Wanneer weer beginnen met rijden?

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Gulpje

Wanneer weer beginnen met rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-04 15:27

Vorige week dinsdag ontdekte ik een lichte zwelling op de rug van mijn paard, op de plek waar de zadelkussens ongeveer liggen.
Ze heeft dit nog nooit eerder gehad, maar voor de zekerheid heb ik meneer Fugers gebeld, en die komt donderdag het zadel bekijken en meenemen om te vullen waar nodig. Verder heb ik niet meer gereden sinds die tijd, en de plek met koud water afgesponsd.
Gisteren was er eigenlijk al niks meer te voelen op die plek, maar ik durf er nog niet mee te gaan rijden. Hoe lang zal ik haar rug nog rust gunnen? Ikzelf neig naar nog min. een week, want ik ben heel bang dat het anders net zo snel weer terugkomt. Adviezen?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 15:28

als ze geen reactie meer geeft als je er op drukt kan je best weer gaan rijden, maar doe maar niet met zadel...
als ik jou was zou ik een paar dagen zonder zadel rijden tot je zadel weer goed is

MinX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 15:29

haai
je kan zelf kijken of het paard tekenen van pijn vertoont. Als jij met je duim en wijsvinger licht druk geeft op de ruggegraat en je paard geeft een signaal door te trillen met de huid, zn hoofd omhoog te gooien, zn rug weg te drukken of heftig met zn staart te zwaaien, dan weet je dat er iets niet goed zit, en dan zou ik dus niet gaan rijden.
Baai, MinX

"The more I came to know the people... The more I love my horse"

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-04-04 15:32

Ik heb er niet 'hard' op gedrukt, alleen maar over gewreven en daar kwam iig geen reactie op. Ik zal er vanavond even op drukken, en dan bekijken wat haar reactie is.

Thanks!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-04 12:18

Nou het zadel is vanmorgen vroeg meegenomen, meneer Fugers jr (wat lijkt hij op z'n vader!!) dacht niet dat het de zwelling had veroorzaakt, maar de achterkan mag wel worden opgevuld. Morgenmiddag komt de veearts om haar te chippen en te enten dus ga ik meteen vragen of ik de week erop weer mag rijden Lachen

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie