vraagje:mag je met een paard door de wijk rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

mag je met een paard door de wijk rijden?

ja
162 (98%)
nee
3 (1%)

Totaal aantal stemmen: 165


Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 07:57

ja dat mag,ben zelf eens politie tegen gekomen en nog nooit bezwaar gehad.ik rijd trouwens zelf altijd op het fietspad!Als ik op die drukke weg moet rijden word ze namelijk gek Haha!

Bollee

Berichten: 475
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 09:11

Ja hoor, het mág best. Ook wat tobilover schrijft; ook de politie vindt het best.
Ik zeg alleen dat het best mág, maar niet met ieder paard is het even verstandig. Ze moeten natuurlijk verkeersmak zijn en niet te snel ergens van schrikken. Maar ja, dat weten jullie ook wel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 09:17

janne8 schreef:
waarom ik dit vroeg:
een meisje van msn(noem geen namen) zei tegen mij dat het niet mocht en dat dan haar moeder als ze me zag rijden de politie ging bellen omdat het volgens hun dus niet mag.


Whaha, wat flauw zeg. Laat maar lekker bellen hoor, als ze dat graag willen. Het mag namelijk wel, dus de politie gaat daar zeker niets mee doen.

Loutjelou
Berichten: 650
Geregistreerd: 06-01-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 09:30

Galja"]
[quote="djangogirl schreef:
ja het mag . Al lijkt mij het niet zo boeiend... ik zag laatst bij mijn school een vrouw met haar paard aan de hand. De eerstvolgende stal/manege is een half uur rijden ongeveer (in stap) echt zielig voor dat paard. ik had haar al een keer eerder gezien maarja.. als die vrouw het wil Scheve mond


Wat is hier zielig aan Verward Verward
[/quote]

Ja, dat snap ik ook niet helemaal.... Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 09:38

Loutjelou"]
[quote="Galja"][quote="djangogirl schreef:
ja het mag . Al lijkt mij het niet zo boeiend... ik zag laatst bij mijn school een vrouw met haar paard aan de hand. De eerstvolgende stal/manege is een half uur rijden ongeveer (in stap) echt zielig voor dat paard. ik had haar al een keer eerder gezien maarja.. als die vrouw het wil Scheve mond


Wat is hier zielig aan Verward Verward
[/quote]

Ja, dat snap ik ook niet helemaal.... Verward
[/quote]
Ik ook niet? Verward

Maargoed, even een antwoord op je vraag: Het mag dus wel. Knipoog Hoe zouden sommige mensen ook anders eooit een buitenritje kunnen maken? Haha!

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 09:42

Het mag soms wel en soms niet. Als het niet mag ligt er hoogstwaarschijnlijk een folder bij het politiebureau, dat is bij ons in ieder geval wel zo. We mogen alleen maar om de wijk heen zeg maar.... Hoop gezeur, maar als je het niet doet krijg je dus een dikke bekeuring Scheve mond

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 09:43

Ja

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 09:50

Ja hoor, tuurlijk mag dat. Ik vind er alleen geen klap aan.

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 09:51

ja hoor, ik doe het zelf ook {iets anders is hier niet echt} vindt het altijd wel leuk, kan goed bij iedereen naar binnen kijken enzo.

Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 09:57

djangogirl schreef:
ja het mag . Al lijkt mij het niet zo boeiend... ik zag laatst bij mijn school een vrouw met haar paard aan de hand. De eerstvolgende stal/manege is een half uur rijden ongeveer (in stap) echt zielig voor dat paard. ik had haar al een keer eerder gezien maarja.. als die vrouw het wil Scheve mond



Oei, dan zal je mijn paard wel superzielig vinden Haha! Die is minimaal 45 minuten onderweg van stal naar mijn huis. En dan moet ik nog veel draven ook, anders doen we er een uur over..

Maar goed, ontopic: Als bestuurder van een paard/fiets/bromfiets ben je ook gewoon een weggebruiker. Voor zover ik weet mag je als bestuurder ( mits je het te besturen item ( Haha! ) onder controle hebt, gewoon door een wijk.

Oftewel als je net zo goed kunt paardrijden als fietsen en je valt niet constant van je paard dan kan je gewoon door de wijk Haha!

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 09:58

O ok, ik dacht dus dat het niet overal mocht Bloos Ik kan me namelijk nog goed herinneren dat er vroeger een hele heisa over werd gemaakt bij ons in de woonwijk.... Daar reden vaak ruiters midden door onze wijk en daar is destijds een hoop over te doen geweest... Destijds werd er toen ook gedreigd met politie ed. Maar het mag dus blijkbaar wel gewoon overal Lachen

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 10:06

Niet alle bewoners stellen het op prijs dat paarden door hun woonwijk rijden. Met name de mest vinden ze niet zo leuk (logisch).

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 10:15

ik ga vaak over de stoep, ik vind de weg te gevaarlijk met die mallotige automobilisten!! Boos!

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 10:20

Galja"]
[quote="djangogirl schreef:
ja het mag . Al lijkt mij het niet zo boeiend... ik zag laatst bij mijn school een vrouw met haar paard aan de hand. De eerstvolgende stal/manege is een half uur rijden ongeveer (in stap) echt zielig voor dat paard. ik had haar al een keer eerder gezien maarja.. als die vrouw het wil Scheve mond


Wat is hier zielig aan Verward Verward
[/quote]

Ja, dat begreep ik ook al niet. Mijn paardje vindt het onwijs leuk om door de wijk te rijden, het is gewoon weer is een ander rondje, beetje afwisseling! Haha!
Ze is ook totaal niet bang voor kinderen op trampolines/skippyballen etc. etc. Niet van dr stuk te brengen dus. Alleen kijkt ze dr oogjes uit.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 10:22

Pellie schreef:
ik ga vaak over de stoep, ik vind de weg te gevaarlijk met die mallotige automobilisten!! Boos!


Over de stoep vind ik dus echt niet kunnen!

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 10:24

Lijkt me beetje raar als het niet zou mogen. Op een paard ben je toch ook gewoon een weggebruiker? Je kan je paard toch ook als vervoersmiddel zien? Knipoog
Zou een beetje raar zijn als je dan niet door een wijk zou mogen rijden.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 10:27

Het mag wel, maar ik heb nee geantwoord. Ik vind het niet netjes voor de mensen die in die wijk wonen. Als je er niet perse langs hoeft doe het dan ook niet. Er zijn nog zoveel andere (mooiere) buitenweggetjes! Ik zou het zelf ook niet fijn vinden als ik niet van paarden hield dat er steeds iemand langs kwam te paard en zelfs ook nog iets op mijn stoep laat liggen........

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 10:28

Het mag wel, zolang je je maar netjes aan de verkeersregels houdt denk ik dat het voor de mensen die er wonen of rijden niet zo'n probleem zal zijn.

Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 10:28

Gelukkig heb ik een paard wat bijna nooit poept buiten..

( ergens niet goed voor hem, maar je krijgt nooit gedonder.. )

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 10:30

Hier willen ze ook een dorpskern verboden terrein maken voor paarden.
Of dat gaat lukken weet ik nog niet.
Maar misschien wil dat toch wel zeggen dat een gemeente zelf kan bepalen of er in een wijk gereden mag worden of niet.
Weet iemand toevallig of daar een wet voor is?

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 10:58

Tessebes"]
[quote="Pellie schreef:
ik ga vaak over de stoep, ik vind de weg te gevaarlijk met die mallotige automobilisten!! Boos!


Over de stoep vind ik dus echt niet kunnen!
[/quote]


Hier ben ik het helemaal mee eens
Je mag ook niet op de stoep fietsen, dus ook niet met een paard op de stoep.
Als een paard op de straat mest is het vies, maar als hij op de stoep poept is het gewoon smerig! Zou het zelf ook niet prettig vinden als ik aan het wandelen ben op de stoep en er komt ineens een paard langs (op dezelfde stoep) of ik moet paarden poep ontwijken, blehhhh

Dus nee, NIET op de stoep

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 11:34

een paard mag gewoon op de weg rijden alleen kanhet soms voor de wveiligheid beter zijn om in de berm of fietspad te rijden

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 12:14

ja!! wij hebben wel op stal de afspraak:als je paard binnen de bebouwde kom poept,moet je het gaan opruimen,dus dan rijd je later met fiets of auto terug met schep en opruimen maar!
anders krijg je gewoon een hoop gemopper!

Jenbuc
Berichten: 5630
Geregistreerd: 06-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-04 17:07

ik schop het gewoon in de berm dat kan toch ook? honden scheiten toch ook in de berm of op de stoep? nouw is het niet prettig een dikke vlaai en is veel groter maar toch ik kan dus mte een gerust gemak de wijk in zonder gezeik.
ik schop gewoon netjes de poep in de berm...
ik ga niet rijdend de wijk in ik rij maar 2x per week vanwegez ijn leeftijd en voor derest maak ik dus aan de hand met hoofdstel enzo een stap ritje door de wijk.
dus laat haar moeder maar bellen?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37273
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 17:18

je bent als paard gewoon een verkeersdeelnemer en dan mag je ook door een woonwijk heen, zolang je maar op de weg blijft en niet op de stoep gaat rijden (al deed ik dat wel atijd ivm het verkeer).

Niks vind ik zo leuk als een rijdje door de woonwijk op zondag met de kar. AL die mensen die naar je kijken en je kunt heerlijk naar binnen gluren omdat je wat hoger zit.