wie heeft er een paardje van 18 jaar of ouder en w

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bayazo

Berichten: 961
Geregistreerd: 09-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 20:08

Hoi,

Ik heb een Nieuw Forrester van 32.
Ik rijd haar ongeveer 10 tot 12 keer per maand.Dat hangt een beetje van het weer af.
Ik rijd alleen nog met haar in het bos.Wel stap,draf en galop maar wel goed op elkaar afgestemd.
Ook rijd ik meestal alleen (of met z`n tweeen),maar dat is omdat ze zich in de groep ontzettend opfokt.En ik bang ben dat ze er dan een keer in blijft !

Groetjes Jacqueline.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 20:25

Codex is 22 jaar, maar nog zo fit als een hoentje. Ik rijd hem 4 tot 5 keer per week (soms longeer ik ook wel eens ipv rijden). Ik rijd voor de lol en zorg er nu gewoon voor dat hij soepel blijft en tijdens het rijden ontspannen loopt, dat werkt nu voor ons allebei het beste. In de zomer gaan we weleens (als meneer zich wenst te gedragen buiten) naar de heide en dan blijven we met gemak 2 tot 2.5 uur weg. Dan doen we wel rustig aan, maar toch.
Vorig jaar heeft hij zich een keertje zo opgefokt buiten dat ik dacht dat ik hem niet meer levend thuis zou krijgen, maar het is een sterk paardje. Haha!

confetti

Berichten: 2152
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 20:52

wij hebben nogal wat oudere pony's Haha! , de oudste is een hackneymerrie van 31 jaar, die wij 2 jaar geleden geheel ondervoed hebben gekregen. en wij dachten dat het helemaal niets meer zou worden Ze wordt nu geleast door een meisje van 10 die haar 4 keer per week rijdt en daarnaast leert ze de beginners rijden. Het is geen slapert, want ze kan nog heeeeeel goed laten zien dat ze hackney is *LOL* , dan hebben wij nog een new forest merrie van 24, die loopt mee in het new forest showteam, mijn oude wedstrijdmerrie van 24, nog altijd even sterk , een merrie van 23 en zo kan ik nog wel ff doorgaan. De oudste pony die wij tot nu toe hebben gehad werd 37 en had tot haar 35 ste nog wedstrijden gelopen, dat was echt een toppie pony OK dan! .

Het lijkt wel of wij een bejaardentehuis hebben, maar dat is niet zo Haha! , ze worden gewoon oud bij ons *LOL* , en we hebben de ruimte.

Duhelo

Berichten: 28556
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 20:59

paardje op de manege, hedera is nu 18, ze loopt nu nog maximum 2 uur per dag mee, en loopt bijna iedere dag
een pony , dutske, is minimulm 20, mar ze schatten haar tegen de 30, zij loopt ongeveer hetzelfde als hedera, ze moet iedere zaterdag en woensda 1-3 uur lopen, soms tijdens de week ook, maar dat niet zoveel meer

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 21:06

Dan ook nog een fotootje van mijn paardje. Hier is die wel iets jonger, 22 als ik het goed heb (en nu dus 23/24) De meeste mensen schrikken als ik zeg hoe oud hij is...
Afbeelding

Wel allemaal fieve oudjes op bokt zeg.

Duhelo

Berichten: 28556
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 21:10

fonnie: dat is een mooi paardje zeg! je zou inderdaad niet zeggen dat hij al 22 is (op de foto)
die pony van tegen de 30 heb ik vorig jaar nog men abrevet afgelegd (in september) zowel dressuur als springen (60-70 cm)
zij kan iets van 90 springen Haha!

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-04 23:35

Ik heb een merrie van 22 jaar oud. In normale omstandigheden rijd ik haar om de dag omdat ik ook nog een (bijna) 4-jarige heb en daar ook mee bezig ben. Dat is dus zo'n 3 à 4 keer in de week. Ik ga alleen nog maar met haar naar het bos de laatste tijd. Dat vinden we allebei hartstikke leuk!

Galja

Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 00:36

Mijn 'cross Cool monster' waar ik nog endurance mee rij wordt dit jaar 19.
Mijn andere pony ( van 30 jaar) is wordt niet meer bereden omdat ik er veels te groot voor ben maar ze is zeker tot haar 25e zeer intensief bereden en ze is zelf nu nog erg pittig als ik haar longeer of met haar buiten wandel. Wow!
Met mn fjordje ( die nu ruim 3 jaar geleden overleden is Huilen ) heb ik altijd heel veel buiten gereden en ik heb met haar mn ruiterbewijs gehaald, zij was toen 22 jaar.
Mijn mening is dat 'oudjes' vaak nog gekker zijn dan hun jongere soortgenoten

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 09:43

Wij hebben sind kort een Welsh vuilnisbakkie c-pony van 27 jaar. Ik kon haar voor 100 euro ophalen. De mensen wilden haar niet meer omdat de dochter er te groot voor was en ze niet meer fanatiek gereden kon worden... Ze was echter nog wel geschikt voor jonge kinderen om op te leren rijden. Nu hebben wij een zoon van net 7 die al jaren klaagt dat hij de enige is die hier in huis geen paard heeft... Dat kwam dus goed uit.
Bieke is nog goed gezond, niet stijf of zo, en bij nader inzien kan ze een uur bij de ponyclub nog hardstikke goed aan, ze is aan het eind van de les nog fanatiek genoeg... Onze zoon gaat er binnenkort zelfs mee op 'concours' (welliswaar Bixie, maar goed, dat heeft meer met zijn eigen rijkunsten te maken).

shiana

Berichten: 936
Geregistreerd: 29-03-03
Woonplaats: eelde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-04 10:53

super zeg wat een reactie's van oudjes die nog lekker fanatiek zijn , krijg steeds meer zin om naar dat paardje te gaan kijken die ik op het oog op heb

Marloes0508

Berichten: 2927
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 11:00

Elza is 23, en topfit Lachen Ik rijd nu een paar maandjes met haar (hiervoor stond ze jaren stil) en we gaan begin mei beginnen met wedstrijden. Elza is een springpony, en ik (was) een dressuurruiter, dus we springne nu misntens 1 a 2 keer per week. Ik leer het zo wel, en het gaat steeds beter. Ik heb het heel rustig opgebouwd en inmiddels loopt ze rustig een uurtje Niemand gelooft trouwens dat ze 23 is...meer een jaar of 10 Lachen

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 11:04

Wij hebben ook een oudje,en als ze geen blessure had gehad kon ze met de jonkies mee.
Ze is 20 maar gedraagt zich als 3.
Afbeelding

Het gaat om de bruine pony.

Duhelo

Berichten: 28556
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 11:10

waw, dat is ook een mooie zeg, zie dat staartje Lachen
is dat een gewoon hoofdstel waar mee gereden wodt?

azriM

Berichten: 656
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Sambeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 18:24

Mirza is er ook eentje van 27 jaartjes(27 april as 28!!) Ze is nog super actief en je kunt nog steeds heel goed merken dat ze altijd energie genoeg heeft. Ze is heel werklustig(soms iets te Tong uitsteken ) Maar bosritten vind ze echt het einde, dan zie je haar gewoon genieten. Ik rijd haar nu zo ongeveer 3-4 keer in de week. Ik denk dat als oudjes het fysiek nog aankunnen om bereden te worden, dat ze daar veel gezonder bij blijven. Tenminste dat gaat zeker op voor Mirza! Trouwens ze vind de aandacht die ze krijgt ook heerlijk.

Dit is een foto van afgelopen september op hhet clubconcoursje(Ik rijd geen gewone concoursen met haar, want dat vergt teveel van dr.):
Afbeelding[/img]

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 18:26

Ik rij een paard bij van ergens rond de 18-20 jaar.
ze is lang kreupel geweest, en daarna had ik wat wedstrijden, maar nu ben ik langzaam aan weer wat met haar aan het werk gegaan Tong uitsteken
ze reageerd nu lekker, en ze loopt nu gewoon een uur.
zelf vind ze het ook leuk, je ziet gewoon dat ze het fijn vind om weer wat te doen.

Madelief28

Berichten: 4276
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 18:30

Shoshonee...Een ras zuivere Stermerrie Appaloosa

Afbeelding
In vol ornaat
Afbeelding
ik erop (zoals jullie zien wil ik een onbekende bokker blijven Tong uitsteken )

Afbeelding
haar ontzettend lieve koppie *LOL*

Afbeelding


Vorige week zaterdag officieel 20 geworden. Ik rijd haar 6 dagenp er week tussen de 45 min en 1 uur lang. Onlangs ik de Da nog geweest voor een en check up en wat anders, Ze is perfect zelfs de Buigproef was niets op aan te merken!! OK dan!

Na de aankomende rustperiode zijn we van plan te gaan starten!!

Kortom met oude ponys kun je nog errug veel plezier hebben!!

GR CLaudia[img][/img]

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 19:24

dutske schreef:
waw, dat is ook een mooie zeg, zie dat staartje Lachen
is dat een gewoon hoofdstel waar mee gereden wodt?

Bedoel je het hoofdstel van onze Dewie?
Dat is een gewoon hoofdstel met martingaal,ze had alleen ook nog een halstertouw om haar hals.
Deze foto is gemaakt tijdens de paasrit en was de eerste buiternrit voor mijn dochter,we wisten niet of ze te sterk zou zijn voor haar buiten, vandaar.
Maar zoals je ziet viel dat nogal mee.

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 19:37

beauty is 30 en daar rijd ik nog ongeveer 1 a 2 keer per week mee.
In de bak vind tie echt helemaal niks, dus tja, dat doen we dan maar niet

lekker naar buiten, lang stappen en een beetje draven en galopperen vind ik goed genoeg voor hem. Maar daar is beauty het echt NIET mee eens. Boos! Als ik hem dan tegen houd als ik vind dat hij wel genoeg gedaan heeft, wordt er boos Boos! , heel boos Haha! , met z'n staart gezwiept met de bedoeling om te zeggen: Nee, ik wil, ik willlll, laat me nouuu, aahh toe!!

En soms denk ik dan: als jij denkt dat je dat aankunt, gaat uw gang meneer. Hij geeft het allemaal zelf aan ( OK dan! goed opgevoed paard heb ik hé). En soms is het net een paardje van 3, vooral als hij denkt dat iets eng is, terwijl hij er echt al 100 x lagns gelopen is. tja het blijft een paard met keuren hoor!!! *LOL*

Duhelo

Berichten: 28556
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 19:45

ik vroeg me af wat dat halstertouw was, dacht eerst dat het een bitloos hoofdstel was ofzo
echt wel mooie pony!!! *LOL*

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 19:47

Mijn pony is 23 jaar en die hoeft helemaal niets te doen. Lekker grazen in de wei en Imker gezelschap houden. Vienna heeft haar pensioen wel verdiend...

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 19:55

Mijn verzorgpaard is 18 jaar. De meeste mensen schatten heb zo'n 10 jaar jonger! Hij is nog super actief. ik rij 4 of 5 keer in de week middelmatig intensief.
Afbeelding

Afbeelding



Heb je je oude paard al verkocht?

shiana

Berichten: 936
Geregistreerd: 29-03-03
Woonplaats: eelde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-04 21:37

marina schreef:
Heb je je oude paard al verkocht?



nee hij is nog niet verkocht , gaat niet zo snel

en het paardje waar ik naar zou gaan kijken is net dit weekend verkocht Verdrietig erg jammer , ik kreeg er al helemaal zin in door dit topic

Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 22:31

Ik heb een paardje van 18 en die loopt nog Z2. Ik ben wel aan het afbouwen, maar niet omdat het paard het niet meer aankan. Ikzelf heb last van mijn rug en rij alleen mijn M paard nog maar. Mijn oudje wordt nu gereden door iemand die veel van hem kan en wil leren. Zo blijft hij in conditie en blijven zijn oude spiertjes lekker los.

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 22:40

Ah wat jammer zeg dat dat andere paard al verkocht is! Er zijn gelukkig nog zat andere!

lies

Berichten: 9628
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-04 23:42

Bruun is 21 en ik rij haar dagelijks maar toch niet zo heel intensief meer. Sowieso geen wedstrijden meer, hoewel dat best weer zou kunnen. Ze is nog erg fit.

Ze heeft 4 jaar stil gestaan, dat heeft haar heel goed gedaan. Ze had longproblemen, maar daar is nu weinig meer van te merken.
Ik rij 1 keer in de week een uur les, de rest van de week doen we iets rustiger aan. Af en toe maken we een sprongetje of een buitenrit.