niet de benen van een paard kunnen poetsen...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dees

Berichten: 18922
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 13:47

Ingridje...lees eens even heel goed wil je?!
Het was geen aanval op jouw, jemig, pleit je zelfs vrij van enige verantwoordelijkheid!

Bovendien, er is een probleem... wil je nu horen hoe je het kan verbeteren, of wil je eigenlijk alleen maar horen dat er niets aan te doen is en dat je al het juiste al doet?

Lezen meisje! Zeker als je het gaat quoten...

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-01 13:48

enne ik zet hem nie in de wei met mok hoor doet de staleigenaar die er geen verstand van heeft kan je het nog zo vaak zeggen hij wordt er gewoon ingezet

[/quote]

zoals ik al gezegd heb ik heb er alles aan gedaan nu is het de beurt van de eigenaar om hem binnen te houden ik heb er al hele vele ruzies over gehad met die staleigenaar

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 13:48

waar is inge nu mee bezig??
dat staat hier boven heel groot! <b> vertrouwen winnen! </b>

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-01 13:50

nee hoor maar die reactie van jou ging me ff te ver ik wil graag dat het goed komt maar dat jij zegt dat ik nie goed voor dat beestje ben en dat er maar iemand anders moet gaan verzorgen gaat mij ff te ver

Dees

Berichten: 18922
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 13:53

Lees nu met mij nog eens een keer.... ik kan het niet vinden die passage waarin ik zeg dat ik vind dat jij er niet goed voor zorgt...
Wil je het me quoten?

Ik lees wel dat ik schrijf dat je je best doet, maar dat het misschien nog steeds te weinig is om het probleem werkelijk op te lossen.... Daarmee zeg ik niet dat JIJ te weinig doet, maar dat iemand met wat meer tijd het wellicht beter voor mekaar krijgt.

Bovendien, je reageert wel wat heetgebakerd... weet je zeker dat je niet zo 'kort voor de kop' bent in de omgang met je paarden? Begin ik toch wat aan te twijfelen, en als ik daarmee gelijk heb ben jij niet degene die dit probleem kan oplossen....

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-01 13:57

ow nee nou wordt het himmel mooi....... ik ben heetgebakkerd ja tegen mensen die zo dom doen *LOL*
maar ik zou een paard nooi wat aan kunnen doen eg nie en dat kan je na vragen aan de mensen die me kennee... als eenpaard mij slaat sla ik trug ja maar verder heb ik hele veel geduld ik heb niks voor niks queen die 9 jaar stil heeft gestaan naar de m1 gereden en die kon eg niks meer hoor.... die was bang voor de trailer bang om te springen en moet je haar nou eens zien....
en verder komt het op mij over als dat ik moet stoppen

Dees

Berichten: 18922
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 13:58

Weet je wat Ingrid....
Je hebt helemaal gelijk hoor!
Succes verder!

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-01 14:05

Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed

Dees

Berichten: 18922
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 14:07

Krijg net een PB-tje...: Van Ingrid....

"ja ik heb altijd gelijk...
ik vroeg wat ik eraan kon doen en nie dat ik ermee moet stoppen"

Ben ik nou gek, of... Ach. Ik heb geen zin in dit gekissebis... en al helemaa niet via PB.
heb geprobeerd je te helpen, maar ergens in het verhaal voelt Ingrid zich persoonlijk onjuist bejegend....
Blijft een kwestie van interpretatie, en ik ben te goede trouw.... Snap serieus niet waar de belediging te lezen valt.....
Hoop dat het goedkomt met het beestje.....

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-01 14:08

wat ben jij een smerig wijf zeg een pb hierop zetten.... ik denk bespaar iedereen deze discussie ga wel pb maar ja kan jij kennelijk nie tegen.....
waar ik nie tegen kan als mensen gaan zeggen dat ik met een paard moet stoppen ach laat ook maar Lips are sealed
ik pleit mij nie vrij van enige verantwoordelijkheid maar jij heb geen idee wat er hier thuis allemaal speelt en waarom ik op DIT moment geen tijd voor haar heb.... die tijd komt wel weer maar pas als mijn zus weer thuis is van afghanistan mijn hond weer beter enz enz....
en ik heb altijd gelijk is een GEINTJE maar dat ken jij vast nie in je woordenboek
_________________
Afbeelding
QUEEN I LOVE YOU!!!!
en rolinda we komen er wel ook al geloven andere mensen dat niet

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: ingrid op 2001-10-10 14:12 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: ingrid op 2001-10-10 14:23 ]</font>

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 15:02

sjee ingrid, jij bent niet voor rede vatbaar. Je wordt boos om niets. We hebben oplossingen aangegeven, maar je bent waarschijnlijk (niet door je eigen schuld) in staat om enige verbetering in de situatie aan te brengen. Omdat je niet de baas bent over het paard, want het paard is niet van jou. Ik zou me er maar niet te druk over maken maar afstand nemen. Anders raak je alleen maar gefrustreerd. Wat je volgens mij al bent als ik jouw reacties zo lees..... Advies van een oudere en wijzere vrouw: probeer je niet druk te maken om dingen die je niet kunt veranderen. (is moeilijker dan je denkt, niemand die dat beter weet dan ik......)

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-01 15:37

Citaat:
Als die eigenaar het dier vaker door de handen heeft dan jij en toch vertrouwt het beest jouw meer dan die eigenaar....tja, ik word er wat triest van....

Ze wordt dus triest van het feit dat de eigenaar niks met het beest kan...

Citaat:
Vind het heel jammer dat er geen betere kansen zijn voor dit paardje...
slaat weer op de eigenaar?

Citaat:
Maar jij hoeft je niet verantwoordelijk te voelen hoor! ----(positief voor jou)---- wat dit dier nodig heeft kan jij het gewoon niet geven...je doet je best, -----(positief)----dat is alles wat je kan doen. het is voor zulke bange dieren gewoon beter een plekje met een knufffel-verzorgster te krijgen...----(met jouw dus ipv van zo'n eigenaar)----- Maar die verantwoordelijkheid ligt bij de eigenaar.



Ingrid waar slaan in hemelsnaam je reacties op? Wat ik in Dees berichtje lees is alleen maar positief ten opzichte van jou!! Of ben ik nou zo'n naieve idioot?? Ik weet niet waar jij je nou zo over opwindt. En zou als ik jou was je excuses aanbieden, dat is hier wel terecht. Want je maakt insinuaties van dingen die dus totaal nergens op slaan. Beter lezen meisje, voor je zo heetgebakerd reageert!!
Frusty Frusty
En woorden als jezus en smerig wijf komen de sfeer hier niet ten goede Boos!

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-01 17:04

ja sorry dat ik zo reageerde hoor ik weet wel dat het alleen maar tips zijn maar het feit dat zij zegt dat ik er beter mee kan stoppen schiet bij mij in het verkeerde keelgat...... ligte r maar net aan hoe je het leest....... maar bij deze dees het spijt me ik zou het nooi meer doen Schijnheilig

Dees

Berichten: 18922
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 11:36

Appolegy accepted...
maar eh... ik heb echt niet gezegd dat je er beter mee kan stoppen! Juist niet, het is echter beter om NOG MEER te doen. alleen niet op hetzelfde moment, maar veel vaker en kleinere stukjes. Dus elke dag een klein beetje, net niet zover gaan dat het paard je gaat dreigen....
En ik heb dus gezegd dat dat niet helemaal jouw verantwoordelijkheid is, maar VOORAL die van de eigenaar...
Veel succes en wijsheid toegewenst! Lachen

kaspa
Berichten: 29
Geregistreerd: 28-09-01
Woonplaats: Lissebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 11:45

ik weet niet wat de achtergrond is van dit beestje, maar ik weet wel dat je er wanhopig van kan worden. vooral als je vanalles hebt geprobeerdt kan je er behoorlijk gestoord van worden Frusty
het belangrijkste is dat je geduldig moet blijven ( dat is moeilijk, ik er alles van) en dat je gewoon regelmatig z'n benen moet aanraken, ( door bv. te 'poetsen' met je handen) en dat je consequent moet blijven aangeven dat je er niet van gediend bent door je stem te verheven of zo, je kunt ook proberen om het negatieve gedrag te negeren en zo vaak mogelijk aan z'n benen zitten en hem belonen met je stem als ie braaf is.
misschien is het ook wel een idee om met Ttouches te gaan werken of met natural horsemanship. er zijn hier meerdere boeken over en misschien kun je hierover ook wat vinden op internet.
ik wens je in ieder geval veel succes!
groetjes Kaspa

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 11:49

mijn paard wou ook niet dat ik aan haar benen zat, maar zij was super kietelig. Bij haar kon ik ook gewoon hoeven uitkrabben, maar als ik de benen van haar wou borstelen, sloeg ze naar achter en begon ze te gieren. Ik probeerde met een zachte borstel zo hard mogelijk te borstelen en als ze dan als nog gierde een tik op haar achterwerk geven. Ik denk dat je vanzelf beter kan zeggen dan ik, of het echt om kietelen gaat, of iets anders.

suc6 ermee!

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-01 14:26

maar ik heb ook zo'n idee van als ik hem een klap gefe ofzo ze gaat ontploffen..... het is nie zo dat ik bang voor hem ben maar ik weet het nie wat hij gaat doen... nou ja ik ga het gewoon proberen met hem en hem er aan te laten wennen......

tnxx voor jullie adviezen
en dees het spijt me eg hoor Haha!

Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-01 14:56

geirriteerde benen misschien?
of slechte ervaring ermee?
Win zijn vertrouwen en beloon hem als het goed gaat!
Of spuit zijn benen eerst af en borstel ze dan...
of gewoon met de zachte borstel de buik, en dan gewoon aan de benen beginnen en zijn gedrag negeren,,,, het kan ook aanstellerij zijn, namelijk!
Haha!

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-01 15:12

met water kom ik al helemaal niet in de buurt..... Haha!