Rollentrens toegestaan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-04 17:30

Omdat mijn pony niemand op z'n rug accepteert en voor mij goed zijn best doet. Ik rij hem sinds een maand of 2 fanatiek, daarvoor nooit meer dan 1x per maand. Ik vind dat ie het zo slecht nog niet doet.

Ik wacht even op het kopie, omdat ik het zelf ook nog niet helemaal geloof...


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 17:32

waarom geef je hem dan niet de tijd om het te leren op een normaal bit?
want een probleem los je nu eenmaal niet in een weekje op.
En 2 maanden is dan ook helemaal niet zo lang, ik zou gewoon ff doorzetten

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-04 17:34

Ik reed hem met hackamore en met een 'gewoon' bit dendert hij gewoon door. Ik heb een watertrens, bustrens, rubberen stang, dubbel-gebroken, passoa en appel geprobeerd. Tot nu toe reageert hij het best op appel, maar dat mag ook weer niet met wedstrijden Scheve mond

Doorzetten doe ik zeker! *LOL*

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 17:35

Ik heb net het hele regelement gelezen, maar het mag echt niet hoor!

Ik zag dat ik eigenlijk met mijn bit ook niet mag starten... dubbel gebroken trens... Ik ben namelijk nog niet eens bijna Z1...


gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 17:37

iemand die ik ken heeft ookgewoonmet een rollenbit knhs gereden, is ook nixvan gezegd.

maar vind het weer eens belachelijk dat er weer zo stom gereageerd wordt op een vraag van iemand. laat quellian toch! als zijmet een rollenbit wil proberen dan is dat haar zaak. zij is degene die op stan moet rijden.. niet jullie..

doe der een bit naar keuze in bij je eigen knol.. maar laat haar ff ja.. da gezemel altij over andermans keuzes.. iedreen doet met zijn/haar paard wattie wil..

ik denk zelf dat een rollenbit weinig uitmaakt.. een fries bij mij op stal heeft er ook 1 en die loopt daar nog steeds dwars doorheen.. die knauwt zich er ook nog steeds op vast.
maar je moet gewoon lekker proberen.. je merkt snel genoeg of het iets is of nie..

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 17:38

waarom mag een appelbit niet?
Dat mag wel hoor

Citaat:
Alle afgebeelde trenzen zijn toegestaan, zowel in
bustrens- als in watertrensuitvoering.
Deze trenzen mogen ook worden gebruikt, indien ze
uit rubber of uit kunststof vervaardigd zijn of met
leer zijn omkleed.


En dubbel gebroken mag ook.
Dat is afbeelding 1, alleen die sufkoppen hebben er de verkeerde beschrijving bijstaan, zelfs na wat mailtjes zijn ze te lui dit aan te passen.

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 17:43

gekke_koei schreef:
maar vind het weer eens belachelijk dat er weer zo stom gereageerd wordt op een vraag van iemand. laat quellian toch! als zijmet een rollenbit wil proberen dan is dat haar zaak. zij is degene die op stan moet rijden.. niet jullie..
doe der een bit naar keuze in bij je eigen knol..


Haar vraag is toch of het mag of niet. Iedereen hier geeft alleen maar aan dat wij allemaal denken dat het niet mag. Thuis kan ze er inderdaad inhangen wat ze wil... op wedstrijd niet.

Komt nog bij dat ook al laat de KNHS blijkbaar mensen doorrijden met zo'n bit, dat maakt het nog niet dat het echt zo mag. Zij zien ook niet alles. Ik zie ook nog steeds genoeg mensen op wedstrijd zonder veiligheidscap. Die moet ook echt...


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 17:53

Een veiligheids cap is bij dressuur niet verplicht Lachen

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 18:56

is dat alleen bij de pony's dan? Of waren ze het van plan en is het niet doorgezet... dat kan ook nog...


Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 19:19

Volgens mij ook niet. Misschien alleen bij springen. Maar dat ik weet mag je bij de pony's in het Z nog altijd met hoedje starten b.v.

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 21:12

isniet verplicht nee, want dan mogen de hoedjes ookniet meer. het hangt van de manege af waar je komt.. hoe streng die hun fnrs regels hanteren.

maar ikhad het niet over dat het niet mag van de knhs..ik had het erover dat er wordt gezegd dat ze zowiezo niet met een rollentrens moet rijden omdat ze het maar rijtechnisch op moet lossen.. daar gaat het me om.. dat is niet het onderwerp hiero, dus waarommoet dat steeds weer vermeld worden..

het staat allemaal wel in de reglementen, maar als je vervolgens niet aan controles doet enzo.. ja danheeft hetook weinig zin..

nou heb ik dannog ff een vraagie.. mag je dan ookniet met latex om je bit rijden, ik bedoel er zijn toch beestjes die dat nodig hebben?

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 21:16

rollentrens weet ik niet, maar bit met twee metalen mag WEL. Nagevraagd bij de KNHS door een officieel jurylid:

confetti schreef:

Je mag wel met een bit rijden dat uit 2 verschillende soorten metaal bestaat, mits het voorkomt in de lijst.
Een mylerbit, daar hebben ze bij de knhs nog niet van gehoord, dus heb ik ff de info doorgestuurd en verwacht eerdaags bericht terug. Ik hou jullie op de hoogte *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 14:19

Ik had ook gemaild
Kreeg vandaag een antwoord

Citaat:
In goede orde hebben wij uw e-mail bericht ontvangen. Bij deze kunnen
wij u het volgende mededelen:
Er is een wijziging geweest in het disciplinereglement dressuur. Bij de
afbeeldingen van bit nr.1 moet staan: Gewone trens met dubbel gebroken
mondstuk. Bij nummer 2 moet staan: Gewone gebroken trens. Deze bitten
zijn beide toegestaan. Een rollentrens is niet toegestaan. Het is wel
toegestaan om met een bit te rijden dat uit twee verschillende soorten
metaal bestaat.
Hopende u voldoende geïnformeerd te hebben.

ankyfan
Berichten: 415
Geregistreerd: 21-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 15:22

mag tog wel???met zon bit ofniet???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 15:24

wil aub ff lezen?
Scheelt een hoop ergernis


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, Noor17 en 116 bezoekers