goede handelaar?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

goede handelaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-04 09:21

Ik ben op zoek naar een goede handelaar voor mijn paard. Aangezien ik in vreselijke geldnood zit , zit er niks anders op dan haar aan een handelaar te verkopen.

Kan iemand mij vertellen hoe dat in zn werk gaat (de verkoop aan een handelaar) en kent iemand een handelaar in de omgeving alkmaar?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 09:30

natasha hier op bokt van BM stables kan je wellicht helpen.

Is een goede eerlijke handelaar, die goed voor haar paarden zorgt.

Daarnaast heeft iedere handelaar wel missers gemaakt en elke handelaar ook wonderen verricht. Laat je dus niet teveel opnaaien door verschillende berichten, maar laat je leiden door je eigen intuitie.

Hoe het in zn werk gaat, Je belt en verteld en de handelaar komt en bied...... zo ongeveer

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 09:34

Als je je paard aan een handelaar verkoop die er dus weergeld op moet gaan verdienen bij het verkopen krijg je dus eigenlijk onderbetaald voor je paard.

Als je hem paticulier verkoopt hou je meer geld over.

Stel je paard is 2000 euro waard, krijg je bij een handelaar mischien minder dan 1000 euro. Dat is kei hard zaken doen.(handelen)
Het is niet voor niks een handelaar die geld verdient met paarden verkopen, maar ook geld verdient met paarden inkopen!

Dus ik zou eerst eens proberen hem zelf te koop te zetten op markt plaats bv. mooie foto er bij..
Dan verdien je er meer op.

Maar of je nu in geld nood zit of niet, dat het paard naar een goed andere eigenaar gaat is een prettige idee en dat heb je dan ook zelf in de hand.
Als het paard via een handelaar wordt verkocht kun je vaak de nieuwe eigenaar niet achter halen en weet je niet waar je paard is gebleven en of hoe het met hem/haar gaat..

heel veel strekte in ieder geval

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 10:30

idd. kun je hem niet verkopen aan een particulier?
en als je hem niet kwijt raakt evt aan een handelaar?

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 10:42

Als je alleen 3 maanden moet wachten voor je hem particulier kunt verkopen, ben je aan stalling meer kwijt dan dat de particulier je meer betaalt.
Je moet dus wel voorzichtig zijn met dit soort dingen.

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-04 19:13

Ik heb haar uiteraard al geprobeerd via advertentie te verkopen maar het gaat niet zo vlot en ik heb helaas weinig geld dus eind mei moet ze helaas weg! Gijsenkim bedankt voor je bericht zal er even naar kijken!

MissDonna

Berichten: 8103
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Zuidschermer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 20:09

Nina!! Wat erg !!
Maar 1 ding.. NIET aan akkerman verkopen!!
Ik hoop snel dat iemand fab wil kopen..!!
ik zal ook eens rond vragen.. mischien dat mn ouders ook nog iemand weten..
-xx-Madieke

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 20:33


narretje
Berichten: 334
Geregistreerd: 07-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 00:48

Waarom niet aan Akkerman verkopen? Is een doodgewone handelaar hoor, die gewoon net als elke andere handelaar winst maakt op de paarden die hij verkoopt Verward