vliegenmaskers en wel of niet goed zien

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-04 19:28

mm mijne zag er na 1 seizoen al niet meer uit terwijl mijn oudje helemaal geen sloper is. Hij is helemaal uitgelubberd en op sommige plekken kleine gaatjes met rafels. Maar ja hopen dat hij het nog 1 seizoen uithoud voor dat geld. Maar aan de andere kant zalfjes en da bezoeken zijn duurder en die had ik met vaste prik 2 x in het weideseizoen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 20:27

misschien had je een masker van mindere kwaliteit? Ook hier zal wel weer verschil inzitten..

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 21:03

Daar zit zeker verschil in. Ik importeer ze zelf uit Amerika en die van Farnham en van Wranglers zijn beduidend beter dan de goedkopere varianten. Daar is het gaas te slap van en blijft idd niet goed van de ogen afstaan.
Ik gooi die van mij ook gewoon in de wasmachine.
http://www.bokt.nl/upload/317/vliegenkap1.jpg

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 21:54

Omdat mijn paard zijn vliegenliertjes altijd sloopt in de zomer, heb ik gister ook maar een masker gekocht. gewoon van de global: 9,95. Niet duur en zien er goed uit, werken prima. Alleen had hij ook deze bijna al weer gesloopt...nog geen drie minuten om zijn oren en hij lag al in het land. Ik heb hem strakker gedaan en nu werkt het prima. Ik hoop dan ook dat ik dit jaar niet het dezelfde ellende van onstoken ogen zit.

ankyfan
Berichten: 415
Geregistreerd: 21-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 21:57

mijn pony ziet er volges mij wel mee moet je er eens zelf doorheen kijken kan je zien hoeveel je pony er doorheen ziet Knipoog

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 22:35

Sugarmiss schreef:
Daar zit zeker verschil in. Ik importeer ze zelf uit Amerika en die van Farnham en van Wranglers zijn beduidend beter dan de goedkopere varianten. Daar is het gaas te slap van en blijft idd niet goed van de ogen afstaan.
Ik gooi die van mij ook gewoon in de wasmachine.
http://www.bokt.nl/upload/317/vliegenkap1.jpg

En heb jij deze dan ook 24 uur per dag om? Of haal je ze 's nachts af? Ziet er wel mooi uit op de foto!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-04 08:29

Luckey schreef:
misschien had je een masker van mindere kwaliteit? Ook hier zal wel weer verschil inzitten..

Ik heb de supermask van de paardendrogist.

gilian
Berichten: 303
Geregistreerd: 06-12-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 10:03

ik vind dat ze wel wat kunnen zien hoor

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 10:43

Pfff mijn oude vliegenmasker van Kieffer is nu echt aan vervanging toe...Ik ben al een nieuwe gaan halen, van het merk kavalkade...Maar dat kwam helemaal tegen zn wimpers aan, verder zat het wel goed. Dus ik er mee terug naar de winkel, hebben ze me een grotere maat aangesmeerd...Maar nu gaapt het helemaal bij zn oren, dus die vliegen komen er natuurlijk steeds onder. Vanmiddag ga ik weer terug en probeer ik of ik het geld terug krijg.... Scheve mond
Nu loopt ie dus nog steeds met dat ouwe ding, maar moet toch naar een andere gaan zoeken die goed past...

Maar zijn die maskers van de paarden drogist goed dan? Blijven ze goed heel? En staan die 'punten' ver van de ogen af?
Anders ga ik er daar een van bestellen.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 10:56

deze bedoel ik dus...van de paardendrogist.. Scheve mond


Afbeelding

Jel

Berichten: 699
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 10:58

Ik wacht nog even af of hij dit jaar weer last krijgt van zijn ogen en dan koop ik er ook maar een. Vorig jaar moest hij zelfs terug naar stal (hij staat dag en nacht op de wei in een koppel) en heeft de dierenarts hem een week moeten behandelen. Ik weet alleen niet hoe de andere paarden erop reageren en ook kan ik hem s'nachts niet af doen dus dan moet hij hem op houden. Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben?

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 12:31

Welk merk het is weet ik even niet, maar na het lezen van dit topic gister ben ik ook wezen shoppen.
Goed om te weten waar je op moet letten.
En ik ben geslaagd!
Ben heel blij!!!!!!!!!!!!!
Het merk zoek ik nog wel eeens op, het is in elk geval een stevige kap met oren en een fijnmazig stofje, en het zicht is UITSTEKEND! (zelf natuurlijk ookeven op gehad)
*blij*

DubbelFun

Berichten: 88674
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 12:40

tequila"]
[quote="Sugarmiss schreef:
Daar zit zeker verschil in. Ik importeer ze zelf uit Amerika en die van Farnham en van Wranglers zijn beduidend beter dan de goedkopere varianten. Daar is het gaas te slap van en blijft idd niet goed van de ogen afstaan.
Ik gooi die van mij ook gewoon in de wasmachine.
http://www.bokt.nl/upload/317/vliegenkap1.jpg

En heb jij deze dan ook 24 uur per dag om? Of haal je ze 's nachts af? Ziet er wel mooi uit op de foto!
[/quote]
Soms hebben ze ze wel 24/7 om. Ik ga er zelfs mee rijden als het echt te bar is met de vliegen.