Wat kost een stal bouwen

Moderators: Neonlight, Just_Sannee, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

passie

Wat kost een stal bouwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-04 15:59

Zie ook mijn topic [VMR] Wat moet ik doen? Nou vraag ik me af wat kost nou en simpele stal bouwen? Gewoon heel eevoudig. Het moet neit zo heel moeilijk te bouwen zijn. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

:D M2+13 :D

Oscar
Forumcoordinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 16:07

Als je het echt goedkoop wilt houden en het hoeft er niet perfect uit te zien, dan zou je kunnen overwegen om tweedehands golfplaten voor het dak en gebruikt hout voor de stal zelf te nemen.
Je hebt minstens 4 stevige hoekpalen nodig, daar zou ik niet teveel op bezuinigen omdat het de dragende constructie van je stalletje wordt.
Hier in de buurt zit een bedrijfje dat tweedehands materialen verkoopt (soort sloopbedrijf voor bouwmaterialen), misschien kun je bij zo'n soort bedrijfje langsgaan ?
Verder ligt het er veel aan wat voor "luxe" je wilt.
Bijv. of er een deur in moet, of dat het een open schuilstalletje mag zijn.
Buiten het hout en de dakbedekking moet je ook rekenen op wat ornamenten (schroeven/spijkers ed.).
Ik denk dat je voor 300 a 400 euro een heel eind kunt komen, maar dan moet je wel goed zoeken voor goedkope bouwmaterialen en zo handig zijn om het zelf in elkaar te kunnen zetten.
Veel succes !

It's not easy being green *** Kermit ***

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 16:22

Hou wel rekening met het feit dat goedkoop ook minder goede kwaliteit is. Een plat dak bijvoorbeeld is in de zomer abnormaal warm. Wij zijn zelf ook bezig nu met offertes voor stalling maar wij willen geen plat maar een zadeldak.

Succes.

'Paint' it 'Black'

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 17:35

Wij waren zelf voor een grote kast en hooiopslag bouwen ong € 250-300,- kwijt. Dit was wel goed en nieuw hout (geen tijd om goedkopere materialen bij elkaar te schrapen).
Alles is zelf gemaakt, maar het heeft wel een flinke tijd gekost.

Het is dus niet echt goedkoop op het moment.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 17:42

Wij hebben een stenen stal, twee stallen naast elkaar, met tussenmuurtje. Er boven is een hooi / stro opslag en dakpannen. Wij hebben 'echte' paardendeuren en nogal veel hang- en sluitwerk, specifiek voor paarden en anti-diefstal.
Mijn vader is aannemer, dus voor ons is het nogal makkelijk, maar als je het zo zou willen laten bouwen ben je min. 5000 euro kwijt (2 ruime stallen). Dat is wel incl. alles. Dus ook wateraansluiting, rioolaansluiting, electra, ramen, beveiliging, waterbakken, enz...
In de wei hebben wij een schuilstal van 4 x 5, een soort tuinhuisjes idee. Kosten daarvan waren 600 euro (wel tweedehands).

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 17:43

Vraag eens een offerte aan bij Prubo, dan weet je het gelijk www.prubo.nl

Azra, Valentijn & Enchanted

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie