Tips gevraagt: hoe langere manen krijgen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
marn
Berichten: 1066
Geregistreerd: 07-04-04
Woonplaats: Amersfoort

Tips gevraagt: hoe langere manen krijgen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-04 09:46

Ja, je zal nu wel denken: Gewoon laten groeien, maar dat is het probleem dus..
Ik heb een Haflinger en ze heeft een beetje kroesig haar en al aardig lang.
Ik ben al jaren bezig om haar manen en voorpluk langer te krijgen, maar het lukt gewoon niet... Het blijft altijd op dezelfde lengte (ik verzorg de manen wel heel goed, zit altijd anti klit in).
Wie heeft er tips om die manen en vooral de voorpluk (die schiet echt helemaal niet op!) langer te krijgen? Alvast heel erg bedankt!!


Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 09:53

Klinkt stom maar juist NIET teveel mee doen werkt veel beter dan bewijze van dagelijks uitkammen.
En buiten dat is het genetisch bepaald. De ene heft nou eenmaal aanleg om langere manen te krijgen dan de ander. Vaak weinig aan te doen...
Als ze echt op die lengte blijven al zo lang dan zullen ze waarscheinlijk niet veel langer worden....

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 09:57

Dat was ook mijn eerste ingeving wat Pinky_girl zegt. Als je er echt ieder dag aan zit dan word het zoiezo dunner...


Dus probeer er een tijdje niet aan te zitten en misschien zie je dan wel resultaat

Je bent niet sterker dan je paard, maar wel slimmer en sneller.

Berdien en Daphne: Zusjes en Kei hippe Yostipaardenmiepjes in hart en nieren!

marn
Berichten: 1066
Geregistreerd: 07-04-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-04 10:07

Bedankt voor jullie reakties.. Maar ik kam ze niet zo vaak, ik spuit er alleen antiklit in en dat is alles.
Ik heb wel eens gelezen dat als je de manen steeds met vlechten in laat, dat ze dan minder snel afbreken en dus langer worden. Zou dat waar zijn?
Mijn pony schuurt nooit, dus het zou misschien ook een idee kunnen zijn? Wat vinden jullie?

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 10:11

De mijne kam ik bijna elke dag met een 'mensen' haarborstel, wel eerst anti-klit erin gespoten. 's Zomers vlecht ik het vaak in. 5 dagen in 5 dikke vlechten (wel elke dag 'verversen') en dan 2 dagen los. Zo doe ik het in de zomer. 's Winters gewoon los. Hij heeft denk ik zo'n 40 cm manen.

marn
Berichten: 1066
Geregistreerd: 07-04-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-04 10:27

Quellian: Ik keek net even in je profiel en mijn pony heeft ook ongeveer die lengte van manen als die van jou, maar het was mooi geweest als ze een keer wat langer werden!
Maar ik ga eens kijken of het helpt om ze 5 dagen in te vlechten en dan 2 dagen los.. Ik hoop dat het werkt! Alvast bedankt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 10:58

Tip: kneed eerst babyolie in de manen voordat je ze vlecht, dan breken de haren minder snel.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 11:00

marn schreef:
Quellian: Ik keek net even in je profiel en mijn pony heeft ook ongeveer die lengte van manen als die van jou, maar het was mooi geweest als ze een keer wat langer werden!
Maar ik ga eens kijken of het helpt om ze 5 dagen in te vlechten en dan 2 dagen los.. Ik hoop dat het werkt! Alvast bedankt.


Die van mijn Haf zijn inmiddels wel een stuk langer... Knipoog Zijn foto's van vorig jaar en in de vlecht. Ze hangen +/- tot op z'n boeg zeg maar Verward

marn
Berichten: 1066
Geregistreerd: 07-04-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-04 11:35

O, dat van dat babyolie heb ik nog nooit van gehoord, ga ik is proberen!! Maar als je dat iedere keer doet moet je het zeker ook veel wassen, anders word het zo'n vieze plakbende denk ik? Bedankt in ieder geval voor de tip..

MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 11:38

Niet teveel mee doen.. wel zorgen dat et niet ind e klit zit.. als het in d eklit zit voorzichtig met ej vingers of met een meeverende borstel; (dus geen ijzeren maennkam) kammen.. en verder d enatuur zijn gang laten gaan..

Bollee

Berichten: 475
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 13:34

Je zegt dat er áltijd antiklit in zit, maar dat is niet zo goed voor de manen, hoor! Het is beter om dat af en toe te doen en het ook af en toe dan (voorzichtig) uit te kammen.
Enne...zelfs haflingers kunnen niet altijd hele lange manen krijgen...

Hallo??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 13:57

marn schreef:
O, dat van dat babyolie heb ik nog nooit van gehoord, ga ik is proberen!! Maar als je dat iedere keer doet moet je het zeker ook veel wassen, anders word het zo'n vieze plakbende denk ik? Bedankt in ieder geval voor de tip..



Nee dat gaat niet plakken. Natuurlijk niet een hele liter inspuiten. Ter vergelijking: ik doe het bij Milena altijd in de staart en ik doe een half jaar met 1 flesje babyolie. Ik spuit er 1x per week olie in en kneed dat erin. Daarna borstel ik de staart uit met een gewone haarborstel die je ook voor jezelf gebruikt, zo'n plastic ding.
Je borstel gaat dan heel makkelijk door de staart, je trekt er niet zoveel haar uit, en de haren breken niet als je ze vlecht.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, Kaus, serenta, Tess1, Zinzi_jewel en 37 bezoekers