bijten afleren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-04 11:27

die van mij is zwart en is 4 jaar ong.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 13:03

Luckey"]
[quote="parouscha schreef:
Mijn hengst bijt ook flink.
Soms geef ik hem wel eens een flinke mep.
Maar de volgende keer doet hij het even zo hard weer!
Ik verhef mijn stem dan dan schrikt ie naar achteren maar later doet ie het weer.
Bij die van mij is het bijna niet af te leren.
Maar ik heb er geen moeite mee, je moet gewoon goed opletten Tong uitsteken
Wat kan het zijn?
Speelsigheid?
Koppigheid
Dominant?

Kan van alles zijn

Mijne heeft dit ook! Terwijl het een ruin is..nouja hij is klophengst geweest maar alles is gewoon weggehaald Ondertussen ben ik het al gewend en geef ik hem iedre keer op zijn flikker, maar ik waarschuw iedreen wel dat als hij een keer bijt dat ze best boos mogen worden
Ik baal er alleen van dat hij alles weet los te krijgen, hij heeft nu zo`n jolly-bal maar daar kopt hij mee Verward
Ik zat er laatst aan te denken zo`n touwding voor honden in zijn stal te hangen Lachen
[/quote]

Ja die hengst van mij verbouwd ook zijn hele stal.
Hij staat nu even ergens anders, zodat zijn oude stal even kan gerenoveert worden.
Want hij heeft alles wat van hout was vervreten Tong uitsteken
Maar hij heeft nu speeltjes nu houd hij zich wel redelijk rustig.

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-04 13:23

mmm als ik dit zo lees kan hij wel een hengst zijn. Zou het een klophengstje zijn ? ohoh meten even laten checken deze week!!

serenatje
Berichten: 233
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 21:30

o jammer!! ik d88 dat het heel toevallig hem kon zijn...!
Ik mis hem wel!

serenatje
Berichten: 233
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 21:31

bedankt

MinX

Berichten: 258
Geregistreerd: 13-04-04
Woonplaats: hoeksche waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 21:51

haai
ik heb een 3-jarige shethengst en die beet ook altijd!! echt ALTIJD! nu pakt ie nog wel alles vast wattie te pakken kan krijgen, mar mij niet meer. Ik heb mijn pony NOOIT geslagen, gewoon omdat dat helemaal niet nodig is. Ik heb m gewoon iedere keer weggestuurd. hij proberen te bijten, hij heel hard rondjes rennen. Net zolang tot dat koppie naar beneej komt, likken en kauwen, netjes stelling naar binnen en dan magtie weer komen. Dan weer gedonder? Nou, prima, weer hetzelfde liedje. Nou dat hadtie snel door hoor!! Hij gaat nu alleen steeds aan de haal met mn borstels =P maar goed, die komtie ook terugbrnegen als ik het vraag. Zit nu alleen met het probleem, ben m nu aan het inrijden en hij hapt nu steeds in mn linkerbeen als ik aandrijf. *zucht* moet dus nog ff verzinnen hoe ik dat nou weer ga afleren, waarschijnlijk op dezelfde manier. Afstappen, rondsturen, terugvragen en doorrijden. We'll see wat het wordt. Alles beter dan er maar op los meppen!!
Maar dat is natuurlijk mijn mening
Baai, MinX

serenatje
Berichten: 233
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 23:26

MinX schreef:
haai
ik heb een 3-jarige shethengst en die beet ook altijd!! echt ALTIJD! nu pakt ie nog wel alles vast wattie te pakken kan krijgen, mar mij niet meer. Ik heb mijn pony NOOIT geslagen, gewoon omdat dat helemaal niet nodig is. Ik heb m gewoon iedere keer weggestuurd. hij proberen te bijten, hij heel hard rondjes rennen. Net zolang tot dat koppie naar beneej komt, likken en kauwen, netjes stelling naar binnen en dan magtie weer komen. Dan weer gedonder? Nou, prima, weer hetzelfde liedje. Nou dat hadtie snel door hoor!! Hij gaat nu alleen steeds aan de haal met mn borstels =P maar goed, die komtie ook terugbrnegen als ik het vraag. Zit nu alleen met het probleem, ben m nu aan het inrijden en hij hapt nu steeds in mn linkerbeen als ik aandrijf. *zucht* moet dus nog ff verzinnen hoe ik dat nou weer ga afleren, waarschijnlijk op dezelfde manier. Afstappen, rondsturen, terugvragen en doorrijden. We'll see wat het wordt. Alles beter dan er maar op los meppen!!
Maar dat is natuurlijk mijn mening
Baai, MinX



Ik vind het heel goed van je!! echt, ik zou het zo niet kunnen! OK dan!
Ik heb het er geen geduld voor! hij doet mij ook pijn...dus ben ik snel genijgt het terug te doen

santerra

Berichten: 516
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 00:08

MinX schreef:
haai
ik heb een 3-jarige shethengst en die beet ook altijd!! echt ALTIJD! nu pakt ie nog wel alles vast wattie te pakken kan krijgen, mar mij niet meer. Ik heb mijn pony NOOIT geslagen, gewoon omdat dat helemaal niet nodig is. Ik heb m gewoon iedere keer weggestuurd. hij proberen te bijten, hij heel hard rondjes rennen. Net zolang tot dat koppie naar beneej komt, likken en kauwen, netjes stelling naar binnen en dan magtie weer komen. Dan weer gedonder? Nou, prima, weer hetzelfde liedje. Nou dat hadtie snel door hoor!! Hij gaat nu alleen steeds aan de haal met mn borstels =P maar goed, die komtie ook terugbrnegen als ik het vraag. Zit nu alleen met het probleem, ben m nu aan het inrijden en hij hapt nu steeds in mn linkerbeen als ik aandrijf. *zucht* moet dus nog ff verzinnen hoe ik dat nou weer ga afleren, waarschijnlijk op dezelfde manier. Afstappen, rondsturen, terugvragen en doorrijden. We'll see wat het wordt. Alles beter dan er maar op los meppen!!
Maar dat is natuurlijk mijn mening
Baai, MinX


Hartstikke goed !! OK dan!
Zo "straf" ik ze ook, werkt prima.