Halsstukken op dekens, wie gebruikt ze, ervaringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 12:58

Ik snapte al wel wat je bedoelde, maar heb er geen ervaringen mee. Als ik logisch nadenk (en dat valt niet mee *LOL* ) kan ik me niet voorstellen dat de manen hier wel tegen kunnen. Als je paard zijn hoofd naar beneden doet of juist weer omhoog schuift het halsstuk toch over de manen.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 13:00

Ik heb em dus zelf gemaakt ,maar veel ruimer als op de foto zodat ze toch volledig bedekt bleef als ze gras of hooi van de grond moest eten.
Ook heb ik em NIET bevestigd aan het halster!Door de zeer gladde binnenvoering bleef de hals goed liggen met alleen zijwaartse bevestiging aan de deken(iets elastisch).

Maar tja die manen he Verdrietig

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-01 14:03

Hoi!
Ik heb alleen ervaring met een wollen halsdeken, toen ik nog met mijn verzorgpaard over straat naar huis stapte na de les.
Normaal gesproken hadden we alleen de wollen deken er overheen tijdens het teruglopen, maar als het kouder werd (zo onder de 10 graden) kwam daar de halsdeken nog bij.
Deze bleef goed liggen, hoefde niet aan het hoofdstel vastgemaakt te worden. Zolang je de halsdeken maar niet te ruim om laat zitten, zakt deze niet te ver naar beneden af.
Wat betreft de waterafstotende of waterdichte halsdekens, daar heb ik geen ervaring mee.