Leren leven met één oog....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 12:09

je kan het hem toch altijd voorzichtig laten proberen dat springen, begin gewoon met een balkje en bouw het rustig op. Kijk goed naar wat hij aankan. Je moet er wel rekening mee houden dat hij langzaam zal moeten wennen aan minder zicht. Dus misschien als het nu niet lukt, kan je het over een paar maanden of een jaar ofzo nog eens proberen

Suusje1986

Berichten: 1154
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-04 12:13

gekke_koei schreef:
zoals je zelf zegt.. hij vind het leuk om te doen.. eenpaard verliest nadatie nog maar aan 1 oog kanzien zijn lust voor het springen hoor..
je moet gewoon rekening houden dat je niet alles meer kan.. maar als hij zelf aangeeft datie wil springen waaromz ou je dat da niet doen..

Hij zal het ook wel leuk blijven vinden, maar ik denk dat vooral het crossen (door de vaste hindernissen) gevaarlijk kan zijn.

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 12:16

je kan het toch eerst rustig aankijken en opbouwen en kijken wat hij nog kan met 1 oog. Misschien valt het je wel hartstikke mee. Hij moet ook de tijd krijgen om er handig mee te worden

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 12:25

Je paard zou waarschijnlijk gewoon alles mee kunnen hoor. Tweety is halfblind en we doen gewoon alles, springe, racen en gewoon rijden. In het begin is het waarschijnlijk wennen, maar na een jaar is er niets meer aan de hand.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 12:29

Ik heb een poos met een pony gereden die ook blind was aan 1 oog. Daar reed ik alles mee, dressuur, springen en SGW. Met andere ruiters voor mij was die pony M-springen (dit is best lang geleden, ong 15 jaar), ik reed er mee in het L.

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 12:59

Ik ken ook een paard met maar één oog, en daar wordt ook volop mee gesprongen, dat is geen enkel probleem voor dat paard, maar dan moet hij je natuurlijk wel vertrouwen.