Hoe/waar paard nou vastzetten?

Moderators: Just_Sannee, Neonlight, Amaryllis, C_arola

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Tamara

Hoe/waar paard nou vastzetten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-04 21:19

Ok het probleem: als ik ga uitmesten, zet ik Louna meestal ff buiten aan de schuur vast, zitten van die ringen aan de muur, kan ze lekker ff koekeloeren. Normaal mocht ze altijd aan een touwtje staan, maar nou zitten er van die ijzeren kettingen aan die ringen van ong. 50cm waar ze aan vast moet, omdat anders de schuur opgevreten wordt. Geen probleem dacht ik.

Nou met Louna dus wel, ze wordt compleet gestoord als ze aan die ketting staat. Omdat ze weinig bewegingsruimte heeft en omdat dat ding niet meegeeft. Eigenaresse had haar van de week aan die ketting gezet, toen ging ze dus hangen en brak het halster. Dat doet ze dus iedere keer, dus kan ik haar niet meer veilig aan de ketting zetten.

Toch maar touwtje dan, ookal mag dat dan niet. Ook een probleem, want mevrouw heeft zulke beweeglijke lippen/neus dat ze zich dus los weet te maken. En als ik dat niet op tijd in de gaten heb, kan ze zo het erf af of het weiland in of.... Kan haar wel met een gewone knoop vastzetten, maar die trekt ze zo strak dat ik dr niet meer los krijg, en veiligheidsknoop heeft ze zo los, ook als ik het laatste stukje touw door de lus doe. Scheve mond

Binnen dan. In de stal staat ze tijdens het uitmesten giga in de weg, gooit ze de kruiwagen om... Niet echt een optie dus. In het gangpad dan. Kan wel, maar dan moet er niemand anders zijn, anders staat ze in de weg...

Nou heb ik dus jullie hulp ff nodig, weten jullie hoe en waar ik haar het beste vast kan zetten? Ideeen, tips, alles is welkom!

Degene die iets onderneemt en daarin faalt, is nog altijd beter dan degene die niets onderneemt en daarin slaagt
31-08-2015 <3

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 21:24

Wij hebben ook paarden die zich lekker lospeuteren met touwtjes. We gebruiken van die elastieken met musketonhaken of veiligheidssluitingen eraan. Ook hebben we een rubberen "touw", werkt perfect. Het geeft mee en toch krijgen ze het niet los.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 21:26

Bij ons worden de paarden in de bak losgelaten. Of als er iemand aan het rijden is, die stal dat leeg staat, daar een ander paard in steken telkens zodat je de stallen kunt uitkuisen..

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-04 21:27

Dookie schreef:
Bij ons worden de paarden in de bak losgelaten. Of als er iemand aan het rijden is, die stal dat leeg staat, daar een ander paard in steken telkens zodat je de stallen kunt uitkuisen..

Bij ons mogen ze dus niet in de bak, er is een longeerbak/losgooibak onderweg maar die is nog lang niet klaar... En ik ben er meestal smiddags en dan ben ik in mn eentje, dus een andere stal gebruiken gaat ook niet...

Degene die iets onderneemt en daarin faalt, is nog altijd beter dan degene die niets onderneemt en daarin slaagt
31-08-2015 <3

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 21:29

Jammer dat ze niet in de bak mogen..
Er zullen nog wel bokkers zijn met goede ideeën

Oscar
Forumcoordinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 21:31

Een binnenband van bijv. een auto kan uitkomst bieden.
De band rekt wat mee als je paard gaat hangen en is niet kapot te krijgen.
Meestal leren paarden het hangen dan snel af Knipoog

It's not easy being green *** Kermit ***

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie