Met momenten sloom, tam paard: wat doe ik eraan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marengo_82

Berichten: 988
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Belgiƫ, tegen Mechelen

Met momenten sloom, tam paard: wat doe ik eraan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-04 10:10

Zoals de titel het dus al zegt, Marengo loopt soms nogal sloom.

Een paar maanden geleden had ik een soortgelijk topic geopend omdat hij altijd sloom liep en een paar goede tips gekregen. Ik neem ondertussen ook dressuurles en we hebben al vooruitgang gemaakt. Hij reageert veel beter op het been en de zit, hij kan vlotte overgangen maken van stop naar stap, stap naar draf, stop naar draf, draf naar galop en stap naar galop en alles omgekeerd gaat ook goed. Ik rij ook heel veel overgangen binnen de gangen zelf.

Op wandeling is hij altijd heel actief en als hij mag gaan springen ook. Maar als we dressuur rijden kan er nogal eens verschil zijn. Gisterenavond bevoorbeeld kon ik hem bijna niet houden, en had ik alle moeite van de wereld om hem kalm te houden. Hij liep heel hard voorwaarts en schrok van elk geluidje.

Vorige donderdag tijdens de les was het dan weer omgekeerd, de beenhulpen drongen pas na een paar schoppen door. Ik moest blijven benen geven voor zijn tempo, hij viel altijd stil en had heel veel last van zijn ademhaling. Dat is echt niet leuk voor hem en voor mij.

Hij heeft stofallergie, zou dit er mee te maken kunnen hebben dat hij soms zo loom is? Donderdag was het een wat warmere dag en lag de piste nogal stoffig. Maar soms loopt hij ook zo traag op een frisse, regenachtige dag. Afbeelding

Zijn eten is ok, dat hebben we gevraagd aan de dierenarts. Hij krijgt heel krachtig voer in de juiste hoeveelheid. Volgende keer dat de dierenarts komt gaan we wel een bloedproef laten afnemen om te checken of hij genoeg mineralen en vitaminen in zijn bloed heeft.


CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 10:12

idd kan die stofallergie meespelen...

maar ook kan het een psycisch probleem zijn
is ie niet aan het puberen ??

Marengo_82

Berichten: 988
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Belgiƫ, tegen Mechelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-04 10:51

Ow, effe gezien dat ik zijn leeftijd vergeten te vermelden ben. Hij is ongeveer 17, dus das mss beetje laat voor puberen. Eerder een midlifecrisis ofzo Haha!

You touched my heart you touched my soul. Goodbye my friend.
~Snifje: 09/07/1989 - 08/06/2005~
~Baloo: 01/04/2004 - 11/02/2006~


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dolce_pony, Mizsz_Kitty, Patriesje, YandexBot en 106 bezoekers