bijrijdster?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sirius_

Berichten: 10951
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-01 19:46

ik wil wedstrijden gaan rijden als shir en ik er klaar voor zijn.
ik wil aan de ene kant wel een bijrijdster, maar aan de andere kant denk ik van nee dan rijd je met 2 verschillende rijstijlen en hoe zit het daarmee. iemand tips?

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 19:49

zoek iemand die dezelfde ideen over rijdenheeft als jij. misschien is t juist handig een totaal andere ruiter ok te laten rijden. want misschien zijn jouw zwakke punten wel haar sterke punten of andersom. gewoon iemand zoeken die er hetzelfd eover denkt

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 19:54

Ik heb wat dat betreft harstikke veel geluk. Mijn instructrise is mijn bijrijdster! Zo leert mijn paard meer en zij weet wat mijn paard kan en doet en zo komen we nog sneller vooruit. Party!!

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 20:51

Even een beetje off-topic, maar heb je nu een paard gekocht?

En ja over een bijrijder, dat is natuurlijk vooral een kwestie of het klikt tussen je bijrijder, je paard en jouw. Dat merk je denk ik vanzelf wel. En als je een bijrijder hebt en het haar rijstijl past totaal niet bij jouw rijstijl, kan je, als je tenminste niet financieel afhankelijk van dat persoon bent, gewoon kijken of je iemand kan vinden die beter bij je past. Als je daar maar wel eerlijk over bent.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 21:00

Citaat:
Op 2001-10-09 19:54, schreef Manda:
Ik heb wat dat betreft harstikke veel geluk. Mijn instructrise is mijn bijrijdster! Zo leert mijn paard meer en zij weet wat mijn paard kan en doet en zo komen we nog sneller vooruit. Party!!


ja geluk maar dat wil niet zeggen dat andere niet heel snel veruit gaan. hee pam heb je nu dat paard?

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 21:37

Hee Pam!
Maak je maar geen zorgen hoor. Ik zou dat soort dingen pas bekijken zodra je het paard hebt.
Hij is nu twee heb ik begrepen, en wordt over anderhalf jaar ingereden dacht ik, en dan komt hij naar jou?
Ik zal voor je duimen dat het inrijden goed gaat, maar als hij wat onzeker of eigenwijs is en het duurt langer, betekent het in elk geval dat het nog even duurt voor hij komt toch?
Tegen die tijd ken je ook een heleboel meiden om je heen die redelijk goed rijden, en mocht iemand je dan aanspreken, kun je die altijd vragen of die het ziet zitten om bijrijdster te worden, je stelt wat regeltjes op, blabla.
Het hoeft ook niet meteen, je kunt ook eerst een tijd zonder proberen. Lukt dit niet, dan neem je een bijrijdster, ja toch?
Eerst maar eens kijken of het klikt tussen jou en Shiraz, en of hij goedgekeurd wordt enzo.
Pas kopen als je op papier hebt staan dat hij GOED wordt ingereden, en jouw instructrice moet maar op papier zetten wat daaronder wordt verstaan.
Dus niet alleen maar zadelmak, dan betaal je een hoop geld teveel natuurlijk.
Maar dat zie je tegen die tijd wel.
Veel succes ondertussen met je lessen op de manege!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-01 21:49

Ik kom ook af en toe wel eens langs dan hoor, om te rijden}> Tong uitsteken *LOL*

_________________
<font color="darkviolet" size=2 face="tahoma"><b>What about elephants
Have we lost their trust
What about crying whales
We're ravaging the seas <font color="white">

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Spirit op 2001-10-09 21:50 ]</font>

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 11:13

Ik heb zelf 3 bijrijdsters voor Kevin, we rijden dus met zijn 4en.
Geen probleem hoor, maar ik heb wel geselecteerd op rijstijl, het moet wel allemaal een beetje bij elkaar passen anders zou hij er gek van worden.
Ik zelf rij alleen recreatief en een ochtend bijrijdster rijd ook alleen recreatief.
Verder heb ik er voor s'avonds 2, de 1 rijd nog b niveau maar de ander heeft zelf altijd Z gereden en geeft ons allemaal op zijn tijd een lesje, we gaan ook allemaal vaak bij haar kijken want daar leren we ook veel van!
Meerdere mensen op 1 paard kan dus best, maar ik ben wel van mening dat de rijstijlen goed bij elkaar moeten passen en zo als al eerder door iemand genoemd, het helpt ook best veel als je instructrice ook op je paard rijd, maar dat is natuurlijk gwoon puur mazzel hebben dat je dat treft.
Succes!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-01 11:26

Hai Tanja, vind jou paard het niet vervelend om zo vaak gereden te worden? Of staat hij anders veel op stal? Mijn pony moet ik echt niet elke dag in de bak rijden, en als ik 2 keer per dag zou rijden, dan stompt hij helemaal af. Ben wel benieuwd. Zou mijn pony dus ook nooit mee durven laten lopen met manegelessen om te sparen op kosten... (weer wat anders trouwens)