Spanners

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Spanners

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 19:17

Hoi! Ik heb sinds kort leren laarzen (jee!). Maar met de leren laarzen moet je ook schoonmaakspul enz kopen. Maar de mevrouw zei dat ik ook spanners moet kopen, dit om de laarzen in vorm te houden. Dus die had ik ook braaf weer gekocht.. Maar toen ik tegen mij vriendin vertelde zei zij dat ze me genept hadden, omdat je spanners helemaal niet nodig hebt! Maar ik twijfel daar wel mee, want ze zei dat het was om de laarzen in vorm te houden. Maar weten jullie misschien of het onzin is of niet?

En nog een vraagje. De laarzen zijn natuurlijk nog erg nieuw en ik ben ze nu dus aan het inlopen. Maar houden de spanners het inzakken niet tegen? Omdat ze zeg maar een soort omhoog worden getrokken.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 20:05

In het begin, als ze nog moeten gaan zakken, dan gaat dat sneller als je de spanners er niet in doet. Als ze eenmaal goed zitten zou ik er wel spanners in doen hoor, blijven ze veel mooier in model van! Zeker geen onzin dus.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 20:10

ik zou er zeker spanners in doen en ook in het begin, je ziet vaak dat laarzen een erg lelijke vorm krijgen zonder spanners

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 20:23

marloezzke schreef:
ik zou er zeker spanners in doen en ook in het begin, je ziet vaak dat laarzen een erg lelijke vorm krijgen zonder spanners


Maar als ze nog gaan inzakken dan moeten ze er dus niet in?
Tnx voor de reacties Lachen !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 17:15

Maar wanneer moet je de spanners er dan ingaan doen?

Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 23:32

Je kunt al meteen je spanners gaan gebruiken hoor, dat gaat het inzakken niet tegen. Het is wel een goede keuze dat je spanners hebt gekocht, als je ze consequent gebruikt heb je veel langer plezier van je laarzen dan dat je ze niet gebruikt.
Met m'n vorige laarzen heb ik 9 jaar gedaan. Ik deed elke dag braaf de spanners erin. Op een gegeven moment werden ze toch oud en wilde ik nieuwe. Vanaf dat moment heb ik de spanners er niet meer ingedaan. Ze waren binnen de kortste keren kapot op het ingezakte gedeelte. Dus het heeft echt nut en je bent niet genept!