13:03

Ik reed op een manege. Omdat ik geen geld had, ben ik een tijdje geleden gestopt. Wel ging ik nog vaak kijken.

Nou ben ik bevriend met mensen die ruzie hebben met de mensen van de manege (kunnen jullie het nog volgen??).
Nu kwamen ze mij even vertellen dat ik niet meer gewenst ben op de manege.

Ik mag er van hen dus gewoon niet meer komen. De reden weet ik niet. Ik deed er verder niets bijzonders. Ging bij mijn oude les kijken. Mensen waar ik goed bevriend mee ben rijden in die les.

Echt heel vaag. Ik vind het best jammer. Ik heb me altijd buiten de ruzie gehouden en op deze manier word ik er toch bij betrokken.

Kunnen ze me zomaar verbieden om op het terrein te komen?? Ik bedoel, een manege is toch openbaar terrein??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 13:07

Nee, een manege is priveterrein en derhalve kan de eigenaar zelf beslissen wie er wel en niet op het terrein welkom is.
Ik adviseer je echter om er nog wel even naartoe te gaan en e.e.a. even te bespreken, want het is een beetje jammer dat jij nu door een ander niet meer welkom bent.

Wie is trouwens "Ze" die jou kwamen vertellen dat je niet meer welkom bent? De mensen van de manege, of degenen die er weggestuurd zijn? In het laatste geval kan het natuurlijk een onzuiver bericht zijn.....

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 13:09

Citaat:
Kunnen ze me zomaar verbieden om op het terrein te komen?? Ik bedoel, een manege is toch openbaar terrein??


Of het wettelijk gezien mag durf ik niet te zeggen, maar de vraag is misschien ook meer of het nog wel fijn is voor jou om daar te komen. Als mensen je liever zien gaan als komen zit je er toch niet op je gemak... Het is inderdaad wel erg vervelend dat je nu op zo'n manier wordt betrokken in een ruzie van andere...

Savanne

Berichten: 11
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Vlakbij Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-04 13:14

Sonja: het is vertelt door een familielid van de eigenaar. Dus dat bericht klopt echt wel en is (helaas) dus zeker geloofwaardig. Praten willen ze niet (ik heb ze al gebeld), ze blijven bij hun standpunt. En toen ik vroeg wat precies de reden was hingen ze op.

MarchaL: ik ga er ook niet meer heen. Jammer, maar ik zou me er idd niet meer op m'n gemak voelen.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132053
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 13:43

Jammer dat het zo moet lopen.....
Een manege is inderdaad geen openbaar terrein en de eigenaar heeft het recht om de toegang te verbieden.
Zonde dat jullie er niet uitgekomen zijn Scheve mond

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 21:50

Inderdaad zonde.
Ik heb net hetzelfde meegemaakt. Alleen ging dit om een familieruzie.
Ook ik heb me hier altijd buiten gehouden, maar word er nu ongemerkt toch bij betrokken.
Ook ik kwam graag nog op de manege. Vriendinnen van mij rijden daar nog. Mijn oude les was gewoon heel gezellig en met veel mensen heb ik nog contact.

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 23:21

Zou je niet naar die eigenaar kunnen gaan en om uitleg vragen en zelf jouw verhaal uitleggen?
Als je niets met de ruzie te maken hebt, vind ik het belachelijk hij jou verbiedt om nog op de manege te komen!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 11:13

Misschien moet je die mensen even de tijd geven en over een tijdje eens contact opnemen.
Ik kan me voorstellen dat het erg vervelend is om betrokken te worden bij een ruzie waarmee je niets te maken wilt hebben...