Contact met de fokker van je paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nimber

Berichten: 26554
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 09:58

doen hoor ben benieuwd hoe het afloopt.
Ik heb nog steeds contact met de fokker van Lodewijk en Hinke.
de fokker van Orbaldo ken ik wel en die stuurde laatst een mail hoeveel nakomelingen er inmiddels waren geboren want die vind adt zo leuk om te weten.
De fokker van Waldfee wil ik ook nog weer eens wat foto's toesturen maar ik heb het mailadres niet meer Haha!maar ik kan nog wel een keer achter het gewone adres komen .

de fokker van Awa heeft pech want mijn pools is niet zo best Haha!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 10:01

Ik heb de fokker geschreven omdat ik hem telefonisch niet te pakken kreeg. Ik had er 2 foto's van Treasure bijgedaan en de vraag of hij me wilde bellen of wilde terugschrijven. Ik had er zelfs een envelop met postzegel bij gedaan. Maar... ik heb nooit meer iets gehoord Scheve mond

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 10:09

Heb hier ook keer een brief geschreven naar de fokker van een paard hier op stal. Nooit wat van gehoord helaas....van een ander paard, die nu al verkocht is, heb ik nog wel steeds contact. En verder beginnen we steeds meer kind aan huis te worden bij een hengstenhouder hier in de buurt, waar een aantal fjorden vandaan komen. En mijn buurmeisje heeft haar paard van de fokker gekocht en spreekt 'm af en toe nog wel eens op keuringen en is vorig jaar wezen kijken bij de moeder en (half)zus van jaar paard....erg leuk!

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 11:17

Mayo schreef:
Maar misschien kan de fokker hem helemaal niet meer herinneren, hij is immers al 12 Lachen



ik weet zeker dat hij het paardje nog wel kent hoor!!
een fokker vind het vaak nog wel leuk ook,om eens te horen wat er met zijn fokprodukten is geworden!!

ik heb toen ik Mexx d'r papieren kreeg,op de gok een briefje geschreven,en mijn emailadres er in gezet,ik kreeg gelijk een mailmet een heel verhaal,blijkt dat Mexx echt het karakter van d'r moeder heeft!!

hij vond het echt leuk om er wat van te horen.

mijn vrienden hebben een stoeterij,maar vinden het ook altijd leuk om te horen ,waar en hoe alle fokprodukten zijn terecht gekomen!!!!

gewoon doen!!!!

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 12:13

Gewoon doen Mayo! Ik heb het zo'n pakweg 2 jaar geleden ook gedaan en ik kreeg prompt Albert Voorn aan de lijn. Nou als dat geen schrikken was! Hij was super blij om te horen dat het goed met hem ging. En met Irma Voorn heb ik nog geregeld contact over de mail.

Dus niets om bang voor te zijn! Veel succes en laat het horen als je meer weet he???

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 12:26

gewoon doen! Ik heb het ook gedaan en mijn paard was ook geen dartel veulentje meer toen ik belde... ik kreeg de zoon van de fokker aan de telefoon aangezien de fokker zelf reeds overleden was. Het was erg leuk en hij heeft me allemaal veulenfotos van broertjes en zusjes en de moeder van Escala toegestuurd... helaas lag zijn vader toen Escala geboren was op sterven dus foto's van Scaaltje zijn er niet gemaakt... iig, de man was erg vriendelijk aan de telefoon dus er is geen reden waarom je niet zou bellen... wie weet wat voor leuke informatie je voor dat ene telefoontje terug krijgt. Lachen

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 12:33

Ik heb Silly van de fokker gelocht. Eigenlijk zijn we sinds de koop goede bekenden Haha!
Ik ben bevriend met de zoon, en kom regelmatig aan om de paardjes en veulens te bekijken. Het is dan ook 250 meter van de stal af waar Silly staat.
Ze komen ook regelmatig naar Silly kijken en ik moet zeggen dat ik het echt leuk vind om zulk goed contact met ze te hebben.

Mijn ervaring is wel dat de meeste fokkers het erg leuk vinden om iets van de 'zelfgefokte' paarden terug te horen!
En ze kunnen je veel informatie geven over de familie van je paard enzovoorts...

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 12:34

Ik heb via Internet de stoeterij kunnen vinden waar Kore vandaan kwam. Ze heet Van Paemel van achteren, dus via Lycos en Google had ik het zo gevonden. Mailtje gestuurd, 2 fotootjes erbij, en ze waren hartstikke blij!! Snel een mailtje terug gekregen met complimentjes erbij dat ze er zo goed uitzag, en waarom ik de naam had veranderd? (Officieel heet ze Pin-Up van Paemel, dat hebben we dus even aangepast naar Kore!). Wilde ze laatst nog een mail sturen voor evt. wat veulen foto`s, maar toen hadden ze een probleem met de website, mail kwam terug Scheve mond Zal het eerdaags nog eens proberen!

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 12:56

Ik heb mijn paardje gekocht van particulieren die haar zelf gefokt hadden en we hebben nog regelmatig contact. Zo eens in het half jaar komen ze eens kijken en krijg ik weer veel verhalen over Twinkletje en haar moeder. Ik heb ook alle veulenfoto's van haar over de mail gekregen (en dat waren er niet weinig).
Ik zou als ik jou was zeker proberen. Baat het niet dan schaad het niet. Ze zullen je heus niet opeten.

Fitzroy

Berichten: 25130
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 13:00

Ik had zelfs nog een extra handicap, de fokker woont in Duitsland dus het gesprek moest in het Duits. Knipoog

Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en heb gebeld. Helaas was zijn vader die het paard eigenlijk gefokt had overleden maar ik heb toch zeker een kwartier met zijn zoon zitten praten.
Ik heb interessante informatie over zijn moeder gekregen en vernomen dat volle broer inmiddels S-springen was.
Hij zou nog foto's sturen van Fitz als veulen maar ik heb helaas nooit meer wat gehoord.
Wel zei hij dat hij het jammer vond dat Fitz in Nederland stond, omdat hij anders nog fokkerspremie had gekregen bij goed presteren in de sport in Duitsland.

Ik zou gewoon bellen. Hij zal je heus niet opeten door de telefoon Tong uitsteken

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-04 13:14

Ik ga vanavond een poging wagen om te bellen *jikes* *LOL*

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 13:29

HEt is leuk hoor.
Ik heb nog regelmatig contact met de fokker van Taco
Heel erg leuk. Heb ook foto´s van veulen tot 3 jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 13:31

Kleintje schreef:
Ik heb de fokker geschreven omdat ik hem telefonisch niet te pakken kreeg. Ik had er 2 foto's van Treasure bijgedaan en de vraag of hij me wilde bellen of wilde terugschrijven. Ik had er zelfs een envelop met postzegel bij gedaan. Maar... ik heb nooit meer iets gehoord Scheve mond

Bij Kawa heb ik ook een brief met foto gedaan, maar ook nooit wat gehoord.
Dus mensen die bekend zijn In Dwingeloo, laat het ff horen Lachen

boerinnetje

Berichten: 656
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: In de driehoek, Zwolle, Deventer, Apeldoorn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 13:38

Net als Mayo, zit ik er ook al een poosje over te denken om contact op te nemen met de fokker van Jura. Maar ik ben niet zo'n held aan de telefoon. Bloos Dus ik zat meer te denken om een brief(je) te schrijven. Maar wat zet je er in? Wat hebben jullie zoal gevraagd aan de fokker? En misschien heeft iemand nog een tip wat ik absoluut niet moet vergeten te vragen/vertellen?
Enuh Mayo zet hem op en laat het resultaat even weten OK dan!

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-04 13:49

Ik hou jullie zeker op de hoogte

anca

Berichten: 1786
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 14:11

gewoon doen hoor

onze dynamite is ook in duitsland gefokt en ik heb in mijn beste Haha! duits een brief geschreven ook foto's meegestuurd en een kopie van het stamboek zodat ze wisten om wie het ging

we kregen een hele leuke brief weer terug ze hadden nog meer uit die lijn omdat we schreven dat we een groter paard zochten kregen we ook een uitnodiging om eens te komen ze hadden er wel meer staan maar dat hebben we nog niet gedaan omdat dynamite nog niet verkocht is
{ zie bij te koop 8 jarige oldenburger ruin}

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 16:39

Ik heb destijds ook contact gezocht met de fokker van Lorenzo en kwam toen pas er achter dat hij tweemaal de Nederlandse kampioenschappen voor aangespannen rijden heeft gelopen! het kan dus erg leuk uitpakken, en ik heb ook foto's van Lorenzo als "tuiger" gekregen van hem. Echt heel erg leuk dus!

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 16:43

Ik denk dat grote fokkers ook vaak geen foto´s hebben omdat vaak alleen de hengst daar staat.
Van het paard van zus hebben we ook nooit reactie gekregen van de fokker die op het papier staat.

Esther

Berichten: 4145
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 16:48

Ik durf ook geen contact op te nemen met de fokker. Maar wat kan je eigelijk gebeuren?? Maar toch...
Bovendien net eens gezocht op detelefoongids en met die naam woont er niemand meer in Lemelerveld... Aaargghhh nu durf ik ook niet meer maar zo te schrijven. Zal dus wel bij dromen blijven.
Of kent iemand een fokker h.boeve in Lemelerveld???
Laatst bijgewerkt door Esther op 19-04-04 17:01, in het totaal 1 keer bewerkt

manic

Berichten: 6989
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 16:55

Ik heb mijn "pony" van de fokker gekocht en we mailen nog heel wat heen en weer met fotos en dergelijke... Erg leuk. Helaas is zijn moeder overleden... maar ik ga zeker nog een keer die kant op om daar het paardenspul eens te bekijken...

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 17:44

Met de fokker van mijn hengst heb ik nog regelmatig contact via de mail.
Vandaag nog weer een mailtje gestuurd dat hun merrie weer opnieuw oma is geworden en ze sturen ook altijd foto's als er een veulen is geboren.
Met de fokkers van mijn merries heb ik nog geen contact gehad, 1 is overleden en de andere moet ik nog steeds eens schrijven.
Met de vorige eigenaar heb ik nog wel regelmatig contact, hij brengt ze ook wel eens voor op keuringen enzo.
Wat het wel wat lastiger maakt is dat de fokkers allemaal in Wales wonen. Daar rijd je ook niet even heen voor een bakkie koffie Knipoog

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 17:45

Gewoon bellen, de fokker van marilyn die loopt ook op de loolaan rond en dies ook zeer trots op zijn gefokte pony Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 18:27

runningkawa"]
[quote="Kleintje schreef:
Ik heb de fokker geschreven omdat ik hem telefonisch niet te pakken kreeg. Ik had er 2 foto's van Treasure bijgedaan en de vraag of hij me wilde bellen of wilde terugschrijven. Ik had er zelfs een envelop met postzegel bij gedaan. Maar... ik heb nooit meer iets gehoord Scheve mond

Bij Kawa heb ik ook een brief met foto gedaan, maar ook nooit wat gehoord.
Dus mensen die bekend zijn In Dwingeloo, laat het ff horen Lachen
[/quote]
Ik heb ooit een mooie foto van Lois en mij in actie per mail toegezonden aan de fokker. Maar helaas, nooit een reactie gehad.
Eigenlijk vind ik dat behoorlijk bot en lomp, vooral omdat Lois van een redelijk grote en bekende fokkerij komt. Maar misschien hebben ze het wel te druk gehad om mijn mailtje te beantwoorden. Ik vond het wel erg jammer Scheve mond

Vinka
Berichten: 1177
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 19:17

De fokker van mijn merrie heeft contact met mij opgenomen om te horen hoe het ging. Hartstikke leuk! Ik ben inmiddels ook al eens bij haar geweest om te kijken. Gewoon bellen dus!

boemel

Berichten: 8434
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 19:56

Ik wil ook nog steeds een keer contact opnemen met de fokker van mijn paard. Ik heb al een paar keer gebeld, maar de telefoon werd steeds niet opgenomen. Verder heb ik erg vaak pech gehad met mijn paard en dat vond ik dan ook weer niet zo'n leuk moment om te bellen of te schrijven.

Mijn paard komt trouwens uit Gemert, dus misschien kent iemand haar wel. De laastste tijd gaat het erg goed. Ook eindelijk kunnen starten, dus misschien trek ik binnenkort wel weer eens de stoute schoenen aan. *LOL*