Een goed paard heeft geen kleur??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 00:01

Ben ik het ook mee eens. Alleen heb ik liever geen schimmel, zou ook niet gauw voor een schimmelhengst gaan. Maar dat komt ook meer omdat ik niet zo'n poetser/wasser ben Bloos

Eigenaresse van de manege zei gister tegen mij dat ze Ferro niet op haar merrie wil want die geeft geen mooie hoofdjes Verward
Ik zou me daar dus totaal niet druk over maken, zolang het paard een goed karakter heeft en goed kan lopen ben ik tevreden.
Ze is iig al wel zover dat ze niet perse een zwarte hengst wil Haha!

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 06:11

Ik vind alle kleuren goed behalve schimmel en bont. Als je met een schimmel netjes weg wilt zal er praktisch altijd gewassen moeten worden want die gele vlekken is ook geen gezicht. Als het echt mijn droompaard is zal ik hem er waarschijnlijk niet op laten staan hoor maar dan moet hij wel heel veel voor hebben op de anderen. Voor mijn merrie zou ik dus bij voorkeur geen schimmel kiezen.

Ik vind een mooie glimmende vos met gepaste aftekeningen net zo mooi als een goed in het vel zittende bruine of zwarte.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 09:22

Ik begin steeds minder om kleur te geven,
alleen bont, of nòg erger: schimmel bont, vind ik minder mooi. Vooral laatste genoemde vind ik afschuwelijk.
Maar als ik het, verder perfecte, paard vind dan gaat hij ongeacht die kleur gewoon mee naar huis.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 09:46

ik ben juist weg van schimmels en van bont

vossen vind ik vreselijk, ik zal nooit een vos kopen, ongeacht hoe goed ie ook is, ik vind de kleur gewoon vreselijk!
ik ben dan ook geen topruiter, als topruiter zijnde zou ik uiteraard voor kwaliteit boven kleur gaan
maar ik ben gelukkig gewoon hobbyruiter en dan koop ik wat IK mooi vind Knipoog

mijn schimmelmerrie heb ik overigens zowat blind gekocht
ik wilde perse een concorde en eik ook liefst wel een schimmel
en hoppa advertentie gezien en meteen toegezegt ...Bloos
maar paardje is er ook niet minder om, een superspringer en een plaatje om te zien

Idioteque
Berichten: 4514
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 10:15

Ik ben het er wel mee eens..
(al zou ik nooit een bruine kopen Schijnheilig )

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 10:59

Ik moet bekennen dat ik schuldig ben aan kleurshoppen Bloos!

Ik wou per sé een bruine Andalusier, niet zozeer voor de mooi, maar na al die jaren steeds een Haflinger te hebben gehad met grijze staart en manen, wàt ik ook deed, wou ik per sé een paard dat makkelijk te poetsen was. En wat ben ik blij dat Licor geen schimmel is! Want rollen kan hij als de beste!

Toch heeft het in Spanje niet veel gescheeld of ik was wèl met een schimmeltje thuisgekomen.

Mijn volgende Andalusier (als die er ooit komt) zal wschlk toch een schimmel worden, kwestie van afwisseling.

Fitzroy

Berichten: 25134
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 11:18

Ik had ook zo'n uitgesproken mening wat betreft kleuren en geslachten.
Geen merrie, geen schimmel, geen bonte en geen vos.

Ik zal nog steeds niet snel 'vallen' voor een paard met een van die kleuren maar als ik een superdier zie laat ik hem er niet op staan.

Wienna

Berichten: 3870
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Aan de kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 11:38

ik ben het hier wel mee eens, ik riep ook altijd donkerbruin of zwart is het voor mij,niets anders!!

Tot ik een erg leuke vos met veel wit kreeg te rijden, een super beest met veel uitstraling.... mij hoor je dit dus niet snel meer roepen...

Bont vind ik wel mooi, mits de uitstraling en het paard mij op een of andere manier aantrekt.

gomir

Berichten: 25544
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 13:34

Sjuimpje schreef:
Ik begin steeds minder om kleur te geven,
alleen bont, of nòg erger: schimmel bont, vind ik minder mooi. Vooral laatste genoemde vind ik afschuwelijk.
Maar als ik het, verder perfecte, paard vind dan gaat hij ongeacht die kleur gewoon mee naar huis.


Vlekken hebben inderdaad ook niet mijn voorkeur, maar als het dier in kwestie nou heel ruig kan springen laad ik hem zo op de kar hoor Knipoog

Schimmelbont gaat vanzelf 'over' Sjuimpje Gaaaap Schijnheilig

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-04 22:04

Ik ben blij dat ik niet de enige ben, de voorzitter van het KWPN vertelde een paar weken terug dat er meer vossen in de Grand Prix lopen dan zwarten.
Dat vond ik toen al leuk om te horen *LOL*

azriM

Berichten: 656
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Sambeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 22:11

Ik kijk eerst naar het karakter van een paard, de kleur/bouw ed, komen op de tweede plaats! Wat moet je nou bv met een bloedmooi paard waar je helemaal niks mee kunt? Maar als ik zou moeten kiezen zou ik toch wel voor een aparte kleur gaan, niet te gewoontjes.

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 22:11

Eigenlijk hoop ik stiekem een beetje dat vossen over een paar jaar heel zeldzaam worden en net zo gewild zijn als bruinen en zwarten. Als ik er goed over nadenk, met wedstrijden ben ik vaak een zeldzaam geval met mn vosje. Komt natuurlijk omdat alle overige vossen al GP lopen Knipoog