Wei vraagjes

Moderators: Neonlight, Just_Sannee, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

LindaM

Wei vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-04 09:38

Gisteren is Starsky voor het eerst de wei opgegaan. Een half uurtje want ik vond het gras er erg 'rijk' uitzien Tong uitsteken
Nu wil ik dit langszaam opgaan bouwen, vandaag ook een half uurtje, zaterdag een uurtje etc.
Op een gegeven moment wil ik hem 's ochtends voor mijn werk (7:00 uur) buiten zetten, maar wat ga ik hem dan nog bijvoeren?

Ik voer nu:
's ochtends paar plakken hooi + 0.5 biks
's avonds paar plakken hooi +0,5 biks

Ik denk dat ik dadelijk 's ochtends niet meer hoef te voeren, maar wat geef ik hem 's avonds?

Daarnaast staat ie nu op strok, maar dadelijk gaat ie weer op zaagsel tijdens de 'weimaanden'.

Ik hoop dat iemand mij wat antwoorden kan geven! Uiteraard moet je in de praktijk ook maar kijken hoe het gaat, maar toch.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 09:51

Als hij gewend is 2 maal per dag voer te rkijgen dan zou ik het per beurt halveren ipv 1tje weglaten.
Ik denk dat je het beste gewoon even kunt kijken hoe hij reageert op het gras en dus een beetje uit proberen hoeveel hij nog nodig heeft aan krachtvoer en hooi. Dit is vanuit hier erg moeilijk te zegen Lachen.

Bij Pinky scheeld het erg veel. In de winter krijgt hij 1/2 - 3/4 kg en in de zomer enkel een handje als 'troost''.

Hooi is bij hem niet minder aangezien hij op een padock staat.

Fellow weet ik nog niet precies hoeveel ik die in de zomer moet geven, ik heb hem nog geen jaar Knipoog

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 09:52

Ik denk dat het er een beetje aan ligt hoeveel beweging hij krijgt... Ik voer mijn haflinger per dag gewoon een kilo biks bij in de zomermaanden, als ze gewoon beweging krijgt heeft ze dat wel nodig.

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

LindaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-04-04 11:39

Ja hij krijgt goede beweging.
1x per week longeren (pessoa), 1x per week stapmolen (=vrij), 1x per week buitenritje, en 4x per week rijden (dressuur). Daarnaast staat ie ook regelmatig in de paddock met een vriendje en mogen ze even flink achter elkaar aan scheuren.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie