Mijn verhaal...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Loutjelou
Berichten: 650
Geregistreerd: 06-01-04
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 12:35

Ik wil eventueel wel (proberen) je te helpen!

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-04 12:35

Een advertentie op bokt is misschien wel een goeie ja, misschien dmv de nieuwe functie met 'afstand tot bokker' kan ik vast wel iemand vinden die mij tegen een vergoeding zou willen helpen. Want dat is natuurlijk wat ik het liefste zou willen. Dat ik ook lekker met iedereen mee kan gaan rijden. Ik geef echt niet zomaar op...

Alvast bedankt voor alle lieve berichtjes... Knipoog

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-04 12:46

Loutjelou schreef:
Ik wil eventueel wel (proberen) je te helpen!


Heb je gepbt! Knipoog

Ik sta nog steeds te kijken van alle hulp en lieve berichtjes die ik van iedereen krijg! Echt hartstikke bedankt! OK dan!

Tinuss

Berichten: 1962
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 12:48

graag gedaan hoor

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 13:30

wij hebben ook zon probleem gehad met de vorige haflinger van mijn schoonouders. alleen dat was een complete draak met rijden. hoe vaak ik daar niet vanaf gesmeten ben.. het beesie had jaren alleen op grasland gestaan en was gewoon gemeen in de bak(en dat gaatniet als je een 9 jarig broertje hebt die er op zou gaan rijden, die werd dan ookbang)
wij hebben bij hem toenbesloten dat hij wegmoest en hebben we hem ingeruild voor een fjord.
daar ging het heel goed mee, liep lekker. maar dat werd ineens anders toen ze naar de manege gingen waar ze nu staan. toen werd het een draak, hij vloog van de ene naar de andere kant, pakte het bit vast, beet je flinkals je niet oplette in stal, trok je overal mee naar toe waar jij het niet wilde en vooral veel bokken, kop tussen de benen enkeihard galopperen. toen was de maat vol. ookhiero durfde mijnbroertjeniet meer op. hij had er gewoon geen zin in, hijkon er zelfs niet mee in de les en als ik ermee ging springen dankon iknog net uitwijken voor de staanders want meneer zette het gewoon op een rennen. longeren? onmogelijk, dan ging je skieen, van de ene naar de andere kant in de bak.

ennu? nu is hij braaf, mijn broertje gaat vanaf volgende week weer in de les met hem, gaat zijn 1e proefje doen en is helemaal blij, mijn schoonmoeder? van hem gevallen, vanalles gekneusd durft op hem te galloperen met lange teugels en zonder beugels..
hij is eerst naar een correctiecursus geweest(op de manege) en nu rijden er 2 meiden op die helemaal gekvan hem zijn enhij gaat steeds beter lopen. maar het belangrijkste nog, mijn schoonmoeder is geen rijwonder, maar heeft nu wel 2 keer in de maand(soms meer) priveles waar ze alles leert en leert omgaan met kobus en dat werkt perfect. nu is het een schat van een beest die je ookniet meerbijt, dielekker bij je blijft lopen en je er ookniet af probeerd tegooien. hij wil werken.

dus ik denk dat dat helemaal geenverkeerd idee voor jullie 2 is. met elkaar leren omgaan. want als dat fout zit kan je gewoonnietsmet zon beestje

hetzelfde als dat je zei dat die freestyle trainingen niet hielpen. dat vind ik eigenlijkniet zo raar. twoster respecteerd haar dus ookniet en wat doet eenpony die niet respecteer..nou dat weet je zelf ook wel. die heeft dus maling aan die vrouw gehad, ze was nietbereid te leren en helaas.. bij sommige beestjes werkt het echt niet door het er 'in te slaan'om maar even grof te zeggen.

ik denk datje gewoon iemand moet zoeken waar jij je in kan vinden qua lesgeven en die ook nog weet hoe met hafjes om te gaan.. zoals dat ene meisje die je had..

in elk gevalheel veel succes ermee, ik weet hoe ntzettend frustrerend het kan zijn(en dan reed ikmaar 2 keer in de week op dat beestje he, dan wastie nog niet eens van mezelf)

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 13:41

Ik denk dat je iemand moet vinden die je kan helpen met het vertrouwen terug te winnen met jou en je paardje en je paardje weer met jou.

Je paardje heeft nou eenmaal door dat hij sterker is en daar moet je met een slimme wijze proberen om mee zien te gaan.

succes

gr

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-04 15:03

Ik ga inderdaad denk ik maar hulp zoeken, ik heb met Loutjelou al gepbt, zij wil mij evt. helpen met Twister. OK dan!

Ik hoop echt dat het goed komt, en dat ik over een paar maanden hier een vrolijker bericht kan plaatsen!

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 15:06

rot voor je zeg! Haflingers kunnen idd errug sterk zijn als het om een plukje gras enzo gaat! Is het misschien een idee om ook eens te kijken hoe dat meisje van 13 met dr omgaat?! Misschien samen gaan?! Kennelijk is er "iets" tussen die twee! Wel fijn dat je nu iemand hebt gevonden die je gaat helpen, heel veel succes toegewenst!!!

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-04 17:13

Amberto schreef:
Is het misschien een idee om ook eens te kijken hoe dat meisje van 13 met dr omgaat?! Misschien samen gaan?! Kennelijk is er "iets" tussen die twee!


Dat meisje heeft gewoon geluk, ze heeft pas een paar keer gereden, bij mij ging het in het begin ook supergoed. Maar ik ken Twister goed genoeg om te weten dat ze dit binnenkort ook niet meer pikt.

Willekes
Berichten: 957
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 17:29

Ik ga op alle 3 de fronten met Sonja mee, dit is niet leuk om op deze manier een paard te hebben. Misschien klikt het ook gewoon niet? Veel sterkte, kan je verder geen wijsheid geven helaas.

Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 18:37

Ik weet wel een tip voor dat losrukken, maar je moet er echt mee oppassen. Ik kreeg het te horen van iemand die met paarden op schiphol werkt. Namelijk zoown hengstenketting door de mond doen. Dat doet zo verschikkelijk zeer, dat ie niets meer durft te doen. Maaaar.. nou liep ik te denken, als ie zich nou toch lostrekt en hij staat op het touw, dan heb je grote problemen. Misschien kan je een korte ketting door haar mond doen, en gewoon een touw aan je halster, en dan touw en ketting vasthouden. Een hengstenbitje, heb je dat al geprobeert?? Zoals het nu klinkt, heeft hij totaal geen respect voor je, en moet je heel goed oppassen met wat je doet en laat. Maar in ieder geval bij elke fout straffen! sta je te poetsen, een beetje tegen je paard banketstaaf enz, in ieder geval goed laten merken dat ze braaf is. Ik heb ook zoown haffie verzorgt die zijn kop in de strijd gooide en wegrende, soms wel 10x achter elkaar. Wat werkt is je halstertouw aan de zijkant vastbinden, zodat je uhm makkelijker kan omtrekken. Veel sucses!

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-04 09:06

Barvrouwke schreef:
Ik weet wel een tip voor dat losrukken, maar je moet er echt mee oppassen. Ik kreeg het te horen van iemand die met paarden op schiphol werkt. Namelijk zoown hengstenketting door de mond doen. Dat doet zo verschikkelijk zeer, dat ie niets meer durft te doen. Maaaar.. nou liep ik te denken, als ie zich nou toch lostrekt en hij staat op het touw, dan heb je grote problemen. Misschien kan je een korte ketting door haar mond doen, en gewoon een touw aan je halster, en dan touw en ketting vasthouden. Een hengstenbitje, heb je dat al geprobeert?? Zoals het nu klinkt, heeft hij totaal geen respect voor je, en moet je heel goed oppassen met wat je doet en laat. Maar in ieder geval bij elke fout straffen! sta je te poetsen, een beetje tegen je paard banketstaaflen enz, in ieder geval goed laten merken dat ze braaf is. Ik heb ook zoown haffie verzorgt die zijn kop in de strijd gooide en wegrende, soms wel 10x achter elkaar. Wat werkt is je halstertouw aan de zijkant vastbinden, zodat je uhm makkelijker kan omtrekken. Veel sucses!


Goeie tips, een hengstenketting heb ik inderdaad al vaker gehoord. Misschien is dat wel wat. Ze moet inderdaad meer respect voor mij krijgen. Heb jij het uitbreek probleem met je vorige haf helemaal opgelost?

Tinuss

Berichten: 1962
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 14:01

nou ga je de nodige tips gebruiken
Ben wel benieuwd hoe het afloopt????
Hou je ons op de hoogte????

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 14:47

Mijn handen jeuken gewoon als ik dit lees, imo heeft dat dier gewoon totaal geen respect voor jou en heb jij (nog) niet de vaardigheid om dat respect terug te krijgen. Bijvoorbeeld dat trappen bij het vastzetten van de bijzet, dat je paard uberhaupt de tijd krijgt om om te draaien en te trappen. Voor die tijd had die van mij al een flinke trap voor dr kont of waar dan ook gehad. Maar goed, daar kun jij nix aan doen, en je paardje eigenlijk ook niet, die is niet beter gewend. Zo snel mogelijk hulp zoeken bij bijvoorbeeld een bokker die wel ervaren genoeg is om dit op te lossen, als het respect er is, zul jij nog moeten leren om consequent en juist te handelen. Uiteindelijk moet het dan goed kunnen komen, maar daar voor moet je wel veel tijd investeren, en vooral geduld.

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-04 14:50

patos schreef:
Bijvoorbeeld dat trappen bij het vastzetten van de bijzet, dat je paard uberhaupt de tijd krijgt om om te draaien en te trappen. Voor die tijd had die van mij al een flinke trap voor dr kont of waar dan ook gehad.


Ik had nooit gedacht dat Twister op een dag echt gericht naar mij ging trappen... Daarom was ik ook verbijsterd toen het gebeurde, het ging allemaal zo snel... Ze rende ook gelijk weg, anders had ze zeker van mij wel een knal met de longeerzweep gehad...

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 14:51

Ik ben het helemaal eens met de vorige reacties, het lijkt er idd op dat het een supereigenwijze haflinger is...
Maar heb je ook al helemaal uitgesloten dat ze nergens pijn heeft? Dat jij misschien het idee hebt dat ze uit het niets trapt, maar dat je dan misschien net ergens aanzit wat haar gewoon pijn doet?
(Had zo'n reactie eigenlijk al eerder verwacht.....)

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-04 14:58

Gertruud1984 schreef:
Maar heb je ook al helemaal uitgesloten dat ze nergens pijn heeft? Dat jij misschien het idee hebt dat ze uit het niets trapt, maar dat je dan misschien net ergens aanzit wat haar gewoon pijn doet?


Ik heb de fysio er van de winter bij gehad... Die zei dat ze erg stijf was, ze liep toen erg slecht. Toen heb ik dus die deken gekocht en die stal gebouwd, en daarna was ze daar weer vanaf. Verder is het wel een allergie pony, altijd opgezette klieren, ontstoken ogen, heel snel duf... Maar de veearts heeft daar nooit een oorzaak voor kunnen vinden...

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 15:11

Ik snap dat je de eerste keer verbijsterd was, zou ik ook zijn, maar een tweede keer gebeurde het mij niet meer.

Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 17:11

xtwisterx schreef:
Goeie tips, een hengstenketting heb ik inderdaad al vaker gehoord. Misschien is dat wel wat. Ze moet inderdaad meer respect voor mij krijgen. Heb jij het uitbreek probleem met je vorige haf helemaal opgelost?


Het is niet helemaal opgelost, omdat ik toen dat van die ketting door de mond niet wist, maar, dat touw aan de zijkant heb me een behoorlijk aantal vangrondes bespaart. OK dan!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 17:20

Tjee... wat rot voor je. Ik snap dat je onderhand niet meer weet wat je ermee aan moet. Ik heb ook jaren een haflinger gereden, ook zo'n ramp. Bij mij ging het nog wel, maar bij anderen... Ze wist precies met wie ze te maken had. Ik heb mijn liefde voor het ras wel verloren eigenlijk. Ze hebben heel veel pluspunten, maar die streken... daar hou ik niet van.