Kneveltrens en springen

Moderators: C_arola, Neonlight, Just_Sannee, Amaryllis

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Malibu

Kneveltrens en springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-04 10:17

Hoi,

ik weet dat hier al een aantal topics over geweest zijn, maar ik kon eigenlijk geen bericht vinden dat overeenkomt met mijn probleem.

Mijn pony heeft nog wel eens (vaak) de neiging om met springen vlak voor de sprong erlangs te schieten.

Ik kan dat redelijk onder controle houden (alhoewel het mij ook wel eens overkomt), maar ze is gewoon te sterk voor mijn bijrijdstertje in dit geval.

Nou zat ik te denken aan een kneveltrens, is dit misschien een oplossing.

Ze heeft nu een dikke bustrens in haar mond en daar reageert ze verder goed op alleen met sturen wil ze er dan dwars doorheen lopen..
Mijn bijrijdster is heel rustig met haar handen met rijden, alleen als ze er langs wil gaan krijgt ze haar er dus niet overheen gestuurd.

Dus wil eigenlijk niet aan een scherper bit. Iemand enig idee of de knevel trens een oplossing is of werkt die scherp in?

Alvast bedankt en groetjes.

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 10:28

Een knevel werkt iets scherper in maar het is meer dat als je hem niet vast zet een bit wat niet door de mond kan worden getrokken. Als je hem vast zet dan krijgt hij een scherpere werking want dan krijg je een hefboom werking

...Dreaming with my eye's wide open...

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-04 13:09

Thanks, hij hoeft ook liever niet vast.

Het is meer voor het sturen.

Als ze haar op een sprong afstuurd, probeert ze er langs te gaan en als ze dan stuurt loopt ze er dwars doorheen en gaat er gewoon langs.

Ik had gehoord dat een kneveltrens druk geeft op de kaak. Misschien dat ze er dan niet doorheen loopt.

Maar voor ik zoiets ga proberen wil wel een bevestiging dat het ook daadwerkelijke kan helpen in dit geval en dat het niet zo scherp inwerkt, want verder reageert ze prima en hoef je helemaal niet zoveel aan de teugels te zitten bij haar.

Het is een heel vervelend probleem en ze doet het ook heel onverwachts. Soms denk ik dat ze een voorkeur heeft voor bepaalde sprongen (stom he). Een oxer vind ze leuk om te spring en die doet ze 9 van de 10 x ook wel. Maar een simpel kruisje of steiltje daar merk ik vaak bij dat ze erlangs wil schieten. Vorige week was er een in-uitje van drie sprongen achter elkaar en dat ging super en dan moest ze doorrijden naar een simpel kruisje en die probeerde ze keer op keer te ontwijken. Verward
Ik krijg er echt geen vat op....

Groetjes

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noëlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 14:49

Als je teugels los zijn voor de sprong zal een knevel ook niet helpen.
Kneveltrens is meer voor wendingen niet voor het weigeren van je paard. Als je een wending vraagt met je binnenhand drukt de knevel aan de andere kant tegen de mond. Denk dus niet het juiste effect.
Denk dat je het eerder in het opsluiten voor de sprong moet zoeken ipv bitten. Vooral als ze altijd dezelfde kant op gaat.

Kijk uit welk bit je neemt niet alles mag bij het springen. Hefboomwerking mag ziezo NIET.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie