Wie huurt er een paard en wat kost dat??????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-01 02:46

Ik zou graag willen weten wat het huren van een paard ongeveer kost?!?
Alle informatie daarover is welkom!!
Ik ben vooral geinteresseerd wat het kost per maand en wat je er dan mee mag doen.
Groetjes:Corina

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 06:18

Ik heb Bassie een hele tijd geleden een paar maanden gehuurd. Ik was per maand fl 215,- aan huur kwijt en moest om de 8 weken ook de hoefsmid betalen (alleen bekappen) dat was 45,-

Toen mocht ik 6 dagen per week rijden als ik dat wilde, maar dat deed ik niet, ik reed 3 tot 4 dagen per week en de andere dagen gooide ik hem los of longeerde hem.
Ook mocht ik naar buiten, moest ik wel van te voren vragen en ik mocht niet in mijn eentje.

In overleg werd Bassie af en toe nog voor de les gebruikt, maar daar had ik niet zoveel last van, want ik kwam meestal s'ochtends en de lessen zijn s'middags en s'avonds.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 08:02

Ik heb voor ik Milena kocht een paard gehuurd (om te oefenen *LOL* ) en dat kostte me 350.00 per maand. Het paard liep ook in de les en ik mocht 1 uur per dag rijden, alleen in de bak. Als het dier in de les liep, moest ik gewoon een uur wachten.
Je kon zo'n dier ook huren zonder dat'ie in de les liep, dan kostte het 400.00 per maand, mocht je ook 1 uur per dag rijden (ook niet buiten) en dan moest je een contract tekenen voor een jaar.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 09:26

Hier in Nederwetten is een stal waar je een paard kunt leasen voor f 375,- per maand kunt leasen. En eigenlijk betaal je dan alleen de stalkosten. Het paard betaal je niet. Want degenen met eigen paard moeten ook f 375,- per maand betalen.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 11:15

Ik heb IJsco gehuurd voor een bedrag van F35,- (paardenfonds).
Ik mocht hem toen een half jaar lenen, mocht hem meenemen naar ons 'eigen' weiland 30 km verderop en had dus een 'eigen' pony en was er helemaal alleen verantwoordelijk voor. Heerlijk!
Het enige wat ik moest betalen was onderhoud en dat kostte me zo'n F 150,- in de maand.
Scheelt natuurlijk wel of je een 'sobere' pony huurt of eentje die op ijzers staat en 's nachts op stal moet.