Wanneer neemt jouw paard een loopje met je?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gebruiker002
Berichten: 4620
Geregistreerd: 15-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 16:34

alleen in het bos heel af en toe. als ik een rengalop inzet wil ze moeilijk stoppen soms.. maar verder gaat ze er nooit van door

Kitty

Berichten: 7701
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 16:41

Bijna nooit.
Je hebt te maken met een vluchtdier van zo'n zeshonderd kilo. Daar moet je consequent mee omgaan om ongelukken te voorkomen.
Door ook veelal consequent te zijn haalt zij het niet in haar hoofd een loopje met me te nemen.
Ook het jonge paard probeert het al niet meer. Ho is ho en voorwaarts is voorwaarts.
Misschien ben ik daar wel erg streng in, maar het voorkomt een hoop gesodemieter.

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 16:50

mijn pony heeft nou iets nieuws ontdekt, als ie zn zin niet krijgt gaat ie steigeren en met zn voorbenen naar me slaan(in de hoop dat ik dood neerval en dat hij verder kan gaan met, meestal, gras eten Haha! )
dat is wel irritant maar dat heb ik nu wel goed onder controle,

het nieuwste is, om opeens stil te blijven staan en dan geen stap meer t everzetten, omdsat ie dan simpelweg gewoon de andere kannt op wil.

En hij wil niet door plassen lopen, daar krijg ik hem gewoon echt niet doorheen(gister ook geprobeerd en hij bleef zo lang draaien en doen totdat ie een verkeerde beweging maakte en meneer onder uit ging.. sukkel...)

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 18:12

Hij schrikt wel vaak en dan neemt ie letterlijk een loopje met me Haha! Maar verder probeert hij me nooit uit ofzo.

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 18:14

Als ik hem aan het longeren ben , dat vindt ie absoluut NIET leuk, of als ik tijdens het rijden te weinig met mn benen rij !

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 19:12

Als ik langs de snelweg rijdt. Mijn paardje is echt bijna nergens bang voor (stel je voor zeg, dat je ook nog weg moet rennen, wat een energieverspilling Haha! ) maar bij de snelweg...

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-04 08:43

Bij Mirk is het zo bij vreemde situaties sleurt hij me mee al olijfje... haha *LOL*... Vooral op weg naar de wasplaats, gaat hij liever direct de andere kant op. Ook wanneer ik hem aan het afzadelen ben en er wordt gevoerd (logisch) wil hij het liefst direct naar zijn stal rennen. Gelukkig is het nu een stuk minder geworden en ben ik een stuk consequenter geworden