mountain horse laarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

mountain horse laarzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-04 21:57

hier zijn al redelijk wat topics over geweest, maar in geen enkel topic kon ik vinden wat ik wil weten.
ik wil mountain horse laarzen kopen (de gewone in het bruin Haha! ) en deze zijn nu bij piaffe in de aanbieding.
maar hoe vallen deze laarzen? ik heb maat 38.5, dus ik neem aan dat ik 39 moet hebben, of vallen ze heel erg groot?
en hoe valt de kuitmaat? ik heb namelijk kuitmaat 36 en ze moeten echt niet veel groter zijn...

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 22:13

De kuitmaten weet ik niet maar de voetmaten vallen groot ik heb maat 39 maar van de mountainhorsejodphers (is zelfde schoen als aan de laars) maat 38. Voor de kuitmaat zou ik gewoon even bellen naar Piaffe, ik zou wel even vragen of dit het nieuwe model is of het oude, bij het oude loopt de rits maar door tot boven de hiel. (tenzij dat voor jou niks uitmaakt)

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-04 22:17

rits heb ik juist liever tot boven de hiel... dan gaat hij niet zo snel kapot als je een keer sporen draagt Haha!
ik heb ook de schoenen van mountainhorse gehad... daarvan had ik maat 39, maar kon ik nog wel dikke sokken in aan. misschien ook wel fijn, haha

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 09:45

Ze vallen vrij groot. De rits loopt tegenwoordig altijd tot over de hiel, aangezien de rits dan langer goed blijft. Kuitmaat is, schat ik, 37 centimeter.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 10:17

Ik heb maat 39,5. Mijn moutainhorselaarzen zijn maat 40 (UK 6,5) en die vallen vrij ruim. Ze zitten het lekkerst met een paar dikke sokken. Al kan dat ook komen doordat ze best breed zijn en ik smalle voeten heb. Ze lopen ook niet zo spits toe als normale leren laarzen, daardoor zitten ze ook ruimer.
Qua kuit konden ze voor jou wel eens te groot zijn. Ik heb kuitmaat 38 en bij mij zitten ze goed, lekkerder nog met een paar hoge sokken.
Het lijkt me verstandig om ze toch eerst te passen voordat je ze koopt!

Op http://www.mountainhorse.se zijn ook maattabellen te vinden, misschien heb je daar nog wat aan?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 10:51

Ik heb overigens wel inlegzooltjes in mijn laarzen gedaan, omdat ze anders te ruim (zowel aan de voorkant als aan de bovenkant) waren. Nu zitten ze goed.

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-04 14:16

ik ben vandaag weze passen bij de plaatselijke ruitersportzaak, de mountain horse laarzen zijn mij bij de kuit te groot.
ik het wel soortgelijke laarzen gezien van rectiligne, iets minder lomp en ook bruin, maar dan donkerder. deze zaten bij de kuit wel goed.
waarschijnlijk ga ik die dus kopen