Vraagje over voer; wie kan mij helpen ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
cinv

Berichten: 2633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: LANDEN (B)

Vraagje over voer; wie kan mij helpen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-04 22:00

Ik geef Furillo per dag 4 scheppen mengeling met korrels dan nog extra 2 scheppen gerst en 2 scheppen mais.
Hij eet minder en minder zijn korrels op, mijn vraag was mag ik hem eventueel alleen gerst en mais geven want heb deze avond alles moeten weg halen en wegsmijten uit zijn eetbak.
Ik dacht dan ook alfa A bij te geven is een mengeling van luzerne en melasse.
Hij begint nu terug te werken aan de longe en af en toe bereden terug.


[Edit Karin] titel aangepast [/edit]

Wil je een Duitse Dog ? Kijk hier eens http://doguesecours.skynetblogs.be/
AQUA (v.Gribaldi)nieuwe aanwinst : [ITP] AQUA (Gribaldi x Holland ) mijn nieuwe aanwinst


Jetta

Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 22:06

Wat doe je precies met je paard, wat voor paard is het, wat krijgt hij aan hooi, staat hij op stro, is hij nog in de groei, is hij al wat ouder......allemaal belangrijke dingen als je een voeradvies wilt. Laat even weten, dan kunnen er mensen wat van zeggen en tips geven.

Elk paard met een beetje pit, rij je rustig zonder bit!

cinv

Berichten: 2633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: LANDEN (B)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-04 22:11

Hij is 14j staat op de wei dag en nacht met stal.
Hij heeft hooi en strooi gans de dag en dan nog bieten 5..apel, wortel..enzov meer voor snoep zo .
Hij werkt 1 dag op 2 aan de longe en is zondag gereden geweest en misschien als het klikt met de bijrijdster komt ze regelmatig..
Voilà...

Wil je een Duitse Dog ? Kijk hier eens http://doguesecours.skynetblogs.be/
AQUA (v.Gribaldi)nieuwe aanwinst : [ITP] AQUA (Gribaldi x Holland ) mijn nieuwe aanwinst

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 22:12

Nou ik zou hem dag en nacht in de wei laten staan en helemaal niets bijvoeren.....

Jetta

Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 22:20

Als er goed gras op de wei staat, hoef je hem niks meer te geven, hij werkt niet zoveel. Hij laat zijn eten staan, omdat hij teveel krijgt. Je moet dus niks bijvoeren, maar juist minder voeren. Als hij echt elke dag minstens een uur flink werkt, ga je hem wat bijvoeren. Een halve tot een hele kilo biks of muesli. Teveel aan de longe werken is niet goed voor de gewrichten. Probeer wat afwisseling in het werk te krijgen. Succes met Furillo.

Elk paard met een beetje pit, rij je rustig zonder bit!

cinv

Berichten: 2633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: LANDEN (B)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-04 00:52

Ik kan nie rijden dus moeten we het nu zo doen en..hij staat AL dag en nacht in de wei met stal en hooi a volonté en strooi..als ik hem niets geef wordt het een en al gebeenderte...hij krijgd al zo vele en hebben jullie de fotos nie gezien precies da hij niets krijgd...
T is een paard da veel eten moet hebben en hij is moelijk..Da zei da da een probleem ging zijn als ik hem kocht en de vroegre eigenaar zei het ook..is een fortuin da hij kost niets als aan eten
Wa jullie zeggen kan gewoon NIET

Wil je een Duitse Dog ? Kijk hier eens http://doguesecours.skynetblogs.be/
AQUA (v.Gribaldi)nieuwe aanwinst : [ITP] AQUA (Gribaldi x Holland ) mijn nieuwe aanwinst

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 01:56

Is hij wel goed ontwormd etc. Daar kan hij ook mager van zijn/worden. Ook als hij ooit een wormbesmetting geeft gehad.

Vroeger gaven ze paarden die gebrek aan eetlust hadden kleine hoeveelheden fijngestampte, ongeschilde kalmoeswortel. Ook kun je thee van kalmoeswortel geven. Het schijnt te werken.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 07:49

heb het er dan even met je DA over, die kan het beter oordelen, want hij kent het paard beter als wij

cinv

Berichten: 2633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: LANDEN (B)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-04 10:43

Dank je Heike Knipoog
DA al opgeroepen geweest meer dan eens daarvoor is compleet goed gezond en in vorm. Ben een streskiek dus voor het minsten roep ik de DA Knipoog héhé
En ontwormen, gebeurd alle 8 weken bij hem.
Op de duur heb ik gewoon schriek van hem TE te voeieren.

Wil je een Duitse Dog ? Kijk hier eens http://doguesecours.skynetblogs.be/
AQUA (v.Gribaldi)nieuwe aanwinst : [ITP] AQUA (Gribaldi x Holland ) mijn nieuwe aanwinst


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot, Verara en 91 bezoekers